Hallo Ard,
Er zit inderdaad een milde ronding in de kiellijn, hoe erg het is kan ik op de licht onscherpe foto's slecht beoordelen, het lijkt wel of links en rechts niet gelijk zijn.
De deuken in de bodem zijn grotendeels weg te krijgen door de bodem delen links en rechts te voorzien van een laag (of twee) glasweefsel of carbon en links en rechts apart te klemmen tussen twee rechte platen, met uitsparingen voor de strakes, eventueel met de ronding de andere kant op als de deuk.
Dat is helaas geen optie,met astma en zware hartklachten.
Voordat dat deze problemen er waren had ik daar m,n hand niet voor omgedraaid,maar tegenwoordig kan dat niet meer.
Na uitharding (minstens een week, geklemd in een warme omgeving) zouden de deuken aanzienlijk minder moeten zijn, wat er dan nog storend op het vaargedrag werkt zou je kunnen wegplamuren (blueprinten).
Een kleine symetrische deuk links en rechts vlak voor de spiegel is niet erg, dat werkt als een ingebouwd trimvlak.
Een volledig vlak getrokken romp vaart vaak véél te los en is amper op het water te houden als de snelheid oploopt.
Aan de andere foto's valt me op dat de accuschaal 'heel hoog'in de romp naast/boven de motor zit
In eerste instantie leken de accu steunen goed te zitten,maar na nieuwe meting,blijkt dat toch niet zo te zijn.13 cm te ver naar voren,nu verplaatst naar achteren(zie foto).Kantelpunt van de romp zit nu op precies 30 cm aan de achterkant,zie de zwarte tape op de foto.
Ik had met het maken van de steunen rekening gehouden voor het verschuiven van de lipo,maar 13 cm gaat niet lukken.
dat zorgt voor een hoog zwaartepunt, wat op zijn beurt weer voor een onstabiel vaarbeeld zorgt.
Zijn dat stukken alu hoeklijn?
Klopt,2cm maal 2cm
Groeten, Jan.