Dit weekend begonnen aan de romp, erg leuk om te doen! E.e.a. aan voorbereidend werk gedaan en begonnen met de tankruimte (waar waarschijnlijk de accu in komt):
Vervolgens door met het plaatsen van de formers, netjes haaks op de bouwtafel:
Aangezien ik de kist ga ombouwen naar elektro, moet er een luik in de romp komen. Ik ga dit luik qua structuur meebouwen en na het indekken los snijden. Hiervoor heb ik twee former doublers uitgezaagd, eentje voor F2 en eentje voor F3. Deze 'doublers' worden de voor en achterzijde van het luikje:
Een stukje verder met de romp, alle formers gelijmd, de cockpitvloer erin en gestart met de stringers:
Op deze foto kun je goed zien dat ik de former doublers voor het luikje aan de formers zelf hebt gelijmd met hele dunne triplex afstandhoudertjes ertussen, zo kan ik het luikje later mooi los snijden tussen de formers en de doublers. Ik maak ook extra stringers aan de zijkanten van het luik:
En met nog wat meer stringers erin begint de romp al aardig op een razorback te lijken:

Vervolgens door met het plaatsen van de formers, netjes haaks op de bouwtafel:

Aangezien ik de kist ga ombouwen naar elektro, moet er een luik in de romp komen. Ik ga dit luik qua structuur meebouwen en na het indekken los snijden. Hiervoor heb ik twee former doublers uitgezaagd, eentje voor F2 en eentje voor F3. Deze 'doublers' worden de voor en achterzijde van het luikje:

Een stukje verder met de romp, alle formers gelijmd, de cockpitvloer erin en gestart met de stringers:

Op deze foto kun je goed zien dat ik de former doublers voor het luikje aan de formers zelf hebt gelijmd met hele dunne triplex afstandhoudertjes ertussen, zo kan ik het luikje later mooi los snijden tussen de formers en de doublers. Ik maak ook extra stringers aan de zijkanten van het luik:

En met nog wat meer stringers erin begint de romp al aardig op een razorback te lijken:
