Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi Kloppie,

Bedankt voor je hulp man.
Ik heb er naar gekeken, en de banden die er staan heb ik ook al op mijn lijstje staan.

Ik heb over deze uitdaging al een onderwerp geopend (thread ?) !
Ik weet niet of ik er een link naar mag maken, dus doe ik dat ook maar niet.

Het heet: RPM monsterclawz, wat voor banden ?

Kijk er eens naar en geef aub je mening !
Dit geld natuurlijk ook voor alle andere geintresseerde Revo gebruikers !

Groeten chokie :wink:

Ik wil graag een nieuwe nitro-motor in mijn Revo plaatsen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de O.S. max .18TZ.
Deze word onder andere aangeboden bij "The Border"
Mijn vraag is past deze in mijn auto zonder modificaties, of
moet ik hier en daar wat aanpassingen doen?

Ik heb iets gelezen over koelvinnen van het carter afvijlen
maar er is ook een versie waar deze vinnen niet aanzitten!!??

Wat voor een uitlaat zal ik erbij doen, ik dacht zelf aan de Trinity.

OS.MAX .18TZ Turbo Rear exhaust slide carb. osmg2110 #23389

Trinity Revo Hi-Flow Super Pipe tri35007 #23413

Alvorens bedankt voor je/jullie moeite.

Vriendelijke groet,

K. van Genderen

Hoi kerstnet

Ik heb over de trinity uitlaat veel goede dingen gelezen en is ook eventueel voor grotere motoren te gebruiken. Maakt wel meer lawaai dan de originele.
De motor schijnt goed te zijn, ik heb er een paar filmpjes van gezien en ze hebben behoorlijk wat vermogen onderin, zeker met die trinity uitlaat. Je moet dus alleen wat aanpassen, maar je kunt wel je motorstuen gebruiken. Ook moet je even naar de krukas kijken. Volgens mij is het een SG-shaft, die is iets langer dan de originele en dan moet je tussen de koppelingsklok en het einde een dikke ring zetten om de speling op te vangen.

Heb je ook al gekeken naar de R&B323TM gekeken? Deze wordt kompleet met uitlaat en motorsteun geleverd en past zonder aanpassingen voor €208 , dus een stuk goedkoper dan de .18 + uitlaat. Is een stuk sterker, af en toe te sterk, maar om te bashen echt geniaal.
Het is dan wel verstandig om een FOC te doen anders kun je wel eens wat tandwielen kapot rijden.
Ik heb een tijdje terug met een revo met een 323 gereden en dat raast echt overal doorheen en altijd vermogen genoeg. De uitlaat maakt wel een behoorlijk lawaai.....

Hallo,

Ik heb hier nog een FOC liggen :D , ik heb hem dubbel. Iemand interesse?

:P :!:

Hallo,

Hoe kan ik bepalen welke uitlaat goed is voor mijn Picco P3-4770 . Ik gebruik nu de originele uitlaat.
Ik zie op ebay ook van die dubbele uitlaten, is dat misschien iets..

Alvast bedankt..

Hoi Kloppie,

Over de dubbele uitlaten,

Ze geven weinig backpressure (!) dit kan problemen geven met afstellen !
De motoren draaien dan te arm, met alle gevolgen van dien.
Dat heb ik vaak op het Traxxas-forum gelezen.
Punt 2 is, ze steken behoorlijk uit !
Bij een backflip kun je ze dan behoorlijk beschadigen of de header krijgt een dreun met alle gevolgen van dien.
Monteer een achtervleugel, of een wheeliebar !!!
Punt 3 is dat ze veel meer lawaai maken, dus in de buurt zien ze je liever gaan dan komen !

Ha die Nusti,

Ik heb besloten om de Maxx Mashers te nemen.
Ga ze bestellen met de rest van de lijst bij Towers via een goede kennis in de States.
Die kan het me als een "gift" versturen.
Zal wel even duren.

PS Kloppie & Nusti, bedankt voor jullie advies !

bij veel uitlaten zeggen ze er ook bij voor welke motorinhoud het geschikt is. Je zou de trinity die hierboven beschreven is goed kunen gebruiken. Bij de border heben ze ook carbon of koolstof uitlaten.

Ik zou niet te veel afwijken van het originel design = een enkele pijp. Al die andere dubbele pijpen en andere fratsen is vooral voor de looks...
als ik zie hoeveel mijn originele uitlaat heeft geleden, zou ik eerst iets willen voor de functie en dan pas kijken naar hoe het er uit ziet

@ kerstnet

Die motor heb ik nog niet in nederland gezien....je zou het in amerika kunnen bestellen...

Bestellen in Amerika kan dat het beste bij Towerhobbies?
Ik heb daar wel goede dingen over gehoord.
Met welke extra kosten heb ik rekening te houden
ivm eventuele import?

Zijn er in de UK ook goede betrouwbare internet winkels
welke onderdelen voor de Revo verkopen?

Vriendelijke groet,

K. van Genderen

Kerstnet,

Ik had, om te proberen, wat bij towerhobbies besteld. Prima geregeld, ik had de snelste methode gebruikt, dus ook de duurste. Het was er binnen 4 dagen. De extra kosten die er bij kwamen waren omzetbelasting, en voorschot provisie. Ik had besteld voor 58,11 dollar en er kwam 27,67 euro bij. De verzendkosten waren iets van 35 dollar. Al met al een duur grapje. Ik wist niets van die extra kosten, 10 euro voorschot provisie? De volgende keer maar eens de goedkope manier proberen, en niet via UPS.

Ik heb ook wat besteld bij: http://www.hobbyfreun.de ook allemaal prima geregeld, gewoon via de post, geen gezeur verder. Ook binnen 4 dagen. Verzendkosten waren 8 euro voor 0,7 kg.

:lol: :!:

Je moet ook de gewone manier van versturen kiezen. Dan kost het 12 dollar en geen provisies of zoiets. Dan duurt het een dag of scht voor je het binnen hebt. ik heb een paar keer besteld bij tower en 100% tevreden. Ik heb nu iets uit Japan laten komen bij RCMART.com. Het is nu bijna twee weken geleden en heb nog niets gezien...

Bedragen boven de 38 euro geloof ik, kunnen aan de europese grens belast worden, maardat moet je even bij de belastingdienst opzoeken. Dat is 10% invoerrechten + 19 % over dat geheel BTW.

als je even terugbladert in et topic staat er een adres van iemand die zijn revo in Engeland heeft gekocht, mischien hebben ze daar ook de OSmax. Omdat dit dan binnen europa is komt er naast de verzendkosten niets meer bij....

Hoi allemaal,

Heb zojuist de bestelling eruit naar Towers.
RPM draagarmen, axle carriers, monsterclawz en bumpers.
Traxxas foc, close ratio, spur 40, 38 en 36, remsetje, revisie schokbrekerset, uitlaatspruitstuk.
Proline maxx mashers, motorsaver luchtfilter.

Heb ik weer wat te sleutelen !
Volgende item worden veren en shockoil !

Hey Chokie,

Gaaf man, ziet er goed uit..
Ik heb ook al een FOC er in zitten en die close ratio , spur 40 en clutch 16 nog, ik ga over op clutch 15 denk ik. Uitlaatspruit stuk is besteld. ZOu dat echt helpen, het kopje er af zagen?

Greets Kloppie

Hoi Kloppie,

Ja, kan er weer even tegenaan.

Of het werkt met de header, ik weet het niet.
Ben nogal goed van vertrouwen, en ga er dus vanuit dat deze meneer het goed bedoeld.
We hebben gezamelijk toch een doel, en dat is de revo zo lekker mogelijk te laten rijden, rossen, bashen.......whatever !
En gezien de rest van z'n site (professionele opzet) geloof ik het wel.
Ik ga het dus proberen.
Als het zover is, dan laat ik het wel weten.

Heb nu geen haast met het ombouwen, want dan moet er nog meer gebeuren.
Ik wil de gehele electronica gaan waterproofen dmv ballonnen !
Dit is de meest simpele methode voor het waterproofen !

Er staan nog veel meer plannen in de kast.
Wil bv de Revo van afstand laten starten !!!
Het 3e kanaal het ik toch over.
Startaccu van de EZ-start ipv de ontvangeraccu.
Voeding van de ontvanger verloopt via een BEC-unit (kun je kopen bij Conrad Electronic)
Electronica uit de handunit van de EZ-start moet dan ook in de auto.
Even prutsen met de soldeerbout en krimpkous en hupsakee !
Zal wel niet zo makkelijk zijn, maar wil het toch proberen.

Dan verder met veren en shockoil.
Ik wil voor vast overstappen naar LT 120 !
Daar moeten dus echt stijvere veren op.
Met de olie word het experimenteren, tenzij iemand daar al meer ervaring mee heeft.
Laat die zich maar melden !

Je hoort het, plannen genoeg.
Alleen weinig tijd...................whats new !

Hey chokie,

Goed idee, op afstand starten. Hoe je mij op de hoogte hoe je het aanpakt, lijkt me heel leuk om dit te doen. Ik heb ok dat derde kanaal over dus. Ik wilde er eerst iets van lichten aanhangen, maar op afstand sstarten is natuurlijk veel leuker..

Ik hoor het..

PS,

heb je dit ook ergens gelezen ofzo..

Greets kloppie..

Op afstand starten betekend een 7.2 volt accu in je auto erbij, wat een hoop gewicht geeft. Mijn doel is eerder om het gewicht zo laag mogelijk te houden voor een stabiele en goed reagerende auto. Als ik mijn motor gestart heb slaat hij eigenlijk ook nooit meer af tot de brandstof op is. Ik weet niet hoe dat bij jouw zit, of dat je het gewoon doet als 'cool item' . Het idee is opzich wel leuk natuurlijk.

Ik heb vandaag weer gereden met mijn REVO. Ik had mijn RB carb pas versleten door een verkeerde afstelling. Hierdoor was de gasschuif erg bekrast waardoor hij lekte. Met het bestellen van de nieuwe carb. meteen een buggy filter, FOC en wat andere kleinspullen besteld.
De FOC lijkt wel merkbaar te zijn in het accelereren, maar het kan ook komen door het buggyfilter of door het bewerken van de krukas 8) Dit heb ik namelijk allemaal in één keer gedaan.
In ieder geval kan ik iedereen een buggy filter aanraden. Je hebt een veel groter oppervlakte waarover de motor kan aanzuigen wat nooit nadelig kan zijn. Een motor saver filter is eigenlijk hetzelfde.

Morgen post ik hier wat actiepics van vandaag en misschien een filmpje.

Back