the Wings Nistelrode , verzameltopic

ik wou dat ik ook op het veld was :(
heb gister 1 propeller kapot gevlogen :( maar ik gebruik nu die 7"propeller, dat werkt ook gewoon goed alleen wel wat minder kracht, maarja, paar weekjes wachten en heb weer nieuwe in de mail. ik ben bijna klaar met het maken van mijn dlg, alleen heb ik besloten om een dsm ontvanger te gebruiken die ik nog heb liggen (deze is lichter en beter), moet dus nog opzoek naar een dsm moduul.
eigenlijk, ik was net op hobbyking aan het kijken en zag die single cell lipo's, (gewoon een 1s lipo zonder stekkertjes eraan) en bij de reviews gebruikten veel mensen deze om kapotte cellen te vervangen in een 2200mah 3s, maar die 2200mah is toch de capacitijd over alle cellen in de accu? of is die capaciteit per cell?

Perfect vliegweer vanavond, de accu's zijn al vol.
Ik ben rond 19:00 op het veld.

Kan iemand me helpen aan een 2s balanceerkabeltje?
(Bijvoorbeeld van een defecte 2s accu)

en een klein stukje carbon rooving?
(cm of 10-15)

ik zal de volgende keer als ik op het veld kom wel zo'n kabeltje meenemen
je kan toch ook een stukje glasvezel+epoxy gebruiken?

Die 2200 geldt zowel voor iedere cel van 1 pakket als het hele pakket samen. Het is namelijk een wiskundige ontcijfering ;)
Als je de cellen parallel schakelt, mag je de mAh wel vermenigvuldigen met het aantal cellen.

Goedendag heren
Het is een tijd geleden maar ga het zometeen weer proberen of ik nog kan vliegen met mijn funcubje.
Hoop dat er zo iemand is.
Kan wel wat hulp gebruiken.

Gegroet en tot zo

Zo Heren
dat was het dan maar weer de eerste crash test zit er op met de Funcub.
Hij heeft de bomen van dichtbij bekeken.
Nu even een potje schuimlijm halen en plakken maar.
Dus Frank/ Thom of elke bereidwillige wie durft de uitdaging aan om deze nog te onervaren piloot een crash course hoe leer ik vliegen te geven?
Alvast bedankt en als het mee zit tot zondag.

Groeten
Robin

Vliegen momenteel is geen optie met schuimpies of lichte toestellen. Ze waaien alle kanten op. Wou vandaag ook, maar heb de boel maar thuis gelaten, en ben maar boodschappen wezen halen voor in de koelkast, tja , een mens moet ook eens eten inplaats van rondvliegen heel de dag :)

Vliegen momenteel is geen optie met schuimpies of lichte toestellen. Ze waaien alle kanten op. Wou vandaag ook, maar heb de boel maar thuis gelaten, en ben maar boodschappen wezen halen voor in de koelkast, tja , een mens moet ook eens eten inplaats van rondvliegen heel de dag :)

ow jawel hoor, het is lange na niet zo leuk als bij windstil, maar het kan :). kom net terug van buiten, en dat met een toestelletje van ongeveer net iets meer dan 200 gram.

wie durft de uitdaging aan om deze nog te onervaren piloot een crash course hoe leer ik vliegen te geven?

Die ben je zelf al begonnen.
Nu weet je meteen waarom het een crash course heet.

Ik wil best met je lessen, maar kan hooguit 2x per week.
(meestal woensdagavond en 1x in het weekend)
Je kunt het beste lessen bij 1 persoon, zeker in het begin.
Als je wat verder bent en je hebt enkel iemand nodig voor het opstijgen en landen, wordt dat minder belangrijk.

De vooruitzichten voor komende week zijn inderdaad belabberd.
En zoals Theo al opmerkte:
Lichte schuimtoestellen zijn gevoeliger voor wind...

vorig seizoen ging alles best met opstijgen en landen.
was vandaag de eerste keer sinds lange tijd en had inderdaad twijfels over de harde wind (voor het schuimpie).
had hem net stabiel in de lucht totdat ik boven de bomen met de wind mee draaide en te weinig gas gaf.
zo duikelde hij mooi de bomen in.
gelukkig was hij compleet naar beneden gevallen op het onderstel na.
naar mijn idee valt hij goed te repareren alleen jammer dat ik 5 batterijen bij me had en de eerste al kan hergebruiken.
ach als het mee zit zondag weer.

ik vind het altijd het fijnste om wat sneller te vliegen, dan is het vliegtuig opeens veel stabieler en dus fijner om te oefenen.
ik ben erachter gekomen dat ik de controls verkeerd heb ingestekerd, ik heb nu rudder op de plaats waar elevator moet zitten (net als bij mode 4)
ik mis de aileron's op de reloaded, zou het effect hebben om deze erop te maken.
ik snap wel waar hoe ik de wind moet aflezen op deze site, maar hoe kan ik de rest van het weer hierop zien? (ik snap niet wat al die andere cijfers zijn)

ik vind het altijd het fijnste om wat sneller te vliegen, dan is het vliegtuig opeens veel stabieler en dus fijner om te oefenen.
klopt, snel vliegen is veel gemakkelijker dan langzaam.
Toch is het belangrijk om goed langzaam te kunnen vliegen.
Je moet je toestel onder alle omstandigheden onder controle kunnen houden, er kunnen lelijke ongelukken gebeuren.

ik mis de aileron's op de reloaded, zou het effect hebben om deze erop te maken.
heeft weinig nut, de winglets zorgen voor een grote rolstabiliteit.
(De winglets vormen een dubbele v-stelling. Dit is nodig om met een rudder te kunnen sturen)
Je zou een nieuwe vleugel kunnen maken met een iets groter spanwijdte en ailerons zonder winglets.
Deze uitvoering bestaat al, google maar eens op magnum acro.

ik snap wel waar hoe ik de wind moet aflezen op deze site, maar hoe kan ik de rest van het weer hierop zien? (ik snap niet wat al die andere cijfers zijn)
Bedoel je Wind, waves & weather forecast Volkel - Windfinder ?
In de linkerkolom staat wat de cijfers en symbolen betekenen.
(windsnelheid, luchtdruk, neerslag etc.)
Op veel van die termen kun je klikken, dan krijg je uitleg of kun je de eenheden aanpassen.
Je kunt bijvoorbeeld kiezen om de windsnelheid te zien in Beaufort, knopen, Km/u, etc.

oke, geen vliegweer, maar ik ben de volgende weken lekker droog in de kassen van de komkommerboer (of hoe zoiets ook heet) de tieleman!! (heb eindelijk vakantiewerkt gevonden!!!!!!). heb net mijn dlg geprobeert af te maken (moest nog de pod maken), deze word van glasvezel, onderkant heel mooi gelukt, bovenkant helemaal verpest :(. heeft er iemand mischien tips om voor het epoxyen

Laatst bewerkt:
Back