Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
ik heb er een dubbel schuimfilter opgezet van PK, kost 8,95. en gebruik dezelfde bocht, met een beetje aanpassingen, werkt prima.

vraag: welke BANDEN en VELGEN kan ik het beste gebruiken op KUNSTGRAS ?
ik heb vandaag op een kunstgras buitenbaan gereden (RC Xtreme zeeland, opening vandaag) en dat beviel wel goed :) . Maar ik had de standaard banden, en denk dat dit beter kan....
ik had ergens iets gelezen over bow-tire/proline??

Proline Bowtie 40 series zijn goede banden, ik heb ze ook. Je kan ook crime fighter banden gebruiken, die zijn geloof ik iets smaller. Beide banden hebben een mini pin profiel en zijn een stukje lichter dan de standaard banden. dat betekend veel betere prestaties.

ja dat vroeg ik mij ook af.
Naast de Bowtie banden, moeten er ook inserts in?
verder welke velgen, als je geen 23mm hubs wilt aanschaffen?

is me wat onduidelijk, zowel op de site van Border als Proline.. :?:

Jemoet kijken naar de offset. De revo heeft een offset nodig van een 1/2 inch anders raakt het wiel de draagarm. De wabash en dish wielen van de Border hebben 23mm hubs nodig. Je hebt ook 40 series met standard hub. Hier heb je dus geen 23mm voor nodig.
Bij de banden worden de foams (inserts) bijgeleverd.

als je geen 23mm hubs wilt kopen kun je op de proline stite de bovenste 3 kiezen:

Velocity 6 40 Series,
Velocity 40 Series,
Mambo 40 Series

Hoi,

Even :offtopic: ;

Ik ga voor 2 weekjes op vakantie, en dat doe ik niet zonder jullie ook een fijne vakantie toe te wensen! :onweer: :banana: :zon:

De Revo blijft thuis, die ligt compleet uit elkaar.
Ben bezig met 4WS !
Na de vakantie onderdelen bestellen en monteren.
Tot zover zie ik geen problemen met wat ik heb uitgedokterd! :thumbsup:
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groeten chokie :wink:

Hoi,

Weet iemand een goede starterbox voor de revo? Ik zie enkel die van RD staan, maar € 150 vind ik toch wel wat veel. Ik zie ook niet meteen of die box een aansluiting heeft om je glowplug aan te sluiten.

Zo mijn revo zit ook weer in elkaar..
Net even in de achtertuin gestart en in een keer lopen "het blijft toch een heerlijk geluidje"

Wel ff wat bij moeten stellen want de revo sloeg gelijk daarna weer af. Maar opnieuw gestart en de revo spint als een volwassen tijger.

Vanavond maar ff kijken op een industrie terrein in de buurt wat de revo kan.

Even lekker de revo uitgelaten op industrieterein hier in maarssen. Al was niet echt super stuk om te rijden heb ik de revo toch ff lekker op zijn staart weten te trappen.

Vallen me echter 2 dingen op, ik had de spur goed vast gezet met het boutje merk nu dat er toch meer speling opzit als vanmiddag. Hoe strak kan je dit vastdraaien ?? want had begrepen dat het niet echt supervast mocht zitten of moet ik gewoon een druppellocktide er op laten vallen ?

Tweede is de draaicirckel v.d revo, deze lag toch regelmatig op zijn zij. Is dit met afstelling van de veren te maken ? heb nu de rode en durf even niet te zeggen waarmee ze gevuld zijn.

Een ander vraagje die me te binnen schier is de volgende. In mijn gs-storm heb ik nu de ds1015 wat hebben jullie in de revo ? want merk dat de standaard servo in de revo niet echt lekkere draaicirckel geeft.

Ook las ik iets over single servo setup.
Kan iemand me daar wat info over geven.
Heb wel wat in het engels gevonden maar een nederlandse uitleg is toch soms net wat lekkerder.

Hoor het wel...

wat betreft kunst gras banden heb zelf de proline bowtie en de Topcad gestest de topcad doen niet onder aan de bowtie's en zijn compleet met velg en insert .
ze hebben wel de wheel hubs nodig 23mm

de spur gear zet je vast met drie boutjes, met de enkele moer in het midden regel je alleen de slipwerking. Ik heb deze bij mij ik geloof 1 kwart los gedraait vanuit vast.

De vering; Alle originele veren van traxxas zijn rood. Als het goed is zit aan de bovenkant of onderkant een gekleurd streepje. ik heb oranje (voor) en goud (achter). Daarnaast heb ik de veren gevuld met 50 WT ipv de standaard 30. Mijn vering staat een stuk strakker en heb ook niet meer het probleem van omvallen. Ik moeterbij zeggen dat ik mijn zender ook afgesteld heb op stuuruitslag. Met de originle zender kan dat niet.
Ik ga binnenkort naar een nog strakkere setup van de vering aangezien ik erg veel jump en ik merk dat de rijhoogte wat te laag is. Word waarschijnlijk groen voor en zwart achter
http://www.traxxas.com/support/pub/images/Revo-spring-chart.jpg

De single servo setup is vrij simpel. Zorg dat je een servo hebt die meer dan 9 kilo trekt (bijv. hitec 645mg). Knikker de twee servo's eruit en plaats rechts de enkele servo (als je de EZstart nog gebruikt, anders kan de servo links voor de gewichtsverdeling). Zet het servo armpje dat bij de servo geleverd is op de servo en boor het gaatje op tot 2,5mm en schroef het armpje dat naar de linkage gaat hierin en borg het met een moertje. Als je servo arm langer is dan de originele dan heb je meer stuuruitslag, maar moet je wel enkele dingen wegfrezen, ook moet je de servosaver veer vervangen voor een sterkere. De stuurarm naar de servosaver die je niet gebruikt kun je erafzagen of het geheel vervangen door de proline single servo arm (bij the border te koop)
Het werkt erg goed, mijn draaicirkel is een stuk kleiner. Ik gebruik de hitec 945mg.
De info die in deze link staat heb ik gebruikt en heb ook alle mods gedaan behalve de dustboots verwijderd.

@chokie; Prettige vakantie.....ben benieuwd naar je 4ws en of het werkt. Waarik aan zatte denken voor jou is om de achterste stuur servo te kunnen reversen zodat de achterwielen zowel tegen kunnen sturen als parallelsturen...

Thnx voor de info nusti.

Zal morgen alles nog is controleren, en eventueel aandraaien. Heb trouwens wit achter en groen voor, is dat geschikt voor het standaard werk ? doe geen grote jumps of extreme dingen.

Zal morgen nog maar een thunder tiger ds1015 bestellen. Ben er zelf erg tevreden over, als de servo binnen is gaan we weer is lekker hobbyen.

De single setup is me duidelijk..waar kan ik die sterke veer in nederland bestellen ?

Heb ook gelezen dat een wing het kantelen verhelpt. Hoe zijn jullie ervaringen hier mee.
En welke wing hebben jullie zelf ?

Mijn Revo schakeld niet meer?! Hij maakt heeel veel toeren in z'n éérste versnellig en wil maar niet overgaan naar z'n twee... Hoe kan dit?

Nog een ding dat me opviel was dat als je gas geeft dan pakt de revo hem heel laat op.. net alsof de tandwielen erg ver van elkaar staan, maar ik heb daar helemaal niet aangezeten... ook lukken burnouts niet meer, je hoort de motor dan wel veel toeren maken maar er komt weinig snelheid en power uit de auto... weet iemand misschien hoe deze dingen komen?

Kan zijn dat hij niet schakeld omdat hij te arm staat...schakelen gebeurt bij hoge toeren.
En als ie te arm staat haalt hij die hoge toeren niet.
En controleer even of je spur en je pinon goed elkaar aangrijpen. Zo niet kan je dit bij stellen met de inbus vlakbij de uitlaat op de motormount.

Back