Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Als de motor onderin moeilijk oppakt met wegrijden lijkt mij dat de LSN nog niet goed staat. Je denkt zelf dat deze iets te ver openstaat, dat is neem ik aan doordta de motor met optrekken veel rook/olie wegblaast? Dan moettie een beetje dicht....Als de stationair meteen omhoog schiet even kijken of je het omlaag kan krijgen met de stationair schroef.
Ik neem aan dat je met de originele motor rijdt? Deze motor blijft een beetje lastig af te stellen. In mijn Originele motor reed ik met een rossi 3 of de originele plug. en dat ging eigenlijk altijd goed.

Hallo Nusti,

Bedankt voor je aanwijzingen.

Ik rij inderdaad nog steeds met de TRX 2.5.
Ik denk als ik deze motor een beetje onder de knie kan krijgen, dat ik dan ik in het algemeen wel uit de voeten kan met een andere motor.
Ik ben dan van plan om met het ERP mee te doen en de 3.3 te kopen.
Dat zal pas aan het einde van het seizoen zijn omdat er nu enige fondsen ontbreken en er nogal wat kinderziektes met de 3.3 zijn zoals kapotte lagers en drijfstangen.
Verder schijnen ze erg strak (zuiger/cilinder) qua passing te zijn, met daardoor nogal wat inloop problemen.

Dus jij denkt dat de L.S.naald nog te rijk staat.
De revo geeft inderdaad veel rook af bij het wegrijden.
Hij loopt echter heel rustig en relaxed stationair.
Jouw plugkeuze zal ik ook eens gaan proberen.
Hoe moet je dan bijstellen?
Een R3 is toch warmer als de R4 ?
Moet je dan rijker of armer afstellen?

Ik hoor graag van je.

groeten chokie :wink:

Ik rij ook nog steeds met de originele motor, en dat gaat heel goed.
Wheelies maken kan ook 8)
wel wat opppassen met die mooie vleugel , nu die erop staat.

Ik denk ook dat je de LSN ietsje in moet draaien.
Mijn plug is altijd een HPI platinum plus R4, ook in mn andere modellen en die gaat altijd. Als t iets kouder is, zet ik er soms een R3 in. Het is wel zo dat je met deze pluggen een aparte gloeikaars moet hebben, omdat dat blauwe onstekingsdraadje van de Revo hier niet op past.

Het bijstellen is een steeds terugkerende bezigheid, tenminste met de HSN. ietsje rijker of juist armer, naar gelang de weersomstandigheden en temperatuur. Mijn Revo loopt erg goed tussen de 120 en 130 gr C.
De LSN kun je meestal wel met rust laten, goed=goed.

hoi Alfaracer,

Bedankt voor jouw input.

Dus jij denkt dat de L.S.naald ook wat armer moet ? oke !

Wat betreft plugkeuze, bij wat voor temp pak je nou de R4 of de R3 ?
Dat hoeft echt niet op de graad nauwkeurig hoor, alleen maar een indicatie.
Jij geeft aan dat als het kouder is een R3, hoe koud ?

Nou, Chokie, da's een beetje een gevoelskwestie. laat ik t zo zeggen: vanaf maart zit er bij mij een R4 in, daarvoor was t een R3...

groetjes

Hoi allemaal;

Was gisteren bezig met het uitzoeken van wat kleine dingen die mij opvielen bij mijn Revo.

Nu blijkt toch dat het motorgedeelte behoorlijk verbogen is ! :(
Heb lange tijd geleden een halve backflip gemaakt op een skatebaan.
Je raad het al, precies op de motor en uitlaat geland.(zonder kap gereden)
Koste mij destijds een spurgear en het uitlaatspruitstuk.
Ik kwam erachter bij het verwijderen van de rollbar, je kunt dan heel goed zien of het rondsel van de koppeling gelijk ligt met de spurgear.
Het rondsel stak schuin omlaag !
Balen!
Heb dit voolopig opgelost door 2 kleine ringetjes onder de voorste bevestiging van de moter te schuiven.
De tandwielen staan nu kaarsrecht naar elkaar !
Moet daar 's nog iets op gaan verzinnen, misschien de nieuwe motorsteun voor de 3.3 ?
Iemand anders nog een goed idee !!?? :idea:

Verder bemerkte ik nogal wat speling LA in de vering.
Bleek een van de rodends (#5347) helemaal ovaal te zijn uitgesleten.
Heb direct nieuwe besteld bij The Border.

Verder ben ik bezig om het heveltje wat de carb bediend nu om te bouwen met kleine kogellagertjes.
Had de laatste tijd veel last met het haperen van de bediening van de carb.
Heb wat gevonden bij Conrad 8 x 5 lagertjes met teflon afdichtingen.
Wel duur, 5 euries voor 2 van die kleine dingetjes.
Maarja, onze hobby is nu eenmaal niet goedkoop.
Heb ook de gok maar gewaagd en zo'n plug van een platinalegering meebesteld, we zien wel.

hallo ik heb een vraag over de revo 3.3 weten jullie wanneer die in nederland uitkomt of waar je in amerika betrouwbaar kunt bestellen ik heb een fg monster truck maar ja voor erbij blijf tie kriebelen ok ik hoor het wel

Towerhobbies in Amerika is absoluut betrouwbaar en hebben een goede service. Ik weet niet wanneer die uitkomt in Nederland, maar uit Amerika moet het wel mogelijk zijn ondertussen.

@ Nusti: die lagertjes hebben ze ook bij The border, daar heb ik ze ook vandaan.

TowerHobbies inderdaad, die van mij was woensdag al bij de douane, heb hem alleen nog niet hier :mad: Hopelijk morgen.....

Fred

@Mini Mopar

Mag ik vragen wat u aan verzend en bijkomende (douane etc.) kosten kwijt was?

alvast bedankt

FWE zei:
@Mini Mopar

Mag ik vragen wat u aan verzend en bijkomende (douane etc.) kosten kwijt was?

alvast bedankt

Werk je bij de McDonalds? :lol: Je mag jij zeggen hoor :wink:

Verzenden was $ 87.-, de Revo was $ 499.95. De douanekosten zal ik morgen hopelijk weten te vertellen, en dat meld ik dan even hier, ok?

Fred

hallo ik krijg net een revo2.5 aangeboden niew in doos wat mag tie kosten en wat zouden jullie doen of wachten op de 3.3
hij is zonder garantie hij zei wat heb je er voor over ? mag zelf een bod doen

dizzzzzzzy zei:
hallo ik krijg net een revo2.5 aangeboden niew in doos wat mag tie kosten en wat zouden jullie doen of wachten op de 3.3
hij is zonder garantie hij zei wat heb je er voor over ? mag zelf een bod doen

Gerben uit Haarlem??

Hoi Dizzzzzzzy,

Wat heb je er voor over?
Doe een bod van 350,00
Waarom wil die hem kwijt.
Is die echt nieuw?
Als je de 3.3 wilt hebben, hou dan het geld in je zak.

Succes met je beslissing.

Hey dizzy.

Zou ik niet doen voor 350,-

Spaar dan ff 150 euro door en koop een 3.3 in de states. Ik denk dat je daar veel meer plezier aan beleefd. Tuurlijk de 2.5 is ook wel leuk maar hij is gebruikt. En hij heeft echt niet veel kracht. Ik kon het vooral goed merken op het gras en had dan nog 14-40 erop zitten. Nu heb ik de rbtm323 en maak met big joe tires wheelies;) wat ook wel een keer begint te vervelen hoor:P. Maar ik zou voor de nieuwe 3.3 gaan;). Of je moet de 2.5 voor onder de 300 kunnen krijgen en er zelf dan een zwaardere motor inzetten. Ben je evenduur uit.

Groetjes Speedy.

PS Ik baal want ik heb bij een bekende winkel onderdelen besteld maar krijg alles behalve dat ene essentiele tandwieltje binnen:@. Dan maar ff ergen anders bestellen. Zal deze week wel ff een filmpje en wat foto`s uppen van mijn Revo

Dan spaar nog maar wat verder door, want met 500 euro redt je het niet om een Revo 3.3 te kopen....helaas :cry:

Fred

Hoi Mini-Mopar,

Hoe staat het bij jou?
Heb jij je 3.3 al binnen?

Heb trouwens v/d week op je Revo-blog gekeken, ziet er erg mooi uit. :yes:

Succes met allebei!

Groeten chokie :wink:

Hoi Speedy Gonsales,

Is dat met importtax en transportkosten ? :?

Transport alleen al is $87,00 volgen Mini-Mopar.
Import weet die nog niet.

Groeten chokie :wink:

Nee :evil: Nog steeds niet....hij ligt al sinds afgelopen woensdag in Belgie, bij Worldpack, maar dat k#t-bedrijf neemt de tijd.....balen zeg...maarja, ik neem aan dat ie er voor het weekend wel zal zijn, en dan zal ik mijn blog weer aanpassen, met pics natuurlijk!!!!

Fred

Back