the Wings Nistelrode , verzameltopic

Welkom.
Ik neem aan dat je een Trex600 heli bedoeld.
Electro of nitro en FBL of niet?
Met een sim beginnen is iig een goed idee.
Een pakket met zender waar je niks aan hebt (je hebt min 6 kanalen nodig voor een heli) zou ik niet doen.
De meeste zenders kun je toch wel aan phoenix hangen.

Dat is waar Phoenix is een van de meest gebruikte Sims.
Je kan er je eigen zender op aansluiten zodat je ook daar aan kan wennen.

Ik zou dus voor Phoenix gaan zonder zender.
Hier op het forum staan er verschillende.

Het programma wordt op het allerlaatst bepaald en bij aankomst uitgedeeld aan de bezoekers.
Het kan daarna nog elk moment aangepast worden.

Luchtmachtdagen waren gaaf!
Kwam ook nog de F16 van Gerald Rutten van t forum hier tegen.
yba5uzah.jpg

vraagje voor de mensen die ook met Graupner Hott vliegen.

Ik ben aan het zoeken naar de beste plek voor de hott ontvanger, en dan met name de antenne, in mijn calmato en hype Sbach 1,10 m die ik van de week in en opwelling kocht.

de handleiding (vertaling uit het Duits) zegt het volgende:
De ontvanger zo vastleggen, dat de antenne en de aansluitkabels naar de servo’s en accu losjes liggen en de ontvangstantenne minstens 5 cm van alle grotere metalen delen of bedrading, die niet direct uit de ontvanger komt, verwijderd is. Dit omvat naast staal- ook koolstofvezeldelen, servo’s, elektromotoren, brandstofpompen,​
allerlei soorten kabels enz.

Positie van de ontvangerantenne​
De ontvanger en de antenne moeten zo ver mogelijk van welke aandrijving dan ook worden aangebracht. Bij rompen van koolstof moeten de uiteinden van de antenne in ieder geval zich buiten de romp bevinden. De uitrichting van de antenne is onkritisch. Voordelig is echter een verticale (staande) montage van de
ontvangerantenne(s) in het model. Bij Diversity-antennes (twee antennes) moet de tweede antenne in een hoek van 90​
ten opzichte van de eerste antenne

In veel kleine kistjes is het eigenlijk onmogelijk om aan alles eisen in het eerste stukje te voldoen.....In mijn radjet b.v liggen regelaardraden, ontvangerantenne en lipo gewoon naast elkaar en dat geeft geen problemen.

Betekent dit verder dat ik de antenne, is maar een centimeter of 10, gewoon los in het model moet laten liggen? Mag ik deze vasttapen?
er staat dat een verticale postitie het beste is. Dan kom ik buiten de romp uit in een aantal kisten.... Heeft dat dan de voorkeur?

Ik heb mijn hott antennes los liggen, in een richting die zo weinig mogelijk andere elektronica bevat. De antenne uit laten steken doe ik niet. Of het zo "best practice" is weet ik niet, ben pas vorig jaar begonnen. Maar ik heb er nog geen problemen mee ondervonden in ieder geval.

Het lijkt me soms ook onmogelijk, zoals bij de GR32 ontvanger met vier hele korte antennes. Die heb ik dan ook vier kanten op verdeeld. Maar aan de andere kant, dat model heeft nog niet gevlogen ;-)

ik weet niet of het werkt maar mischien kan je voor de zekerheid de entenna (net als de zender) de antenna omhoog wijzen.

heb de magnum reloaded in elkaar gezet, die vliegt echt leuk, ook bij super sloom vliegen is ie nog stabiel.

de weervoorspellingen zijn volgende week best goed, wanneer word er weer gevlogen?

heb de magnum reloaded in elkaar gezet, die vliegt echt leuk, ook bij super sloom vliegen is ie nog stabiel.

de weervoorspellingen zijn volgende week best goed, wanneer word er weer gevlogen?

Fijn dat de MR goed terecht is gekomen.
Plaats eens een foto of filmpje?

Wo en do avond regen, dinsdag lijkt erg gunstig.
Maar de verwachtingen zullen nog wel een paar keer aangepast worden...

Perfect vliegweer vanavond, de accu's zijn al vol.
Ik ben rond 19:00 op het veld.

Kan iemand me helpen aan een 2s balanceerkabeltje?
(Bijvoorbeeld van een defecte 2s accu)

en een klein stukje carbon rooving?
(cm of 10-15)

Back