Traxxas Revo topic

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Is de Revo trouwens goed te modificeren zodat hij de eigenschappen en looks van een Truggy kan behalen?

Ik was namelijk op zoek naar een truggy, of big-scale wagen, maar zag toevallig de Revo staan, en vond 't toch wel een leuk bakkie... De HPI Hellfire leek me ook een goede keus, maar Hobma Modelbouw in Elst verkoopt helaas geen HPI.. Why? Geen idee.
 
DSCN4369.jpg


DSCN4370.jpg


DSCN4371.jpg


m'n Revo zoals deze nu is. is een helemaal nieuwe voor en achterkant op gekomen. (houd de oude als spares, nadat deze schoon gemaakt zijn) de body heb ik ook net gekocht. (gisteren opgehaald)
blijkt alleen,.. dit is/was een Revo 2.5 (teminste, dat denk ik) hij's te kort voor een Revo 3.3
zit nu wel de hele aandrijflijn van een Revo 3.3 in, en dus met die Picco 3.5cc motor. :) en ik vind hem er zo mooi bruut uitzien, als ik dat zo mag zeggen! (ben er tot nu toe erg blij mee )
 
Ziet er inderdaad erg gaaf uit. Mooie body ook, denk dat ik ook een set dichte velgen bestel, en een wat agressiever uitziende body. Geeft zo'n ding toch wel wat extra's.
 
Ik moet nu alleen nog kijken naar een setje mooie banden. heb nog een set 3-spaaks alu velgen voor een Revo hier liggen. ik zat te kijken naar proline Big Joe banden, maar zou zo niet weten of deze zouden passen.
ik zou er ook een setje Dirt Bonz op kunnen zetten (gezien mij deze goed bevallen ) zijn er verder nog mooie opties voor een Revo?

iig, hartelijk dank voor de onderdelen drkdgglr, ze hebben m'n Revo erg geholpen! :) (inclusief de body uiteraard )



Wat zou trouwens een mooie/goede tandwiel verhouding zijn (pinion/spur) voor een 3.5cc Picco motor in een Revo.


Gr.
Tim
 
m'n vader heeft Badlands op z'n E-Maxx zitten. op het Gras zijn ze erg fijn. maar ik vind ze bij ons in het zand een beetje weinig grip hebben. (heb m'n DirtBonz nog niet kunnen testen hier! ) ik rijd hier op veen grond, een redelijk harde zandlaag zeg maar. (sorry, moeilijk te omschrijven! ben niet echt een geologisch type :P )
 
Klamath, bij mij duurde t wel eventjes voordat ie wilde starten voor de eerste keer, was dit ook bij jou 't geval?

Ook heeft die de neiging om naar een aantal minuten wat in toeren te stijgen, terwijl ik niets met het gas doe. Ik rij em in door eerst 2 tankjes stationair te laten lopen, om 't vervolgens op te bouwen..

Iemand een ideetje waardoor dit komt?
 
Ik heb een probleem met mij one way lager.
Hij slipt du telkens door, dus alleen demonteren en ontvetten en dan dot hij het weer zonder te slippen.
Maar als ik dan even heb gereden en hij slaat dat af dan slipt hij weer door.
Als ik het dan weer open maak zit er nitro in, dus volgens mij komt lekt er bij de rear backplate nitro vandaan. (het gaat om een RB tm523)
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
 
Als de backplate lekt, is waarschijnlijk het (glij)lager in de backplate versleten. Een nieuwe backplate zal het probleem oplossen.
 
Mijn REVO op het moment. Nog helemaal standaard, alleen de velgjes en de 'bumpers' zwart gespoten en de suspensie wat verlaagd.

IMG_1458.jpg

IMG_1457.jpg
 
@ Snowmansion: Dat is de verkeerde auto, het gaat hier om de Traxxas REVO en jouw link gaat over de HPI Baja.

Je kan hem bij meerdere zaken bestellen. Het valt me op dat het een erg prijzig onderdeel is. Hier bijvoorbeeld: A Main Hobbies: RB Concept TM523

Huh , zit ik zo verkeerd dan ? :confused: Het gaat toch om een backplate van een revo 3.3 ? als je op de link klikt die ik gaf , zie je een backplate van revo 3.3 voor $ 5.99 staan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja het is inderdaat een duur onderdeel..
Ik heb nog een hele nieuwe RB TM523 liggen dus dan neem ik die backplate wel en als deze motor versleten is dan zet ik hem weer over..

@ Kobus

Het gaat du over een RB TM523 motor
 
Ja het is inderdaat een duur onderdeel..
Ik heb nog een hele nieuwe RB TM523 liggen dus dan neem ik die backplate wel en als deze motor versleten is dan zet ik hem weer over..

@ Kobus

Het gaat du over een RB TM523 motor

Oke , jij hebt er dus een andere motor opzitten ?
 
Back
Top