Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi allemaal;

Zo zeg, die 3.3 ziet er strak uit !
Het mooie is dat alle "verbeteringen" ook op "onze" Revo passen.
Alleen, er moet een nieuw chassis onder !

De "Brace" voor de zwaardere TRX 3.3 !
http://www.rccaraction.com/images/news/rev/revo3_lg.jpg
Ik geloof iets van $ 10,00.

Centerdiff ! Part # 5414
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo33/accessories/RevoCenterDiffAcc.jpg
Word verkocht voor $ 39,00 incl FOC !

Achterrem ! Part # 5417
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo33/accessories/RevoRearBrakeAcc.jpg
Deze ombouw vereist meer, nl het nieuwe chassis en de nieuwe versnellingsbak Part # 5391x.
$ 19,00 !!!

Het schijnt dat je alleen de 2 versnellingsbak delen nodig hebt, dus dat valt wel mee.
Het chassis komt op een $ 60,00 uit.

En dan de nieuwe TRX 3.3, voor $135,00 heb je die nieuw !
http://www.traxxas.com/products/nitro/erp/images/060216_ERP33_web.pdf

PFFFFF, dat word sparen geblazen.

groeten chokie :wink:

Dat zijn een paar mooie hopus, ik weet al wat ik ga sparen :D

Die center diff is wel het mooiste met de achterrem, superstrakke wegligging en nooit meer wheelies :D

Hoi Arisjuh;

Ik kan je hierin volgen, lijkt mij ook de beste upgrade.
Wat ik begrepen heb op het Traxxasforum is dat je dan wel het verlengde chassis nodig hebt.
Maar volgens mij kun je met een Dremeltje wonderen verrichten.

Ik ga verder gewoon door met de TRX 2.5, want met het afstellen wil het bij mij nog niet helemaal vlotten.
Als ik dat dan enigzins onder de knie krijg, dan ruil ik hem in voor de TRX 3.3 !
Deze schijnt de OS .18 TM naar de kroon te steken.
Ik volg ondertussen de verrichtingen van een van de eerst uitgeleverde 3.3 -en op het Traxxasforum;
http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=faf8e150f6e657c346491037772864a8&threadid=313790

We'll see !

Zou ik dan ook nog een FOW moeten plaatsen of is dit niet nodig met de 3.3TRX?

Hallo allemaal;

Wie heeft er nog gereden met de Revo ?
Ik heb nogal wat moeite met het starten.

Ik heb vanmorgen wel gereden in de sneeuw, maar ik ben nogal snel met het "tunen" van de carb. waardoor de TRX snel weer stilvalt en ik hem daarna niet meer aan de praat krijg.

Ik heb de R2 plug met 16% Hobma carfuel gebruikt.
Ik rij met de stock TRX 2.5

Wie heeft nog een paar tips ?

Wanneer stap ik bv over naar de R3 plug?
Wat zijn ongeveer de temperatuurgrenzen bij de Rossi pluggen?

Ik weet dat dat nooit nauwkeurig te vertellen is, maar het zou een globale richting geven.

Ik gebruik een plug nr3 en rij met de gewone 2.5trx moter.
Die zat er op toen ik hem 2dehands kocht. Maar heb mij in de shop laten vertellen dat een 2 beter is voor de TRX. Waarom en of de info correct is weet ik ook niet.
Ik krijg hem wel redelijk goed aan de praat. Maar in vergelijking met de storm van een vriend met trekstart gaat dat wel sneller.
Heb wel gemerkt als de batterij van de EZ zeer goed is als ook de batterij van de glowstick het sneller gaat.
Als hij eenmaal gedraaid heeft gaat hij makkelijk terug aan de praat. Hou er dan dat blauwedraadje ff tegen de glowplug en is vertrokken. Heb wel al gehoord dat je beter dat blauwe draadje niet gebruikt, waarom weet ik nog steeds niet.
Het afstellen van de High speed gaat mij minder af. Als ik de stappen door neem voor het afstellen hier op het forum dan gaat het prima. Maar de high speed? Hij trekt altijd zeer snel in toeren als ik hem van de grond hef. Dus hoor hem niet viertakken maar er is wel altijd redelijk wat rook aanwezig.

Dat hij zeer snel in toeren klimt met de wielen van de grond is compleet normaal. Heb ik met mijn REVO ook en met mijn 1/8 onroad is dat helemaal 'erg' want die schakelt dan binnen 1 seconde al.
Je hoeft je motor helemaal niet horen viertakten. Bij een goede afstelling hoort hij juist mooi soepel te lopen en de wielen moeten stationair niet draaien.
Wanneer je genoeg rook hebt en de motor niet overhit is er niks aan de hand en is je afstelling wel goed.
Dan nog het blauwe draadje; die kan je prima gebruiken. Het probleem is dat niet alle pluggen erop passen. Ik gebruik O.S. pluggen en die passen er niet op. Daarom gebruik en en anderen met mij een losse glowstarter. dat is de enige reden die ik kan verzinnen!

vergeet mijn verhaal over de 3.3...ik heb de leukste aankoop kunnen doen sinds mijn revo....een RB concepts TM323...:). De koelkop is een beetje beschadigd, maar de compressie is erg goed (lopend gezien en uiteraard gevoeld). voor een geweldige prijs van €100...incl. uitlaat en motorsteun. Ik wilde vanmiddag eigenlijk gaan testen, maar nu ligt er ineens sneeuw....denk dat ik toch maar even ga :)
Hier een paar foto's

3-3-2006006.jpg

3-3-2006007.jpg

Leuke aankoop. Zou je ongeacht de prijs ook voor de TM323 gaan of toch de 3.3TRX? Ik zit namelijk in twijfel nu.
Heb vandaag wel een set 7" bandjes van hotbodies gekocht voor 60euro.

Goeie aankoop Nusti, ik heb ook een RB 323 in mijn REVO zitten en dat gaat als de brandweer.
Probleem is alleen de carburateurafstelling die heel snel blijft haken. Na een beetje afstellen lukt het me wel om weg te krijgen, maar dan komt het na één keer rijden weer terug :( Daardoor heb ik al een keer wat carburateuronderdelen moeten vervangen omdat deze waren uitgesleten.

Omdat ik hier niet zo blij van werd heb ik mijn gas/rem regeling compleet veranderd. Daarbij moest er nog veel meer veranderd worden in mijn REVO om het allemaal netjes te laten passen. Ik ben er momenteel nog mee bezig, maar als het klaar is post ik hier de foto's.
Overigens was mijn koelkop ook al flink bekrast binnen korte tijd. Komt puur door de wheelies. Ik heb daarom de bovenste ring blank geschuurd en gepolijst. Beter dan de krassen, maar minder mooi als origineel. Overigens heb ik ook de uitlaat blank gemaakt en gepolijst, komen ook foto's van als de verbouwing klaar is.

Vanmiddag toch even gereden.....ik zal het even proberen te beschrijven hoe het ging. Ik heb gisteren avond alles zo goed mogelijk afgesteld....de mesh en vooral de carburateur-servo linkage. Het probleem was me al bekend dat de schuif kan blijven haken, dat had de trx trouwens ook al. Maar met een beetje draaien en schroeven lukte het toch redelijk. Alhoewel de schuif toch ergens hapert. Dus Dirk-jan ik ben erg benieuwd hoe jij het hebt opgelost. De naalden heb ik terug op de fabrieksinstellingen gezet.
Dus vanmiddag naar de "zondagmiddag race en bash spot" gereden. Tankje volgedaan en gestart, wat meteen lukte, even wat stootjes gas en warm gaan rijden. Na een minuutje of twee de HSN wat verder ingedraaid en toen kwam het vermogen al los....Bij half gas rijden en ineens volgas kwamen de voorwielen los. Daarna even de lage toerensproeier iets ingedraaid zodat de stationair goed stabiel liep. en toen ik wegreed lag de auto op zijn dak.....Waanzinnig vermogen zit erin, daarna eigenlijk vooral beziggeweest om het vermogen te kunen controleren en wat allemaal wel en niet kan. Ik heb de originele tandwielverhouding dus hij gaat vrij snel op zijn achterwielen en heeft ook dezelfde topsnelheid, alleen is tie daar sneller. Tankjes zijn wel redelijk snel leeg, maar aan de afstelling heb ik niets meer aan hoeven doen. Als de motor een keer uitviel of als ik even stopte, startte de motor meteen als ik het probeerde.
Oftewel....geniale aankoop van mij en zeker geen spijt van...
Wel even vraagje voor Dirk-Jan...welke gloeipluggen gebruik jij? Ik heb nu er een traxxasplug inzitten die het goed doet, maar het is al wel de tweede. de eerste plug was al niet nieuw meer, maar hield er na een tankje of drie ermee op.

@mister2: Als ik niet op het geld hoefde te letten dan had ik de RB gekocht en niet de TRX3.3.
Vooral omdat de RB zich allang heeft bewezen en de TRX3.3 (nog) niet. Ook heeft de RB een uitlaat die speciaal voor deze motor gemaakt is.
De 2.5R was zeker een goede motor maar toch wat lastig af te stellen. ik denk dat de 3.3 een goede motor is die ook wat lastiger is af te stellen, hij heeft dezelfde carburateur. De koelkop die erop zit is wel een stuk groter dus misschien maakt dat wel een flink verschil met afstellen. bij mijn 2.5R was dat wel toen ik er een andere erop zette.
Als je echt op je geld moet letten dan is de 3.3 zeker geen slechte keuze Als je wat meer hebt ga voor de RB.

Ik gebruik O.S A5 pluggen. Ze zijn wat duurder dan de meeste pluggen (7 euro) maar gaan heel lang mee en geven een hele goede motorloop. Een andere goede optie zijn de HPI R4 pluggen.
Wat betreft de overbrenging, ik had een close ratio en die heb ik weer verwisseld met de originele. Mijn spurgear is 38t en ik gebruik een 16t clutch. Dat gaat behoorlijk goed, maar het zou nog lager kunnen. De motor heeft vooral veel koppel, waardoor hij al bij lage toeren heel veel trekkracht heeft.

En bij de originele moter? De TRX nr 2 of beter een nr3 of ander merk?
Zal toch maar tegen deze zomer zijn dak ik een nieuwe moter aanschaf.

ik geb bij de trx altijd met de originele pluggen gereden en dat is een 3.....mensen die ik ken met een revo gebruiken ook de rossi3 dus. Bij koud weer onder de 10 graden zou je een 2 kunnen gebruiken. Maar als de motor met een 3 goed rijd en warm wordt dan gewoon met de drie blijven rijden.

ook ik heb nu problemen met starten van mn Revo !
hoewel dit geen specifiek Revo-probleem is, maar een algemeen brandstof-probleem, toch advies/tips gevraagd.

Hij zuigt gewoon geen nitro op uit de tank. wanneer ik mijn vinger op de uitlaat hou, dan komt de brandstof halverwege de brandstofslang tijdens het starten. laat ik los, dan loopt de brandstof terug in de tank.
Doe ik een beetje brandstof in de carb, start hij onmiddelijk.

de slangetjes heb ik er afgehaald , doorgeblazen en gereinigd, ook een nieuw brandstof-filterje ertussen; geen resultaat :cry:

o-ring in de deksel nog goed....dat is wel echt een revo-probleem....je kunt dit testen door op het slangetje te blazen dat normaal op je uitlaat zit en het slangetje dat naar de carb loopt dicht te knijpen. Er moet nu geen lucht kunnen ontsnappen, als dat wel zo is heb je ergens een lek.
Andere bekende lekken die dit kunnen veroorzaken is de backplate van de motor en de rubberen ringen van de carbneck....haal de carb er ook niet uit, dan moet je meteen de ringen vervangen...

Je kunt ook met starten eerst nitro in de carb blazen daar weer op het uitlaat slangetje te blazen met een volle tank. Net zolang totdat je ziet dat de nnitro de carb bereikt en dan starten.....

Het kan ook een gescheurde carb zijn. De plastic carb van de TRX scheurt namelijk redelijk snel, vooral als je de hoofdsproeier te strak aandraait. Ik heb dit ook gehad en had exact hetzelfde probleem. Het kan verder een losse hoofdsproeier zijn of een lekkend voorlager. Check deze zaken even. Samen met de genoemde punten van Nusti moet je er wel achter komen wat het nu is.

ok, ik zal de motor demonteren, en checken. thx

edit: begonnen met het eenvoudigste: tankdop rubber schoonmaken, deksel goed schoonmaken, stevig aandrukken.....voila..... hij zuigt de nitro weer op ! starten :lol: meteen maar s lekker een tankje opgereden , wat is dat toch een heerlijke auto, die Revo :D

Back