Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi allemaal,

Leuke body's hebben jullie gevonden zeg.
Ik vind deze ook wel leuk,
http://www.parmapse.com/rcitem.asp?n=10119P

Die brandweerbody is erg gaaf !
Zal m'n zoontje Ben heel mooi vinden.

De Chevy C10 stock vind ik ook mooi.

Hoe gaat het met de motor Nusti ?

Iemand nog gereden van de week ?

Zal nog moeten wachten tot minimaal eind november voor mijn onderdelen binnen zijn.
Duurt nog wel even, dus struinen we het net af naar andere leuke dingen.
Heb daarbij wel een hele aparte zender gevonden, waarover ik al een thread ben gestart op het forum
Hier volgt de link,
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29704

Veel leesplezier.

groeten chokie :wink:

De gravediggerkap heeft iemand bij mij op de club. Het is eigenlik de zelfde body als die van mij alleen de bestelbus uitvoering. De stickers vind ik in het echt niet zo mooi...persoonlijk hou ik er meer van om een body in je eigen stijl te spuiten en geen replica's van bestaande ontwerpen...

Mijn motor doet het nog steeds goed. Kompressie is redelijk goed. Afgelopen zondag eerst nog 3 tankjes verder ingereden en toen gaan afstellen en hij rijd weer als vanouds. Een paar clubleden hadden schansen meegenomen en ik ben lekker gaan jumpen. Heb weer een aantal mooie backflips op mijn naam staan.....

...persoonlijk hou ik er meer van om een body in je eigen stijl te spuiten en geen replica's van bestaande ontwerpen...

Helemaal mee eens, Nusti !

Goed om te horen dat je motortje weer lekker loopt.

Groeten chokie :wink:

Hey,

Ik heb deze besteld, wordt mijn eerste project.
Iemand nog suggesties hoe ik moet beginnen en vooral hoe ik moet eindigen!?!?

eigen.jpg

Dit zou de black phantom moeten zijn....

Bedoel je de kap of de volledige auto? De kap is voor een REVO vrees ik aardig te groot. De Black phantom is een 1/8 auto en de kap valt daardoor een stuk groter uit dan standaard (1/10) MT kappen.

Dirk Jan zei:
Bedoel je de kap of de volledige auto? De kap is voor een REVO vrees ik aardig te groot. De Black phantom is een 1/8 auto en de kap valt daardoor een stuk groter uit dan standaard (1/10) MT kappen.

Ik heb een demo kap gepast, valt nog mee. Hij valt net buiten de bumpers, gaan we wel fixen..Maar, ja, ik bedoel de kap.
En dan nog wat licht eronder..

light.jpg

Ik heb ooit mijn Revo geregistreerd op de Traxxas-site.
Ik heb hiervan nooit een notificatie gehad, is dat normaal?

Tevens heb ik een aantal ''klachten'' over mijn Revo gemailt naar de customers afdeling. Hierin heb ik ook gevraagd om de betere o-ringen voor de brandstoftank.
Helaas heb ik nooit iets van Traxxas vernomen.

Doe ik iets fout?!?!?!

Hoe hebben jullie dit en/of dat aangepakt/gedaan?

Ik verneem graag van u (allen).

Vriendelijke groet,

K. van Genderen

Dit was mijn mailtje naar TRAXXAS:

Hello,

I am a proud owner of Traxxas Revo.
I life in the Netherlands.
Can you replace my blue o-ring with a red o-ring.
I have registered my REVO.
The serial number is: ..............
I’ am very thankful for it.

En dit mailtje naar support@traxxas.com gestuurd.
10 dagen later O-ring op de post..SERVICE..

ze zijn bij de CS van Traxxas erg gevoelig voor brown-nosing oftewel hielenlikken....Als je een klacht hebt begin dan eerst met te vertellen hoe geweldig je de truck vind en kom dan met je problemen...
Gebruik altijd een betaalde mailprovider en geen hotmail, gmail, yahoo e.d. die worden geblockt door traxxas.
Ik heb de ge-upgrade o-ringen ook besteld en had ook geen registratieformulier oid. Ik heb de code die op mijn gearbox staat doorgemaild en gezegd dat deze gerigistreerd staat onder mijn naam (en dat is ook zo) + mijn adresgegevens gegeven. En kleine week later had ik de o-ringen binnen.

Mag ik misschien weten wat de "klachten" waren. Sommige dingen reageren ze niet op omdat het duidelijk is dat het je eigen fout is en geen produktie fout...
Zo heb ik ze ooit een mailtje gestuurd dat de motor een enorm ***ding is en dat het belachelijk is dat op een auto van zoveel geld zo'n butmotor zit en dat hij nu al versleten is en ik een nieuwe piston en sleeve wil.......de reactie van traxxas was: niets.....wat later een wat vriendelijker mailtje gestuurd en toen kreeg ik ook vriendelijk uitleg dat het mijn eigen fout is en ik eerst maar eens een motor moet leren afstellen en dat ik altijd de motor mag omruilen voor $100

Kloppie zei:
Ik heb een demo kap gepast, valt nog mee. Hij valt net buiten de bumpers, gaan we wel fixen..Maar, ja, ik bedoel de kap.
En dan nog wat licht eronder..

Dat de kap buiten de bupers valt kan nogal eens problemen opleveren. Die vriend van mij met de charger kap had met 1 keer rijden zijn kap kapot....1 keer verkeerd landen is genoeg. IPV dat de klap op je bumper terecht komt komt het nu op je kap....
Voor de rest is het wel een aardige kap...een beetje gewoontjes.....kijk even op internet bij custom paints en dan vind je al snel leuke ideeën....
Dit is de basis geweest voor het ontwerp van mijn kap:
ditwordtum.jpg

Het wordt mijn eerste eigen kap, dus als het wat wordt, zoek ik een wat specialere kap. Deze gebruik ik eerst om eens te kijken hoe het gaat..en met die bumpers..ik zal voorzichtig moeten rijden.... :lol: ...(dat lukt toch niet).... :oops: .

Aha.....nou ga voorzichtig te werk en maak er iets moois van....Waarschijnlijk weet je het al, maar toch maar;
Maak eerst de kap op maat voor de revo, maak het dan vetvrij met een sopje en ga dan spuiten. Met dit weer moet je wel een beetje oppassen.
als het te vochtig is of te koud droogt de verf niet goed, dus als je een goed geventileerde ruimte hebt die toch warmer is dan 15 graden zou kk het daar doen. Om iets af te plakken kun je gewone afplaktape gebruiken....wel een iets duurdere dan het gamma huismerk, want die is net niet goed genoeg...Als er aan de buitenkant een anti sprylaag of iets dergelijk opzit kun je die gebruiken om met een stift een patroon te tekenen die je naderhand mettape aan de binnenkant afplakt......

Begin met de donkere kleuren en eindig met een lichte. Als laatste stap de hele binnenkant met wit of silver afspuiten.....op de proline site staat ook een goede tutorial...

Geweldig, dank je wel.
Hier heb ik wat aan..
Ik zal het eindresultaat hier wel laten zien, tenminste als het wat geworden is!!

Het volgende bericht heb ik destijds naar Traxxas gestuurd.

Dear reader,

First of al I'm dutch and I will type as good as it get's, in english.

I have bought a Revo its a nice car but i do have some problems which are:

Optidrive shifting when not orderd to or not shifting when orderd to, stripped a transmision gear 5395, bought a new set at Rcfun.nl.
Optidrive is now removed.
The servo(2060) that shifts from forward to reverse won't turn it doesn't even give a kick, still not repaired.
The o-ring in the lid that covers the fueltank isn't sealing well, used some o-rings of a plumbingshop,
doesn't work very well to.
I did some re-wiring of the leads of the Easystart and solder the red and black wire to those brass
tabs on the motor because one got snapped.

If you would be so kind to solve (some of) those problemsI mentioned I would be very pleased.
There are some parts that went broke which are my own fault, but the
mentioned things above I don't think I'm to blame.

The choise to buy a Revo was cause of its technical design and some good things I
heard of the car and the company called Traxxas.

As we say in Holland: Friendly Greets from,

K. van Genderen

Als dat geen hielenlikken is

Vriendelijke groet,

K. van Genderen

Hoi allemaal,

Het word een beetje stil hier.

Ik heb een vraag voor iemand die ervaringen heeft met de Spektrumset !
Misschien Bordershop ?

Ik wil graag weten wat het bereik is buiten !
Er word 3000 feet opgegeven in de specs, maar wat levert de praktijk op.
Ik heb al contact gehad met Erikderaaf, maar die had tot nu toe alleen binnenervaring.
Die waren voor hem uitstekend.

Kan iemand mijn vraag beantwoorden ?

Waarschijnlijk meer dan genoeg, net zoals alle andere fatsoenlijke zenders ;)

hoi Jasper,

Ben er een van het preciezere type !
Cijfertjes graag !

50, 100......150 meter !?

Ligt natuurlijk helemaal aan de omgeving waar je rijdt, maar meestal wel meer dan 200 m, zoals ik al zei, meer dan genoeg. En als ze zeggen 3000 feet (ong. een km) zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken :)

Back