Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
nismo46 zei:
heb al lang geen orginele servo's meer ;) carb ziet er van binne gewoon goed uit, niet uitgesleten of braampjes od. zal wel gewoon in de afstelling zitten dus.

verzoekje, kunnen jullie mischien een fototje van je gas systeem posten van hoe het op de servo zit? ( en dan eigenlijk voor degene die de rb gebruiken ) thnx :oops:

Ik zei dit omdat ik uit je antwoord begreep dat het echt niet lukte..Het afstellenis idd erg lastig van de carb. Ik ben er een uurtje mee bezig geweest en het is uiteindelijk gelukt. Ik gebruik de originele gas/rem opstelling. Ik heb alleen inplaats van de originele servo hoorn de ronde servo hoorn gebruikt die bij de servo zit. Hier zitten wat gaatjes in zodat je bijna dezelfde posities kan krijgen als de originele servo hoorn. en de klep nog op het bakje kan. Op mijn zender kan ik de gasuitslag instellen en die heb ik vrij hoog staan dus het wordt met flinke kracht open geduwd. Om de carb dicht te duwen (trekken) gebruik ik een veer van een balpen, die ook op de originele plek vastzit.
Ik kan even geen foto maken van de setup, want mijn revo ligt nu uit elkaar...

Hoi Nismo46,

De meesten van ons gebruiken gewoon de standaard opstelling.
Het grootste probleem zit hem in het kleine stangetje/hendeltje wat aan de carb zit.
De haakse aansturing ervan vergt veel kracht.
Hoe dan ook, na verloop van tijd krijg je speling in het geheel.
Vooral de schuif van de carb is hier erg gevoelig voor.
Alle oplossingen die Nusti heeft aangedragen zijn de enige juiste;

x)Glijlagers vervangen voor kogellagers.
x)het ophogen van de haakse overbrenging dmv onderlegringetjes.
x)uitlijnen van de aansturing dmv verdraaien van de carb en het stangetje/hendeltje.(in die volgorde uitgaande van sluitende carb)
x)veel geduld bij het proberen, het is een precies en nauwkeurig karweitje wat niet 1 2 3 lukt!

Wat mij verder opviel was dat als ik droog oefende het altijd problemen gaf, maar als de motor draaide ik eigenlijk geen problemen had met stationair en wot.
Trillingen die de motor opwekt "helpen" nl ook, en verder kan het geen kwaad om de schuif te voorzien van een druppeltje olie bv motorolie.
p1010007.jpg

Zoals je ziet is dit ook een alternatieve opstelling.
De servo zit op de plaats van de L stuurservo.
Dit gaat veranderen omdat ik de Technorc opstelling ga gebruiken, die gaat uit van min of meer de org. opstelling.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten chokie :wink:

Topic gaat wel rap de laatste tijd. :-)

Even een vraagje over de os .18tm.
Ik zag deze ook bij towerhobby's staan.
Echter zeggen ze daar of lees ik uit hun stukje tekst.
Dat dit een speciale "traxxas" versie v.d motor is.
Wat is er anders aan ? de os 18tm is toch een standaarddrop in ? of ben ik nou gek.

Overigens had ik gister bijna een phantom gekocht. Maar dan moet je natuurlijk niet met je laptop op schoot in slaapdonderen als je nog 30 minuten biedingstijd hebt.
Toen ik een uur later met me suffekop weer wakker was, was de bieding al verlopen.

Overigens adviseren ze bij tower om een os 18tm met 20 procent nitro te rijden. Echter heb ik nu gewoon 16 procent is dit ook goed of lever ik dan te veel in?

Ik hoor het graag..

Hoi Eef1972,

Dat rappe, daar houden wij wel van.
Niet zo rap als de Savageboys, maar ja....sleutelen he! :lol:

Wat betreft de Traxxas uitvoering, tja er zijn er 2.
Er is er ook een voor de TMaxx, dus je moet die voor de Revo hebben.
Verder zou ik mij niet te druk maken over die 4% nitro.
Dat zal uiteindelijk niet zoveel schelen.

Jammer van je Fantompijp, maar niet getreurd die vent verkoopt er massa's van!
Gewoon uithuilen en opnieuw proberen.

Chokie Thnx again, wat is dat adresje van jou als ik vragen mag... je kan hem eventueel ook pb-en als je dat liever hebt..

Hoi chockie, die laatste link met die servosaver gaat niet werken omdat die saver pas na de servo zit en niet op de servo zelf.
Waarom wil je eigenlijk een saver op de servo zelf? Ik heb geen problemen met de originele opstelling (met sterkere veer van traxxas)

Hoi,

@Eef1972; bedoel je voor de Fantompijp?

@Dirk Jan; ik ben bezig met een 4 wiel besturing voor de Revo, vandaar.

Hoi no-excuse,

4 WD is heel iets anders als 4 WS! :lol:

4 Wheel Drive in tegenstelling tot 4 Wheel Steering.

4 Wiel Aandrijving in tegenstelling tot 4 Wiel Besturing.

4WD= alle 4 wielen aangedreven!
4WS= alle 4 wielen bestuurd!

oke...even een update...de laatste keer dat ik ben gaan rijden kwam mijn revo zo terug:
shockrebuild001Small.jpg

Het gevolg van een dubbele backflip, die "redelijk goed" landde. Even daarvoor was ik vol op het dak (motor) geland, waarna deze meteen uitsloeg, maar ook vrij vlot weer startte. Na de sprong die dus de schokbreker deed bezwijken moest ik ophouden met rijden.

Thuis even alles bekeken. Er bleek een shokrod gebroken te zijn:
shockrebuild004Small.jpg

Gelukkig had ik die nog een liggen en meteen maar even en rebuild gedaan:
Helemaal uitelkaar
shockrebuild007Small.jpg

Delucht eruit halen
shockrebuild009Small.jpg

de terug inelkaar foto is er niet, want bij de klap is de onderste cup die de veer tegenhoud verdwenen en die moet ik nog ergens vandaan halen (hadden ze niet bij the border)...

toen de motor checken; toen ik keek leek het even of heel mijn frame krom was...later bleek dat ik een klap op de motor heb gekregen waardoor de lagers van de kopeelingsklok kapot waren en de front bearing, die er eigenlijk nog maar net inzat...
Vanavond even alles vervangen inclusief de hoofdlager die zeker aan vervanging toe was...voor een rebuild verslag verwijs ik naar eerder geplaatste foto's van mij een paar pagina's terug. Wat ik wel heb gedaan is mijn carb even helemaal schoongemaakt en wat foto's van gemaakt, misschien makkelijk voor die jongen die problemen had met zijn RB carb;

Hier alle onderdelen naast elkaar:
Van links naar rechts:
Nippeltje voor slang, lage toerensproeier, gasschuif, gasschuif hendeltje.
Daar onder;
Hoofdsproeierhuis, hoofdsproeiernaald, carbhuis, stationair schroef, rubberen hoes die om de gasschuif zit bij het hendeltje.
De tube is vloeibare siliconepakking die ik gebruik om de motor en de carb te sealen
300906007Small.jpg

Hier zittie weer in elkaar:
300906009Small.jpg

Hier zittie op de motor. Hij is nog niet gesealed en het gasschuif hendeltje zit er niet op. Wat je wel kan zien is de alu hevel met als je goed kijkt de twee ringen eronder.
300906011Small.jpg

De motor zit nu weer elkaar en de linkage werkt perfect...
Nu nog even het cupje ergens vandaan halen en ik kan weer springen...

thnx voor de foto's, ben vanavond weer even bezig geweest en het zit inelkaar, nog niet helemaal naar m'n zin maar het gaat, hij gaat nu voor zo'n 80% open, alleen als ik heel zacht tikje geef op de gasschuif gaat ie helemaal open, mischien dat dat wel weer goed komt door het trillen van de motor, we zien het wel.

ik ben nu even bezig om de foc erin te zetten, samen met de handleiding van traxxas en de step by step handleiding van misbehaving kom ik er aardig uit alleen valt me 1 ding op, bij het demonteren van de tandwielen vielen er wat shims uit de bak, dat zijn tefrol washers ( nr 3982 ) nu wil ik die weer terug plaatsen ( heb nog een dicht zakje liggen dus gelijk maar nieuwe erin ) maar kan nergens op de bouwtekening die shims terug vinden, zijn ze niet nodig?

thnx voor jullie hulp :wink:

Hoi,

@Nusti, dat was ff pech hebben!
Nu weer alle lagers van je RB vervangen!
Welk cupje van de shock bedoel je precies?
Rij je nog steeds met je org. set banden?

@Nismo, ik merkte bij het weer in elkaar zetten na montage van de foc dat ik sommige washers moest weglaten.Bij het proefdraaien bleek dat bak erg zwaar draaide.Heb hem toen weer opengemaakt en sommige verwijderd.Hierna alle schroeven erin en daarna stuk voor stuk vastzetten en controleren of de bak bleef vrijlopen.Een beetje trail and error!

groeten chokie :wink:

@chokie:
Ja, ik rij op de originele banden, ik rij op veel ondergronden en ik heb met deze banden vrijwel op elke ondergrond redelijk tot goed grip, dus blijven ze erop tot ze op zijn. Daarna komen er waarschijnlijk mashers op.
De lagers vervangen was wel weer vervelend, maar de hoofdlager has ik zowiezo nog niet gedaan en was wel nodig, loopt nu weer soepel.
Het kupje wat ik bedoel is het dingetje dat je om je rod heenschuift als je de veer erop zit. Boven steunt de veer op de verstelbare ring en onder op het kupje...beter dan dat kan ik het even niet uitleggen.

Nog even wat anders. Ik heb de motor erop gezet en nu bleek hij toch scheef te zitten...ik heb hier wat foto's van gemaakt en op een amerikaans forum gezet. Het bleek vaker voor te komen dat het frame krom slaat als je vol op de motor land (duh!!). De oplossing...of nieuw frame, of een rubber hamer...Ik heb even voor het laatste gekozen..frame is als het goed weer recht, vanavond even checken. en ondertussen ebay afstruien of ik een 3.3 frame kan vinden voor rond de 10 euro...
Hier de foto;
300906017Small.jpg

300906021Small.jpg

:thumbsup:

RCPLACE
Nu alle producten van Fastlane Machine in bestelling, naar verwachting is het geen over een week of 2 op voorraad;

FLM: T-Maxx / E-Maxx / Revo / Rustler en savage is al op voorraad.

mvg,
www.rcplace.nl

:banana:

Even een gewetensvraagje...
Nu ik me verlanglijstje aan het samenstellen ben.
Werd ik via een amerikaans forum door verwezen naar een advertentie op ebay die onder 200 dollar een nieuwe 18tm aanbied. Ook hebben ze nog wat andere goodies die ik gelijk mee wil bestellen. Ze reken op dit moment de verzend kosten uit.

De zaak heeft overigens heeft 100 procent positief feedback en hebben ze ook een website.
Regelmatig wel wat dingen gekocht via ebay.
Maar zouden jullie het doen als de verzendkosten laag uitvallen ?

Hoor het graag,

Eef.

Hoi Nusti,

Je bedoelt die demontabele zwarte veercup (2e foto R)?!
Mijn chassis is ook krom, al een hele tijd.
Precies het stuk waar de motor zit, ook na een landing op het blokje.
Heb de laatste tijd gereden met wat washers onder het blokje om hem uit te lijnen, werkte prima!
Maar er komt nu wat van Technorc aan met oa de 3.3brace, dus buig ik hem weer recht en monteer daarna direct de brace en dan hoop ik dat het helpt.
Mooi dat je nog steeds met je org. banden kunt rijden, heb de mijne ook nog liggen maar rijd vaker met de mashers omdat die op een ofset velg zitten.(lekker stabiel!)

Morgen weer op zoek naar alu hoekprofiel en messing buis.
Dat laatste voor een aangepaste rolkooi aan de achterzijde.
Dat is dan vooral nodig om de servo en de stuurstangen te beschermen die nogal open en bloot op de achterkant liggen.
Daarom ben ik nog op zoek naar een uitlaatbocht van 180 graden, wil de Fantom centraal in het midden hebben naar voren gericht! :o 8O
Nog ideeën ???!

Hoi Eef1972,

Zeker doen!

Heb jij je Technorc al binnen?

groeten chokie :wink:

Hey chockie

De technorc moet ik nog bestellen.
Ligt er even aan hoe de os bestel actie loopt.
Ik wil proberen alles in een keer de deur uit te doen.

Overigens zijn de verzendkosten 15,75 dolar.

Back