Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
thnx voor de tip, maar wou ze eigenlijk toch gaan proberen, kan voor een hele mooie prijs een een setje wabash velgen met bow tires krijgen en die wil ik toch wel heel graag hebben. alleen kan nog steeds nergens vinden per hoeveel die hubs verpakt zitten :(

zijn per twee verpakt...En zoals chokie zegt...het kan zijn dat je de lagers van je stuurblokken iets sneller kapot rijdt...

ok ben weer even verder gegaan met mijn revo,

ben nu bezig met de afstelling van de gas rem servo/ carb. en dit is zoals ik al eerder las een probleem, bij mij wil die dus niet helemaal open, en als hij dat wel is wil die niet meer helemaal dicht en weer andersom :S

als ik hem zo afstel dat hij helemaal dicht kan gaat hij dus niet helemaal open, maar als ik dan de gaschuif iets naar boven of beneden druk gaat ie wel helemaal open, iemand mischien tips? heb al lagertjes in de hevel gemaakt.

gebruiken jullie ook nog de orginele veer die de carb dicht trekt?

groetjes marco

neeik heb de originele veer eraf gehaald en de veer van een balpen gepakt. Dat werkt voor mij perfect. Ik heb het aan de rolbeugel bevestigd en aan de hevel...

probeer ook 1 of twee revetjes, of ringetjes onder de hevel te plaatsen zodat de carb hoger wordt vastgepakt door de hevel...zo voorkom je dat de schuif naar boven wordt gedrukt en zal dus makkelijker schuiven...

'ben nu de hele middag bezig geweest met het afstellen van het gas systeem en het zit nog steeds niet goed, word er nu een beetje gek van :S

hij wil hem niet helemaal open trekken, als je hem dan vol gas houd en drukt de schuif vanaf de binnenkant van de carb naar buiten gaat hij nog een stuk je verder.

wat ik heb gedaan

lagers in hevel
ringetjes onder de hevel
hevel van de carb versteld
carb stand versteld
zender versteld
langere hevel geprobeerd op de servo ( ging opzich al beter maar steekt buiten de ontvanger box

iemand nog een idee?

andere gas/rem servo, of nieuwe carb....
de afstelling van mijn carb is een heel klein beetje met de klok mee gedraaid en toen ben ik met het hendeltje op de schuif zelf gaan draaien...
PIC00010.jpg

Na lang nadenken heb ik toch maar besloten om te wachten en begin volgend jaar de RB323 te kopen. Kan ik de revo van de winter gelijk ff een grote beurt geven.

Is het wel aan te bevelen om de ezstart te gebruiken op een nieuwe 323 ? heb gelezen dat de compressie dan nog erg hoog is dat de ez-start zich er kapot op draait. vind de ez-start toech wel erg relaxed.

Voor de rest heb ik al een wensenlijstje samen gesteld bij teknorc

Traxxas REVO Heavy Duty Servo Saver Spring
Traxxas REVO 40 Tooth Spur Gear
Traxxas REVO Forward Only Conversion
HPI Hellfire Wing (black)
HPI DRX Hellfire Body
Associated Shock Oil (50wt)
Tekno RC Adjustable Wing Mount for Revo
Pro-Line Aluminum Steering Arm

De EZ start geeft geen problemen voor een nieuwe RB. Ik heb er 2 cilindersets probleemloos mee ingereden. Zorg wel dat je een krachtige accu gebruikt in de EZ-start, want dat maakt wel uit.

Die 40t spur zou ik laten zitten als je een RB gaat kopen. Dan kan je juist beter een 36t spur kopen.
Ik zou trouwens ook eens goed nadenken over de OS 18TM. Ondanks de power en de betrouwbaarheid van de RB is de carburateur echt een ramp. Wil je niet je complete REVO verbouwen, dan blijft dat een knelpunt om goed afgesteld te krijgen (zonder haken 100% open en dicht).

Hoi Eef1972,

Als je basher bent, dan denk je er geeneens aan om de EZ-start te verwijderen :o
Natuurlijk maakt het de revo wat zwaarder, maar ik denk dat de voordelen (die ieder voor zich stelt) zwaarder wegen dan de EZ-start zelf!

Ik heb vorige week ook spullen bij Technorc besteld;
Gas/rem opstelling,
Ontvanger/alternatieve tank opstelling met,
Hellfire tank,
Zwaardere servosaverveer, (goed voor scrable)
Traxxas chassisbrace.

Ben benieuwd wanneer het binnenkomt.
Het is de 19e verzonden.

Heb op Ebay ook de Fantompijp aangeschaft, ben benieuwd wat die gaat doen met de TRX2,5.
f6ffb00a.jpg

Via een ander forumlid 3 zware digitale servo's aangeschaft die ik kan aansturen met mijn Sensor, Yes,Yes,Yes.......
Ik ben nu naarstig op zoek naar alu hoekprofiel of Tprofiel voor het creeeren van een servosteun voor 4 wielbesturing.
Ook zoek ik nog iemand die mij een Newera motorsteun kan leveren, iemand ????!!!!
Ik heb ook een servosaver nodig die direct past op een servo.
Ze zijn te koop bij PK, maar volgens Truster zijn die nogal snel lam.
Iemand andere ervaringen of ideeën?
Ik heb nu nog een uitlaatbocht nodig van 180 graden, dit om de uitlaat centraal te leggen/ op te hangen.
Ik denk dat die van de T-Maxx past, althans dat hoop ik :lol:
En verder denk ik om de raad van Dirk Jan ter harte te nemen, OS.18TM!
Maar dat word waarschijnlijk pas volgend jaar.

Ja, dat waren weer een hoop euries, maar Eef ik ben wel geabonneerd bij de belastingdienst.
Zo af en toe geven ze wel eens iets terug :D

groeten chokie :wink:

Voor een servosaver kan je misschien eens kijken naar de servosavers die op wat oudere 1/8 onroads werden gebruikt. Ik heb er zelf ook één op een onroad zitten van Picco. Deze zijn wel wat groter uitgevoerd, maar dat is logisch omdat er een saver inzit. Daarnaast hebben dergelijke savers zich wel bewezen en zijn ze dus zeker geschikt voor het stuur.

Hoi Dirk Jan,

Bedankt voor de tip!
Weet je ook waar ik deze savers misschien zou kunnen kopen?

Groeten chokie :wink:

@nusti; waarom een andere gas rem servo? ik heb nu een goede, die het prima doet, en een andere carberateur? lijkt mij beetje onnodig geld uitgeven

Het kan zijn dat de originele servo moeite heeft om de carb helemaal open te duwen, was bij mij wel het geval. De originele servo's zijn niet zo verschrikkelijk sterk.

Een andere carb: Als op geen enkele manier blijkt dat de carb helemaal open kan, dan is de enige oplossing of een nieuwe schuif of een nieuwe body of een kompleet nieuwe carb. Dus daarom die twee opties.

Thnx dj en nusti, zal er nog ff over na denken. Denk dat ik eigenlijk het v.d week maar moet gaan bestellen anders verander ik weer ;-)

Ben geen racer en ook geen basher.
Hang er vrolijk tussen in, die hellfire tank is die even groot als die ofna buggy tank.. ? Zat ook aan die custom tank option te denken. Maar goed das voor later.. er zijn nog wat andere dingen die betaald moeten worden :-(

Ik heb zelf 2 stuks 8 kg servo's een voor gas de ander voor sturen.. ook hier van het forum gekocht.
En anders heb wissel ik hem om met die in mijn storm daar zit nml een 12 kg servo in.

Bij de 323 zat gelijk een uitlaat, welke is te adviseren bij de os. Wil wel weer een achter uitlaat ? en kopen jullie de os in buitenland of voor save hier in nederland ?

je hebt standaard fabrieksgarantie dus lijkt me niet echt een probleem of wel ?

De ez-start is stukken beter als die roto start.
Zit met de storm ook altijd te kl... met die pin..
En negen v.d tien keer is je gloeier naar een paar keer starten leeg. Dan houdt mijn 3300 sanyo stick pack het langer vol.

Twijfel overigens nog steeds of ik xs-6 er bij doe.
Ik heb meerdere auto's dus wordt nog een dure aangelegenheid als ik daar overal ontvangers voor moet kopen.

Nog even een ander vraagje, ik heb gelezen als je de revo aan de voorkant hoger op zijn pootjes zet dat hij dan sneller wheelies trekt. Hoe zijn jullie ervaringen hier mee ? heeft dit zin ?

Maakt voor mij niet veel uit.....trek toch wheelies :)

De uitlaat voor de Os is net zoals chokie heeft gekocht al leuk..de fantom pijp. De stinger pijp vam trinity schijnt erg goed te zijn. Kost wel 80 euro.
Ik persoonlijk zou voor de 323 gaan. Prijstechnisch is deze motor heel er aantrekkelijk. Voor de OS ben je al snel 100 euro meer kwijt als je ook een goede uitlaat en bocht wilt hebben. Ik weet niet hoe het met garantie zit, maar dat is meestal met een motor toch niet interessant, dus ik zou zeggen in het buitenland kopen (Amerika of Japan) scheelt een hoop duiten...

De XS-6 zender is echt een aanrader. Ik heb ook meer modellen en heb alleen in de Revo de synth ontvanger zitten in andere heb ik een goedkoop 40mhz fm ontvanger zitten (2dehands 30 euro) met een vast kristal en dat werkt prima...

Hoi Eef1972,

Die fantom is redelijk goedkoop te krijgen via Ebay.
Ik heb hem gekocht van Bigfatchew voor $42,00 incl verzending.
Hij verkoopt die dingen als warme broodjes.
De Trinitypijp schijnt echt super te zijn, maar......hij maakt een pleuresherrie.
Ik weet iemand die een OS/TM doet voor 230,00 Euries

Iemand die weet waar de servosavers zoals Dirk Jan ze beschrijft te koop zijn?

Hoi Dirk Jan,

Die lijken veel op deze bij PK;
http://www.pkracing.nl/
PK40124 Servo Saver Kimbrough Large ULTRA TORQUE € 8.95
Servo Saver Kimbrough, groot, extra sterk, voor b.v. grote brandstof auto's en Monster Trucks, T-Maxx, Savage etc. Met servo adapters voor Futaba, Hitec en Sanwa/Kopropo, voor servo's boven 10 kg.cm.. Diameter huis: 24mm, max.arm19mm, min arm 15mm

Ik zal 's verder kijken bij de Border, in ieder geval bedankt voor de link.

Wat dacht je van deze;
http://www.the-border.nl/product.php?productid=17267&cat=0&page=1

nusti zei:
Het kan zijn dat de originele servo moeite heeft om de carb helemaal open te duwen, was bij mij wel het geval. De originele servo's zijn niet zo verschrikkelijk sterk.

Een andere carb: Als op geen enkele manier blijkt dat de carb helemaal open kan, dan is de enige oplossing of een nieuwe schuif of een nieuwe body of een kompleet nieuwe carb. Dus daarom die twee opties.

heb al lang geen orginele servo's meer ;) carb ziet er van binne gewoon goed uit, niet uitgesleten of braampjes od. zal wel gewoon in de afstelling zitten dus.

verzoekje, kunnen jullie mischien een fototje van je gas systeem posten van hoe het op de servo zit? ( en dan eigenlijk voor degene die de rb gebruiken ) thnx :oops:

Back