Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
De Sirio word ook geleverd met motorsteun en uitlaat, maar ik las op amerikaanse forums dat er problemen zijn met de carburateurs van de Rb en de Sirio, en dat je telkens de motor helemaal opnieuw moet afstellen.
heeft iemand met een van deze 2 motoren hier last van?

Ik heb dus de RB en inderdaad komt de carburateur zeer nauwkeurig. Hij vlijft heel snel haken en dan slijt hij in waardoor hij gaat lekken. Dat had ik ook en voor ik het wist kon ik het carb. huis vervangen.

Nadat ik dat vervangen heb, heb ik veel aandacht aan de afstelling geschonken. Je moet de carb precies onder de juiste hoek draaien, het gashendeltje op de carb zelf ook verdraaien enz. Na een beetje prutsen gaat mijn carb nu 100% open zonder te blijven haken.
Om alles nog iets te verbeteren heb ik de glijlagers in de gashevel (dat ding met de bijna 90 graden bocht die je carb open trekt) vervangen door kogellagers en heb ik de gashevel iets verlengd door er een stuk plastic op te lijmen die ik in de goede vorm heb gedremeld.

Als je carb goed is afgesteld heb je echt een goede motor voor het geld. Enorm veel vermogen. Je trekt de REVO makkelijk op zijn achterwielen, soms zelfs nog met het schakelen naarde 2e versnelling. Ik heb mijn overbrenging erop aangepast en nog houdt ik de wielen niet altijd op de grond als ik te veel gas geef. Een aanrader dus!

Hallo allemaal,

Ben vrij nieuw op het gebied van nitro-motoren en ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven. Welke warmtegraad gloeiplug kan ik het beste gebruiken in mijn REVO ( standaard ), nu het zo koud is ?? Welke afstellingen moet ik nog meer veranderen zodat de motor goed oppakt met het koude weer ??

Alvast bedankt voor jullie reacties en net als jullie, ben ik mega-fan van de REVO ! Wat een wagen, wat een techniek, superdeluuks !

Groetjes, :thumbsup:
Martin [/quote]

Iig zorgen dat je tempos goed zijn, en blijven.
Want met deze kou is het moeilijk het boven de 70 graden te houdne, terwijl je zon 90 tot 120 nodig hebt afhankelijk van je motor, en je meetpunt.
Dus de koelkop inpkakken met alu folie of zo.

Ik gebruik gewoon de super duty gloeiplug van traxxas voor de 2.5trx, doet het perfect bij mij, is er nog maar eentje kapot gegaan.

En de motor van de revo houdt graag van warmte, dus inpakken met folie is een goed idee.

@Dirk-jan, klinkt wel goed die RB, alleen ik hoop wel dat het niet vaak voorkomt een carb die zo snel slijt, maar ik wou nog even weten hoe je assen de kracht van de motor opnemen? gaan die snel kapot?

Van de aandrijving heb je geen last, die kan het allemaal perfect aan. Ik heb alleen wel een FOC (forward Only Conversion) erin gezet, omdat de achteruit wel snel stripte. Verder geen last van slijtage, ook niet aan de assen!

Zoals ik al noemde, als je een beetje aandacht aan de carb afstelling besteedt, dan zal hij niet inslijten en heb je nergens last van.

Ik had gister eindelijk mijn Trinity uitlaat binnen gekregen, ik meteen monteren en klaar om met mijn auto te spelen.

Na een tijdje rijden merkte ik dat ik meer kracht onderin had, en het geluid is een flink stuk harder dan de originele uitlaat. :D

Alleen jammer dat de uitlaat lekt :( Je ziet de lek helemaal niet zitten, maar als ik de uitlaat schoonmaak en start. dan zie ik op de lasnaad aan het einde van de uitlaat druppeltjes olie verschijnen.

mmmm, dat is niet zo fijn. Je zou het kunnen dichten met een siliconen pakking spul of een vloeibaar metaal wat ook gebruikt wordt voor 1:1 auto's.
Of natuurlijk terugsturen....een lek is nooit goed en zal vcolgens mij alleen maar erger worden....

die schijnt wel heel goed te zijn. hij heeft alleen geen trekstarter of een andere manier van starten zo te zien....je hebt dus een startbox nodig....

Heb sinds gisteren ook een revo gekocht en ben er zeer tevreden mee. Gisteren al wat lopen afstellen en hij draait al een stuk beter. En nee ik weet dat dat niet mag bij een nieuwe maar heb hem in occasie gekocht.
Zie wel dat er nog wat veel rook uit komt. Maar een vriend van mij zegt dat dat ook komt omdat het zo koud was gisteren avond. Klopt dit of mag ik hem nog armer draaien?
Nu heeft die vriend een savage en heeft daar bredere banden op gezet. Bestaan die ook voor de revo of kan ik er gewoon de banden van de savage op draaien?

gefeliciteerd met je aankoop, zal je geen spijt van krijgen.
Over het afstellen: je moet even opletten dat de rookpluim goed te zien blijft OF een temperatuur meter gebruikt. De motor moet ongeveer 120-130 graden zijn om goed te functioneren. De motor loppt het best op hoge temperaturen, iig hoger daneen normale nitro motor. Ik meet meestal in fahrenheit en 270 mag hij wel hebben.
Het verraderlijke van koude omgevinstemperatuur is dat de motor niet goed op temperatuur kan komen. De motor zal dan ook niet netjes lopen en je gaat het dan armer zetten tewijl dat eigenlijk net moet. De cilinder kan niet goed uitzetten en zal hard slijten.
Demoplossing: een hetere gloeiplug (vragen bij modelhandel) of alu folie om de koelkop wikkelen. Wel de temp goed in de gaten houden.

Over de wielen....alle wielen die opeen savage passen passen ook op een revo...Probber het maar uit....Proline heeft imo de mooiste wielen en banden..

nusti zei:
die schijnt wel heel goed te zijn. hij heeft alleen geen trekstarter of een andere manier van starten zo te zien....je hebt dus een startbox nodig....
de Startboxen voor de Revo komen volgende week binnen.
uitvoerig door ons getest (6mnd.)zal binnenkort hier wat over schrijven.

Ik ga volgende maand weer iets leuks kopen voor me revotje , :D
ik ga een OS.MAX .18TZ moter en een trinity uitlaat kopen :D:D

Hey jongens

Ik heb een vraagje. Ik wil een nieuwe motor,
En ik zag de picco.26 maxx met de bijbehorende motorsteun.
http://www.bb-hardware.com/modules/news/article.php?storyid=572

Maar is dit wat, zelf heb ik een goede ervaring met picco en de amerikaanse jongens van het traxxas forum zijn er ook goed over te spreken, maar wordt deze motor geen overkill voor mijn auto? Dat de aandrijflijn het niet aankan. Of zou ik toch beter voor een os mas .18tz kunnen gaan met de nieuwe uitlaat van traxxas?

Groetjes Speedy

Als ik hem start dan brand het controle lampje van de glowplug op de starter niet. Of is dat altijd zo omdat dat standaard blauwe draadje niet op de glowplug zit.
Als ik hem start dan moeten eerst de luchtbellen uit de leidingen zeker?
Door de uitlaat dicht te houden en te starten. Maar mag de glowstick er dan op zitten? Of maakt dit niet veel uit?

@speedy: Overkill heb je niet snel met de Revo...Traxxas heeft de auto getest met allerlei motoren tot aan een 3.0 ci motor en geen enkel probleem met de driveline. Let wel op je slipperclutch dat je deze niet te strak zet. Over de picco heb ik ook veel goede verhalen gehoord. Je schijnt wel even veel aandacht te moeten besteden aan de gasschuifafstelling, ik bedoel de throttle linkage...deze moet kaarsrecht zijn anders slijt de schuif in. Zorg ervoor dat je de plastic lagers van het heveltje vervangt door echte kogellagers...Ook heb ik het idee dat de originele uitlaat iets te krap is voor deze motor hoewel hetwel de bedoeling is dat je die gebruikt.

@mister2: Als het blauwe draadje niet op de gloeiplug zit zal het lampje niet branden. Ik gebruik deze draad ook niet, altijd een gloeikaars.
Ik doe altijd voor dat ik start het slangetje dat van dde uitlaat naar de tank loopt bij de uitlaat losmaken. Even er in blazen, je ziet de nitro dan naar de carburateur lopen. Als de nitro in de carb is dan stop ik met blazen. De gloeikaars dan pas erop en dan de EZstart indrukken in stootje van ongeveer 2 seconden. Hou de ez start niet continu in, dat is niet goed voor de motor. Als je niet wil blazen in de slang kun je idd een vinger op de uitlaat houden en weer kort de ezstart indrukken totdat de nitro bij de carb is. Dan de gloeikaars erop en starten....
Hou de gloeikaars niet constant op de plug. Deze kan dan doorbranden. Wel verstandig is om de kaars er even op te laten zitten als de motor draait (ong een seconde of 10)

vandaag met mn Revo een tankje gereden; ging best goed, alleen ik vind 'm zo weinig compressie hebben , is dat normaal ?

alfaracer zei:
vandaag met mn Revo een tankje gereden; ging best goed, alleen ik vind 'm zo weinig compressie hebben , is dat normaal ?
Een lage compressie is niet normaal, maar het is mij ook op gevallen bij Revo's op de club die goed reden maar dat de compressie toch voor het gevoel best laag was.

Maar als de motor goed loopt, dus goed optrekt en mooi stationair, dan is er weinig aan de hand. Bij mij merkte ik het vooral dat de motor uitviel bij stationair. Ook al draaide ik de schroef in en de lage toeren sproeier goed had afgesteld. Ik heb motortje uit elkaar gehaald om te controleren en toen kon ik de zuiger helemaal door cilinder duwen. Als het goed is moet de zuiger boven in de cilinder blijven steken, de "pinch". Misschien kun je dit even controleren. Als de motor gewoon goed loopt zou ik gewoon verder rrijden en mezelf niet druk maken.

Back