Ik begrijp dat we gaan copuleren met mieren. Ik heb geen aandelen aspen, en zou zowieso geen brandstofmotor aanraden, maar Aspen is alkylaatbenzine.
Het is dus wél benzine, ook al vind jij van niet.
Ten eerste: Stop jezelf slachtoffer te noemen, ik had niet eens gezien dat je hier nieuw bent, Dat soort dingen kijk ik niet naar.
Maar nu je het zegt, en gezien de locatie, de stijl van posten, het tempo waarin je post, maar met name je forumnaam, kleine gedragsdetails zoals dat je gelijk effe voor Nico opzoekt waar er voor hem allemaal Aspen te koop is.... Volgens mij ben je hier niet nieuw, maar een oude bekende...
Nu kun je me mierenneuker noemen, maar ik ben twee dingen: Licht autistisch, EN werktuigundige. Dat betekent dat ik geen dingen "vind", ze zijn het of ze zijn het niet.
Ik ben niet degene die hier loopt te mierenneuken, jij bent degene die ÉÉN detail er uit pikt en dan doorzeikt omdat je iets "vind"... Maar het plaatje is veel groter dan dat Het is niet alleen "ethanolvrij" of "het heet ook benzine"...
Nee. Alkylaatbrandstof wordt gemaakt uit aardgas, via chemische processen, en heeft maar een beperkt aantal bestanddelen.
Benzine is een petroleum destillaat. Honderden bestanddelen, en geblend op specifieke eigenschappen. Chemisch gezien is dat wat anders, en details doen er toe. Dat jij het geweldig vind, prima, ik "vind" niks: Het IS het niet. Aspen is schraler, en loopt heter. Het is bruikbaar maar het draait lang zo mooi niet als benzine, en met name het heter lopen is best een dingetje als het gaat om omgebouwde gloeipluggers.
Praktisch gezien is het OOK wat anders: Benzine is wat je in je auto (of motor) gooit, alkylaatbrandstoffen gooi je daar niet in. Ik wil vliegen op wat ik in mijn auto gooi, om de reden die hieronder ook genoemd wordt, namelijk verkrijgbaarheid. Als ik geen Aspen in mijn auto keil, wil ik er ook niet op vliegen. Noem me autist, maar noem me geen mierenneuker.
Je gaat ook puur van JOU uit:
Het is erg goed verkrijgbaar. Veel bouwmarkten en tuincentra hebben het. Als ik mijn postcode invoer, krijg ik al 10 winkels binnen 2km.
Als IK dat doe, dan is de dichtstbijzijnde zaak 8 km rijden, en zijn er 4 zaken binnen 15 km, allemaal de andere kant op dan mijn vliegclub, of minstens 5 km omrijden. Als ik naar mijn vliegclub rij, kom ik 4 pompen rechtsstreeks tegen, de dichtstbijzijnde op 700 meter, en nog 3 pompen die slechts één straatje omrijden zijn.