Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Yo Kloppie,

Ga eerst de plannen uitwerken, en dan kijken of ik het "droog" aan de gang kan krijgen.
Als dat werkt kijken of ik het kan inbouwen.
En natuurlijk houd ik jullie op het forum op de hoogte.

Net de eerst foto's van de axle carriers gevonden op het Traxxasforum!
Moet je de lijst met verbeteringen is lezen !
Build to last !
De racers zullen wel vinden dat ze te zwaar zijn, maar voor Bashers is dit het einde.
RPM, way to go ! :usa

http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=12c885a6e11deedf72c0a3d210fc643d&threadid=302048
Of:
http://www.rpmrcproducts.com/products/traxxas/Revo.htm

Zie al wel dat ik mijn plannen moet aanpassen.
Ze passen niet samen met 120 LT rockers ! Balen !!! :bad-words:

Dirk-Jan,

Hij word inderdaad zwaarder, maar er zijn tegenwoordig kleinere en lichtere cellen met net zoveel vermogen als de normale packs.
Wil dan een deel op links en een deel op rechts plaatsen voor verdeling van het gewicht.
Kijken of het lukt !

Groeten chokie :wink:

Wat dachten jullie van een brushless revo?

DSC00272.jpg

RevonKids004.jpg

DSC00268.jpg

evo0.jpg

evo1.jpg

rev4.jpg

revo8.jpg

rev6.jpg

rev9.jpg

Wil je wat meer weten over brushless motoren kan je het aan mij vragen. Want ik ben momenteel bezig met een brushless savage. Je kan ook is kijken op het forum van www.rc-monster.com

Was dat dan!!!!!
Een REVO?!?!?
Heb je dat zelf gefabriceerd? Vertel eens wat meer..

Wouw Jasper,

Ik heb ze al wat vaker gezien op het Traxxas forum.
Maar nog niet zulke duidelijke pics.
Die zal wel wat zand opgooien !!!!!
Hoe lang rijd zo'n ding op een lading ?
Enne succes met je Savage.
Ga je hierna ook aan een Revo beginnen ?

He Alfa racer, niets voor jou die foc van Kloppie ? :idea: :!:
Je rijdt met de wat zwaardere motoren niet zo snel de tandwielen in de bak aan gort.
Door het ontbreken van de achteruit kunnen de resterende tandwielen wat breder worden en dus wat meer "hebben"!

De nieuwste technologie op elektrogebied is de borstelloze (brushless) motor. Deze motor heeft geen koolborstels. De wikkelingen zitten in het huis en de magneten op de ronddraaiende as. De motor heeft dus geen collector en koolborstels. Daardoor is de slijtage van de motor minimaal tot niets. Het zou kunnen dat je na een tijdje de lagers moet vervangen, maar dat is dan ook het enigste. Een brushless motor blijft altijd 100% presteren.

Het is tegenwoordig de trend om deze motoren in monster-trucks te bouwen. Daarvoor hebben ze natuurlijk wel genoeg power nodig. Dat is er volop met de sterke brushless motoren. Er zijn motoren die wel 20 tot 30 cellen aankunnen.

Ik ga zelf met een regelaar rijden tot 20 cellen (warrior 9920). De motor word een Feigao 7XL, voor 12 tot 18 cellen. Genoeg power dus!

De rijtijd ligt er helemaal aan welke setup je rijd. Dus welke motor, aantal cellen, gewicht van je truck etc, soort accu's etc.. Maar over het algemeen heb je rijtijden van 10-20 minuten.

Bekijk dit filmpje eens. Dit is de power van brushless. Super veel trekkacht en een hoge top!

Deze kerel van de video gebruikt een 6S lipo pack. Dat is 22,2V. Dat is bijna gelijk aan het rijden op 18 cellen (21,6V). De regelaar is dezelfde als mij (warrior 9920). Zulke snelheden zijn dus voor mij ook haalbaar :D

Als mijn savage af is zal ik wel wat plaatjes posten en een filmpje maken.

Een wedstrijdje zou ook leuk zijn. Maak je borst maar nat!!!

Bij deze de (actie)pics van gisteren. Rijdt erg mooi in het mulle zand :) Wel goed oppassen dat het niet je motor in komt.

cfz.sized.jpg

let op de luchthapper aan de zijkant net boven de REVO sticker voor de motor, experimentje wat iets lijkt te helpen.

cga.sized.jpg

cgb.sized.jpg

Als je de REVO om zou bouwen naar Brushless, wat zou dat bij elkaar moeten gaan kosten? Iemand enig idee?

Mooie shots

Hey revo freaks.

Ik was gister was ik leuk aan het rijden door een droge sloot. Komt ineenkeer alles vast te staan. De aandrijving blokeerde helemaal. Gekeken of er een stok in zat nee dus. Snel naar huis gerend, want wou smiddags nog gaan rijden op een paar zandbulten. Kon ik mooi vergeten dus. Eerst gekeken of het de versnellingsbak was nee dus. Aan bijde diffs gedraaid blokeerde het achterste diff:S Eenmaal losgehaald na een half uur schroeven draaien. Blijkt dat er een tandje is afgeknapt :S Zie de foto`s

30002515879.jpg

30002532434.jpg

Dit zijn de foto`s (webcamkwaliteit, hoop dat je het goed kunt zien.) Heeft iemand dit trouwns al vaker gehad? Dit lijkt mij namelijk een fabricage fout ik heb er namelijk nog maar 6 liter mee gereden.

Groetjes Speedy

ik heb dat ook gehad na een liter of twee (!). En nee het is geen fabrikage fout, maar puur een geval van pech. Waarschijnlijk een paar keer volgas geland of andere vorm van grote klappen op je drive-train...een nieuw tandwiel is niet zo duur bij towerhobbies of the border. Kun je meteen je diff vloeistof iets zwaarder maken....

Brushless?

Wat zou je nog meer nodig hebben, behalve dat chassis?
Ik zag al dat ze ongeveer 240 dollar voor het chassis vragen..

hallo allemaal,

Er is weer veel te doen rondom de revo.
Kijk maar wat ik op de fora heb opgepikt.

http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=74b40447023a3dcf2b286db2d6ca7d5c&threadid=302124

http://2coolrc.com/detail.aspx?ID=639

http://unlimitedengineering.com/forum/showthread.php?t=13885

http://unlimitedengineering.com/forum/showthread.php?t=13885#postmenu_155832

Het gaat aev over de geruchten over een .18 Traxxas motor, een 3 bak kit een nieuwe achterwielophanging die de wielbasis met 10 en/of 19 mm verlengt en een centerdiff !!!!!

Lees het maar na.

na een tijdje mn Revo weer s gereden, dat ging niet goed.... bij optrekken wel toeren maken, maar slechts langzaam oppakken.
wat kan dat zijn? spur-moer vaster zetten? is er nog iets anders wat ik open moet maken voor controle?

hoi Alfaracer,

Misschien een slippende koppeling of een losse slipperclutch ?!
Hoeveel liter heb je er al doorheen gejaagd ?

Gebruik je wel 's WD 40, door overspray kun je de frictiedelen glad maken.

Koppeling schoonmaken, en bij een loslopende slipperclutchmoer deze vervangen !

Die centerdiff en die .18 motor klinken interessant :D hopen dat die er echt komen voor een schappelijk prijsje

Hoi Bordershop,

Lang niet gezien !

Ziet er erg mooi uit, wat schuift dat ?

Back