Phoe, wat een dag van gemengde gevoelens :?
Gisterenavond, opeens start m'n revo niet meer. Ik haal de plug er even uit om te testen, gloeikaars plat. Geen paniek, thuis even een andere halen, plug erindraaien en... daar liep het fout. Bij het in of uitdraaien van de turboplug moet er een en ander zijn misgelopen, want de schroefdraad van de kop waar de plug indraait was helemaal verdraaid. Alles opengegooid, en wat blijkt, kleine "vezels" metaal die van de draad afgeraakt zijn zaten op m'n plug. Ik vreesde het ergste, namelijk dat er wat van dat metaal in m'n motor moet geraakt zijn.
Deze ochtend de kop, de buttonhead waar de plug indraait losgemaakt om alls te checken, en de plug blijkt er nu een paar graden scheef in te zitten. Toch rijdt de wagen nog, maar alvast een nieuwe bestellen (ik heb gezien dat the-border die niet heeft, toch even informeren).
Deze namiddag een kwartiertje met de wagen gereden naar een bouwwerf. Ik wil m'n motor starten, krak, koordje van m'n pullstart los. Ik mocht terug naar huis, en herstellen bleek geen eenvoudige taak. Dan maar opnieuw de ez-start geinstalleerd, en zonet rustig gaan rijden. Eind goed al goed zeggen we dan... 8)
2 vraagjes: indien er eventuuel een vezel schroefdraad in de motor zou terecht zijn gekomen, hoe kan ik checken op permanente schade? De motor heeft ondertussen al 2 tankjes gedraaid zonder probs, dus dat zit wel snor.
Ten tweede, kan de rb tm523 (of 323) een stuk armer gezet worden dan op fabrieksinstellingen? Ik heb het gevoel dat er veel meer potentieel in zit, want wheelies lukken wel, maar toch net niet zoveel kracht als ik me had voorgesteld (bvb een wheelie bij het schakelen naar tweede versnelling lukt me niet) Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik met een 40t spur rijd (zal ze deze avond eens proberen vervangen met de stock 38t).
Alvast bedankt, een behoorlijk tevreden rb gebruiker :wink: