Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
chokie zei:
hoi Dirk Jan,

Sorry hoor, maar digitaal is met de stockzender niet mogelijk !
Moet echt nog analoog.

Hitec 945 !? Qua prijs; 10 km afstand levert 40 Euro op !!!

119,00 in Elst en 79.99 in Zevenaar !

groeten chokie :wink:
Lijkt me raar dat met de stock zender, geen digi servos op kunnen.
Enkel hoe de info door de servo zelf wordt verwerkt geeft het verschil tussen digi en analoog.

volgens mij werken digi's met elke ontvanger/zender
de thundertiger kan ik zeker aanraden, heb deze als stuurservo in mijn GS SUT, gaat echt goed, alleen sinds ik daar beide servo's heb vervangen door digitale is mijn ontvangerpack wel sneller leeg!

hoi allemaal,

Was er toch echt van overtuigd dat analoog/digitaal niet samen ging !
Iets met instellingen !?
Wist wel dat ze veel meer vermogen gebruiken dan analoog.

Ik heb ondertussen wel mijn keuze gemaakt.
Heb bij PK-racing de PTP 525 besteld, 's kijken of dat iets is.
Metalen tandwielen en ball bearings.

Groeten chokie :wink:

Erikderaaf zei:
volgens mij werken digi's met elke ontvanger/zender
de thundertiger kan ik zeker aanraden, heb deze als stuurservo in mijn GS SUT, gaat echt goed, alleen sinds ik daar beide servo's heb vervangen door digitale is mijn ontvangerpack wel sneller leeg!

Mee eens, ik heb er ok 2, en wat een vermogen, en snelheid hebben deze dingen..

de Thunder Tiger Servo's zijn de HIT van dit moment absoluut goede kwaliteit en redelijk snel.
geven
alles boven de 0.12 sec is echt te langzaam voor het stuur wil je gaan rijden met een compt. servo.

6-9 kilo trekkracht is meer dan genoeg als stuurservo, snelheid is bij dit soor servo's belangrijker.

Stja digitale servo's gebruike gewoon iets meer.
digitale servo's kun je met 99% van alle zenders gebruiken.
gebruik zelf niet de standaard zender maar een M11 met een http://shop.the-border.nl/product.php?productid=22419&cat=0&page=1
op het stuur en een ds1211 op het gas absoluut waar voor je $$$ rij zelf al jaren met Sanwa's maar vond ze voor deze auto iets te duur vandaar de TT is een keer getest
Ciao

hoi allemaal,

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb de servo al besteld.
Ik race niet in formule 1 maar ben meer voor het bashen, en gezien de gegevens die ik heb gekregen denk ik dat ik een mooie servo heb gekocht.

Ik wist niet dat digi-servo's op een analoge set konden.

De gegevens van de Thunder Tiger servo staan niet compleet op de site bij de Bordershop. DS 1013; 13KG/ ? 0,10 sec voor ? graden !
Er staat trouwens bij de DS 1211 precies dezelfde gegevens als bij de DS 1013 (copy/paste ?) zelfs met DS 1013 aanduiding!

Van de PTB525 wel; bij 6V 15,6 KG/cm 0,17 sec voor 60 graden !

En het verschil tussen 92,82 en 49,95 Euro is dan voor mij te groot.

Dus dan is die 7 honderste van een seconde voor mij uiteindelijk niet van belang.

Heb de plannen voor de remote EZ-start op de rit.
Als alles binnen is word er gesoldeerd en gemonteerd.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en mislukkingen!

Ik heb een vraagje :D

Ik merkte de laatste tijd dat ik mijn vliegwiel best makkelijk rond kan draaien, en als ik langzaam draaide ging het nog makkelijker, alsof hij helemaal geen compressie meer heeft.
Maar als ik me oor heel dichtbij hield hoorde ik heeel zacht een beetje gepruttel en het leek wel alsof er lucht ontsnapte als ik het vliegwiel rondraaide en bij het compressiepunt aankwam, dus ik denk valse lucht.

Maar maar zou dit aan kunnen liggen?

Dat is het lekken van lucht van de bovenkant van je zuiger, tussen zuiger en cilinder door, naar de onderkant.
Dit is normaal, als je motor zoals je verteld (bijna) versleten is.....

Hoi Arisjuh,

Da's niet zo leuk.
Heb je de koelkop er 's afgehad ?
Want misschien zit die niet zo goed vast ! (kruiselings aandraaien)
Of er zit vuil tussen de afdichtingsring van de plug, vervang de koperen ring van de plug !
Zit de plug "goed" vast.

Hoeveel liter brandstof heb je al verbruikt ?

Hij kan misschien wel versleten zijn.
Meestal start die dan makkelijk, maar zodra die warm is loopt die slecht.
Hij is dan ook slecht/niet te starten. (als die warm is !)
Als dat het geval is, dan is die versleten.

Dan rest je een van de volgende opties;

PB aan Nusti om de cilinder te "resizen".
Nieuwe cilinder/zuigerset aanschaffen.
Nieuwe motor kopen al of niet stock.

Ik hoop voor je dat het iets is wat je makkelijk kunt herstellen.

Groeten en succes chokie :wink:

Nou, kheb mischien 2-3 liter gereden, en als ik kwartiertje aan het rijden bent komt het soms voor dat hij stopt als ik rem, maar hij start dan wel weer gewoon.
Ik heb wel eens de koelkop eraf gehaald om te kijken of de zuiger helemaal omhoog komt of nog een beetje onder het randje zit, en hij zit ongeveer 2-3 mm onder het randje, dus het lijkt me raar als hij nu al versleten is.

En als ik het randje naast de gloeiplug goed schoonmaak, en de gloeiplug terug doe. Dan even aan het vliegwiel draai, dan hoor ik dat gepruttel, en als ik dan de gloeiplug er weer uithaal, zit ernaast een randje met olie terwijl dat daarvoor helemaal schoon was.

Dus mischien lekt hij via de gloeiplug?

Hoi Arisjuh,

Ik denk dat je het probleem hebt gevonden.
Probeer eens met een ringetje van een nieuwe plug.
Daarna goed vastdraaien !

Succes chokie :wink:

je kunt het ook even controleren met een paar druppeltje water naast de plug te druppelen...als je de motor een paar seconden rondraait met de EZ-start en je ziet bubbeltje dan weet je het meteen. Let op dat je de plug niet te vast draait of de plug echt vast probeert te draaien als de koekop warm/heet is. Het metaal is dan zacht en dan kun je de schroefdraad kapot maken....dat is mij ook overkomen..vast is vast....
Ik rij nu met de 3-racing koelkop en kan je zeggen dat het prima bevalt. De motor blijft goed op temperatuur en geen problemen met oververhitting. En ja, ik let er natuurlijk wel op dat ik niet te arm rij.

Als de motor blijft uitvallen als je remt kun je de idle een beetje hoger draaien......

ik neem aan dat je na 3 liter niet meer met de standaard plug rijd?
maar de mijne deed het goed voor 10 seconde en daarna lekte deze al.
En wel bij de + aansluiting (dat pennetje wat uit de plug komt)

narfer007 zei:
ik neem aan dat je na 3 liter niet meer met de standaard plug rijd?
maar de mijne deed het goed voor 10 seconde en daarna lekte deze al.
En wel bij de + aansluiting (dat pennetje wat uit de plug komt)

Ik rijd nog steeds met de standaard plug :oops:

chokie zei:
hoi allemaal,

Heb een paar sites gevonden die hele mooie body's maken en verkopen.

ATOMIK RC;
http://www.atomikrc.com/f150.html
Ford F150 BAJA, bekijk 's in het zwart.

Seb Airbrush
Site;
http://www.sebairbrush.com/index.html

De mooiste !!!
http://www.sebairbrush.com/paintjobs/2004/april_29_2004/100_1136.jpg
50 's Chevy White ghostflames !

Zeker mooi....jammer dat die Baja kap niet op een revo past......Die 50's chevy kap is erg goed gespoten, maar de kap is natuurlijk ook gewoon erg gaaf (check mijn avatar :)). De ford 350 kap hou ik persoonlijk niet zo van. ik ga meer voor het klassieke (hotrod) uiterlijk. Maar ze zijn wel enorm vet gespoten. Vergt wel wat oefening en ervaring.

@Arisjuh: begin dan maar eens met een nieuwe plug dat zal waarschijnlijk het probleem oplossen....pak wel of de originele plug of kijk op traxxasforum welke je nog meer kunt gebruiken. Ik geloof dat d plug net iets langer is dan een rossi en ook de temperatuur van de plug is vrij heet....En zorg dat je altijd een plug of 3 op voorraad hebt. Als de motor niet goed loopt, uitvalt of niet start is het 9 van de 10 keer de pplug die niet goed is.

Hoi Nusti,

Ik dacht wel dat je hem mooi zou vinden.
Nooit gedacht dat ik een witte body mooi zou vinden.

Over dat passen van de Bajabody op een Revo, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze passend waren voor de meeste 1:10 modellen.
Dus heb ik er een mailtje aan Tower aan gewaagd.
Houd je op de hoogte !

Wat betreft de de gloeipluggen Arisjuh;
Ik gebruik gewoon de Rossi pluggen! (2t/m 4)
Loopt als een tierelier

Yo Nusti,

Volgens mij heb ik goed nieuws!

Hi there in the US,

I got a question about item # LXCRB9 ! (F 150 Baja)
Does that body fit a Traxxas Revo ??

Hope so !

With regards,

chokie :wink:

Dear Tower Customer,

Thank you for writing Tower Hobbies.
This body will fit most 1/10 scale trucks with minor modifications.
Please feel free to respond if you have any further questions.
We appreciate your time and your business with us.

-Tower Hobbies
http://www.towerhobbies.com
jlh

Misschien iets voor onder de boom !?

Ik heb net mijn spullen voor de remote EZ start binnen.
Ga hier morgen tussendoor mee aan de gang.
Ook de servo is binnen.

Keep you posted !

Back