Traxxas Revo topic

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
past het originele startsysteem van de revo op de RB tm 323?

gr. martijn
 
Het zou moeten passen ... Ik zou het echter niet op een nieuwe motor zetten omdat die toch wel erg veel compressie heeft en je daarmee je startsysteem hoogstwaarschijnlijk zal slopen ;)

Je zou het kunnen proberen na een liter of 3~4 als de motor echt los is..
 
Laatst bewerkt:
EZ-start systeem past wel, daar heeft RB de motortjes ook voor gemaakt. Dat de RB323 en 523 gestart en gereden konden worden zonder de revo aan te passen. Maar de ez-start is in de praktijk inderdaad iets te licht uitgevoerd. Andere oplossing is trek/roto start en als je meer geld te besteden hebt een starterbox icm groter diameter vliegwiel.
 
ja, maar als je de revo set besteld van de tm323, krijg je de motor, motorsteun, uitlaat en manifold.
 
kheb bij 2brothersrc de TM 323 met uitlaat gekocht maar daar zal de rest niet bij zitten, ofwel?
gr. martijn
 
Als je de set met uitlaat hebt voor de Revo zit ie er als het goed is bij ... Is namelijk een complete set.

Er is echter ook een set speciaal voor de T-maxx , met een andere uitlaat en steun ...

Daar moet je dus wel mee oppassen :!:
 
er stond bij voor de revo dus ik hoop dat het dan goed zit.
gr martijn
 
Jongens, ik heb een probleem met de rb323 en 523.

De gasschuif gaat niet volledig open, heb van alles geprobeerd. Bijvoorbeeld lichtere veer bij de gas/rem servo, gasschuif smeren motor etc. Ik hoorde dat dit vaker voorkwam maar hoe kan je dit oplossen?
 
het is gelukkig het goede motortje.
nu heb ik nog een vraagje: wat voor koppeling en vertanding gebruiken jullie bij dit motortje?


gr. martijn
 
Jongens, ik heb een probleem met de rb323 en 523.

De gasschuif gaat niet volledig open, heb van alles geprobeerd. Bijvoorbeeld lichtere veer bij de gas/rem servo, gasschuif smeren motor etc. Ik hoorde dat dit vaker voorkwam maar hoe kan je dit oplossen?

ik was het bijna vergeten, dat was idd een groot probleem bij de RB's

Wat werkt, een alu heveltje tussen de duwstang van de servo en de carb.
Een sterkere servo, al pak je de towerpro van 15 euro die is al stukken beter dan de originele.

De motor inclusief de motorsteun eraf halen. De carburateur losdraaien zodat je deze kan roteren. Nu elke keer de carb een beetje draaien, handvast draaien en kijken of je als je met de hand tegen het gasheveltje drukt de carb open gaat. Op een gegeven moment vind je de perfecte stand waar de carb soepel open gaat en (zeker niet onbelangrijk) soepel dicht. Als je het met de hand kan doen, moet de servo er al helemaal geen moeite mee hebben.
na een tijdje kun je dit trouwens weer opnieuw doen, want dan is de gasschuif versleten....
 
waar haal jij zulk soort kleine dingen als die alu gashevel

gr. martijn
 
Heeft iemand al een revo platinum staan?

Zo ja, Is hij zijn geld waard nu er ook een update op de revo 3.3 is uitgebracht?
 
het chassis is in ieder geval hetzelfde als van de 3.3, alleen de kleur is anders.
de langere wielbasis komt door de achterste draagarmen. met deze draagarmen kan je kiezen voor 10 of 19mm langere wielbasis. deze kun je gewoon los kopen (tra5333r).

en de versnellingsbak is anders met standaard een diff en foc. volgens mij ook weer zaken die je zelf kan installeren.

maw veel van de upgrades (zo niet alle) kan je ook los bestellen en op je revo 3.3 zetten.
 
Back
Top