Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de RB in mijn REVO. Hij is iets goedkoper dan de Sirio, maar de Sirio heeft weer iets meer vermogen dan de RB. Ik weet alleen niet of dat zinnig is, want de RB heeft al enorm veel vermogen! Ik heb een 16 tands koppelingsklok en bij teveel gas gaat hij op zijn dak. Ook bij het schakelen naar zijn twee (ik heb de standaard 2 bak) wil hij soms nog wel eens een wheelie trekken... Ik denk dat je echt niet meer vermogen wilt hebben. De snelheid is trouwens ook enorm hoog, maar dat komt ook een deel door de aangepaste overbrenging.

een nadeel(tje) van deze motoren is wel dat ze aanzienlijk meer herrie maken dan de standaard Traxxas motor. Rijden in de buurt van woningen is dus niet aan te raden om klachten te voorkomen.

Hoi Dirk Jan,

Rij jij dan met de stock uitlaat of heb je wat anders?

Groeten chokie :wink:

Bij de rb zit een uitlaat geleverd, dus ik denk met die uitlaat :)

Hallo,

Ik heb sinds 1 week ook een REVO (zij het 2e hands), machtig mooi man..Tijdens het rijden bleek (later) de slipper clutch (geloof ik) te strak te staan. Heb nu wat tandwielen aan gort.. :roll:

PICT1869.JPG

Ligt inderdaad aan de slipkoppeling. Ik heb deze tandwielen ook 2 keer kapot gehad. Een keer met springen toen ik neerkwam met een te strakke slipkoppeling en een keer met achteruit rijden. Hij schoot van stilstand ineens in zijn achteruit (servo of sensor reageerde nogal laat) en toen waren de tandwielen ook aan gort. Dit was wel met een krachtigere motor, met de TRX heb ik dit nooit gehad.

Een nieuw setje is geloof ik rond de 10 euro en wanneer je de koppeling iets losser zet zal je ze niet snel meer kapot hebben

Ik hoop het.
Ik heb een setje besteld bij Tower Hobbies. Kon zo geen andere vinden! Ik heb gelijk wel een reserve besteld.

Hoi kloppie,

Welkom bij mede Revo mis(ge)bruikers !
Leuk dat je er ook een hebt.
Wat heb je er voor betaald en hoe ben je er aan gekomen ?
Ben je wat van plan qua hopups ?

groeten chokie :wink:

Dag Chokie,

Ik heb de auto via marktplaats kunnen bemachtigen. Hij stond ergens verscholen bij een Savage 25. Ik heb er uiteindelijk 300 euries voor betaald. Er is een Picco motor ingezet, heeft ongever 1 liter gelopen. De originele motor zit er ook nog bij. Deze is gereviseerd. Verder zaten er nog heel wat reserve onderdelen bij, batterijen. Eigenlijk compleet. Het spruitstuk was afgebroken, hij had er zelf een andere op gezet en een nieuwe besteld. Deze wordt nog nagestuurd.
Al met al, leuk setje.. :!:

Greets Kloppie :D

Zo, de eerste aanpassingen gedaan aan de Revo:
blauwe (medium) veren voor (3Rracing), en 45wt oil
groene (hard) veren achter en 40wt
spur van 38 origineel naar 39.
morgen rijden ! ben benieuwd.. :wink:

Hallo allemaal,

Vraagje voor de bordershop: die MOAB's worden die per paar of per set van 4 verkocht ?
Vraag geldt eigenlijk voor elke set, velgen of banden !

PS Alfaracer, alles goed gegaan ?
Kloppie, is dat Huissen bij Arnhem ?

Chokie,

Jazeker dat is die wereldstad, waar Arnhem bijhoord..
Leuke omgeving. Wat leuke plaatsen om te Bashen etc.

Greets Kloppie :lol:

Oke kloppie,

Dat bied perspectieven.
Ik woon bij jou in de buurt. Doetinchem
En jij weet nogal wat plekken om eens lekker te rossen!
1+1=2 !
Als mijn Revo weer rijdende is, dan kunnen we misschien 's samen bashen !?
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd nietwaar ?
Laat maar horen wat je er van vind.

achterzijde neiging om te slaan in snelle bochten...
inmiddels de groene harde veren er terug af gehaald en de standaard rode met groene dot teruggezet. moet dit nog testen.
39t spur bevalt me wel beter. toppie auto :wink:

chokie zei:
Hallo allemaal,

Vraagje voor de bordershop: die MOAB's worden die per paar of per set van 4 verkocht ?
Vraag geldt eigenlijk voor elke set, velgen of banden !

PS Alfaracer, alles goed gegaan ?
Kloppie, is dat Huissen bij Arnhem ?
hoi alle setjes banden en velgen bestaan uit 2 stuks

hey alle TRAXXAS REVO rijders !
kunnen we niet eens een meeting/race houden, samenkomen met zn allen ??
wie heeft een idee en/of voorstel: laat dit hier horen :!:

Hallo allemaal,

Bordershop, bedankt voor de reply !

Alfaracer, ik vind het een te gek idee om 's met z'n allen een leuke meeting te houden. :celebrate: :rolling:
Gewoon lekker rijden, ervaringen uitwisselen en elkaar 's face to face ontmoeten !
Mijn zegen heb je. :thumbsup:
Moet nog steeds mijn Revo weer rijdend krijgen, dus op korte termijn zal het voor mij niet gaan. :nooo:

Met het surfen weer 's iets gevonden waar we allemaal wat van kunnen leren. :teacher:
Het gaat hier om een mod. van de stockheader !
Ik vond het erg intressant. :idea:
Hieronder volgt de link.
http://www.e-maxximumrc.com/html/revo.html

Verder iedereen een fijne dag toegewenst, en tot horens.

PS Blitzer Beetle Racer, als je de Revo koopt dan heb je er nooit spijt van!

Chokie,

Goede link, zodra de onderdelen binnen zijn, ff wat proberen. Oh ja, ik heb nu voor de groene veren, en de blauwe achter.Er zit nu ook 50W in. Voor de " tandwielverdwijning" :evil: lekker mee gereden.

hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie.
Ik heb een hele lijst klaarliggen voor bestelling bij Tower.
Alleen, ik kom er niet uit met de keuze van de banden !

Als basis wil ik gaan gebruiken de RPM Monsterclawz in de stablemaxx uitvoering !

Ik weet nu na contact te hebben gehad met RPM dat alle banden die op de standaard T & E Maxx velgen passen ook op de Monsterclawz gaan.
Alleen welke banden zijn dat dan, ik kan er wel een paar vinden maar volgens mij moeten er nog veel meer zijn !

Kunnen jullie me helpen ?

Ik zoek een band voor elke ondergrond ! (bv de MOAB)

Wat ik ook niet moet vergeten, de inserts.
Die zijn ook belangrijk voor de uiteindelijke werking van de band.

Back