Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
@ alfaracer: waarschijnlijk is het de slipperclutch. Ik heb precies hetzelfde gehad...even vastdraaien (niet te vast) en dan weer gaan. Als het toch je koppelingsklok is dan miet je die gewoon even goed ontvetten...

@ kloppie: Ik heb wel interesse in die FOC, laat maar iets horen, misschien ruilen tegen wat revo-onderdelen?.

En nu over mij:
Om alle foutjes die ik heb gemaakt zodat ik als absolute beginner mooi af te ronden heb ik de schroefdraad van mijn koelkop kapot gedraaid...waar de plug in gaat. Ik had alles net aan de praat en gebeurt dat weer.
Maar niet getreurd, gewoon even op internet kijken en ik heb bij RCMART in Hongkong een 3 racing koelkop besteld voor €17.00 inc verzenden.
Deze heb ik gisteren binnengekregen en er meteen opgezet. Vandaag gereden. De motor blijft lekker koel, ongeveer 100 graden. Ik ben nog aan het inrijden na het trucje met de cilinderwand, dus de motor staat behoorlijk rijk.
Ik heb voor het eerst weer eens heerlijk kunnen rijden zonder problemen en het vermogen is ook al redelijk tot goed...
Hier wat foto's. De eerste het verschil in grootte. Links origineel, rechts de 3racing koelkop.
koelkop001.jpg

en hier zit de koelkop erop:

koelkop003.jpg

Hoi Nusti,

Mooie koelkop man.....!
Ik wil je alleen niet bang maken, maar heb je ook over de nadelen nagedacht ?

Het schijnt dat veel racers in de val lopen van een te grote koelkop !

Alle temp. metingen die we nemen doen we op de koelkop, oke ?
Omdat je lagere temp. ziet op je meter, ga je sneller armer afstellen.
Het gevaar hierbij is dan dat je smering in gevaar komt met alle gevolgen van dien.

Ook komt het wel voor dat de temp. op de koelkop in orde is terwijl de rest van de motor te heet loopt en dus alle lagers uitspuuwd !!

Je kan ook te koel rijden.

Wat ik bedoel te zeggen is, de orginele koelkop is afgestemd op thermische afgifte van het motortje en vormt een geheel voor de warmteafdracht.

Let dus goed op de rookpluimen !!

Groeten chokie :wink:

PS wat voor trucje met je cilinderwand :?:

@ Chokie,

een krachtige setup is de Feigao 7Xl motor met de BK warrior 9920 regelaar. Deze set heb ik zelf ook besteld bij www.rc-monster.com voor 265 euro, inclusief verzenden.

Er komt dan nog een lader bij van ongeveer 100-150 euro. En met nog 18 losse cellen, die je zelf kan solderen. Zodat je met 12 kan beginnen. 18x4,90(GP pushed en matched van hopf) = 88,20.

Dus dit is het lijstje:

- Ombouw set 200
- Regelaar en motor 265
- Lader 150
- Accu's 88

totaal: 703

De aanschaf is duur. Maar op de lange termijn is goedkoper omdat je geen nitro meer hoeft te kopen en geen nieuwe motoren na 3 of 4 liter.

Deze motor presteerd altijd maximaal. De accu's gaan lang mee.

De trekkacht en topsnelheid is ongelooflijk!

Hoi Jasper,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Inderdaad mucho Peseta's !
Maarja een hobby is in andermans ogen altijd duur, nietwaar !
Ziet er wel erg gaaf uit.
Ik hou het voorlopig bij nitro.

Lijkt mij wel eens leuk om samen met jouw E-Revo en wat andere Revorijders eens een dagje te rijden en ervaringen uit te wisselen.
Geloof dat Alfaracer dat ook al eens had voorgesteld.
Misschien iets voor het nieuwe seizoen ?

Houd je ons wel op de hoogte van je vorderingen met je E-Revo ?

PS de spullen bij Tower zijn besteld door een goede vriendin van mij die in DC woont, zodra de backorder binnen is verstuurd ze het naar nederland. Lucky me 8)

chokie zei:
Hoi Nusti,

Ik wil je alleen niet bang maken, maar heb je ook over de nadelen nagedacht ?

Alle temp. metingen die we nemen doen we op de koelkop, oke ?
Omdat je lagere temp. ziet op je meter, ga je sneller armer afstellen.
Het gevaar hierbij is dan dat je smering in gevaar komt met alle gevolgen van dien.

Ook komt het wel voor dat de temp. op de koelkop in orde is terwijl de rest van de motor te heet loopt en dus alle lagers uitspuuwd !!

Je kan ook te koel rijden.

Let dus goed op de rookpluimen !!

PS wat voor trucje met je cilinderwand :?:

Ik heb alleen even gemeten om te kijken of er een tempverschil is met de originele koelkop en die is er. Met de originele liep de motor altijd een beetje warmer dan het hoort. Na alles gecontroleerd te hebben op lekken en de motor geseald te hebben bleef de temp hoog.
ik gebruik nu geen temp meter meer. Ik zorg dat de auto netjes loopt en let goed op de rookpluim. Ik werd een beetje gek van elke keer meten en dan een paar graden te warm, weer bijstellen enz...Ik heb al heel wat ervaring opgedaan de laatste tijd over afstellen en dergelijke en ben nu ook niet zo bang dat het misloopt op temperatuur. En het rijdt een stuk relaxter voor mij. Ik hoef niet optimaal getuned te zijn en daarom niet de grens van het motortje op te zoeken.

Het trucje is dat ik de cilinderwand heb geknepen zodat ik weer compressie heb. Ik had helemaal niets meer nadat ik echt teveel beginnersfouten heb gemaakt. Het motortje loopt nu ook als een zonnnetje en ik neem veel meer de tijd om alles goed af te stellen en warm te laten worden ipv met een koude motor al volgas te rijden of met een losse spur te rijden zodat het motortje veel te veel toeren maakt. Ook geen lange stukken volgas....

@ Nusti,

Oke Nusti, dat is een duidelijk verhaal.
Maar nog even over je cilinder, heb je die met een tang geknepen ? 8O
Zoals in "niet meer rond" !

Kun je dat eens uitleggen ?

@ Jasper,

Ja natuurlijk heb je geen Revo. :oops:
Je wist toen nog niet wat je deed. :wink:
Blijf je bij je Savage, of stap je nog eens over op de Revo ?
Het aanbod blijft staan hoor.

@chokie: Kijk hier maar voor de cilinderwand resizen: klik

@kloppie: moet ik even uitzoeken, maar het zijn wat onderdelen als shockrod, bovendraagarm achter, eindstuk van de aandrijfas.
Hoeveel € wil je ervoor hebben?

nusti zei:
@kloppie: moet ik even uitzoeken, maar het zijn wat onderdelen als shockrod, bovendraagarm achter, eindstuk van de aandrijfas.
Hoeveel € wil je ervoor hebben?

Voor 10 euries is ie van jou..
Is nog nieuw in het zakje (traxxas)

Iemand nog een leuk idee voor een body, diegene die ik nu heb (origineel) is toe aan vervanging..

@ Nusti,

Mooie topic, dat heb ik nog nergens gezien.
En zoals je zelf zegt, als het helpt ben ik voorlopig uit de brand !
Ben benieuwd hoelang de "resize" het volhoud.

@ Kloppie,

De body van Nusti's Revo vind ik erg mooi, is volgens mij fix und fertig !
Echt veel orginelers is er niet.
Zoekt en gij zult vinden.

chokie zei:
@ Kloppie,

De body van Nusti's Revo vind ik erg mooi, is volgens mij fix und fertig !
Echt veel orginelers is er niet.
Zoekt en gij zult vinden.

Heb je toevallig een link in je hoofd..

Yep, ik heb ook de O-ring van traxxas gekregen, geen probleem, via de post..Traxxas...grote klasse..

@kloppie: ik heb je een pm gestuurd.

Mijn kap is de 50's chevy van pro-line en is GEEN direkt passende kap. Als je geen EZ-start gebruikt en verlengde body-posts hebt dan wel.
Ik heb de kap flink moeten bewerken met een dremel om het zo te laten passen. Ik heb een gat gemaakt voor de EZ-start en de voorbumper aangepast zodat deze een stuk lager komt te liggen anders past het niet op de originele bodyposts. Ook heb ik de bodyposta aan moeten passen: de schildjes waar de kap op steunt heb ik aan de buitenkant weggehaald.
Je kunt hier even kijken : www.pro-lineracing.com in nederlandf verkrijgbaar bij rcfun.nl of pkracing en waarschijnlijk nog meer plaatsen.
HPI heeft ook leuke, het nadeel is alleen dat het lexaan een stuk dunner is en dat bij de charger en de hemi coupé de kap buiten de bumpers komen. Parma heeft ook een paar leuke, maar ik vind de afwerking niet zo goed.
Hier een foto van mijn kap waar je het gat van de EZ-start goed ziet en een foto van de body van een vriend van mij, de dodge charger kap van HPI

optrekken.jpg

inrijdenpart2005.jpg

hoi Kloppie,

Wat betreft Nusti's revobody, check 's bij hem !?
En als ik iets tegenkom laat ik het je weten.

En voor je O-ring fix, told you so.........!
Inderdaad Traxxas way to go !!

Back