teflon inliner buis?4.76mm-8mm

Voor de aankoop van de lipo voor de TT denk ik aan deze lipo:
https://nl.aliexpress.com/item/TCBW...-Helicopter-Quadrotor-Car-Li/32817085933.html

De rede waarom ik voor deze wil gaan is de hoge ontlading 60 c met kortdurige piek van 120 c.Mede door het gewicht,als ik 2 maal 3 s(voorbeeld van Jan zippy flightmax 8000 mah 2 maal) lipo,s ga gebruiken,verhoogd het gewicht aanzienlijk:2 maal 3 s gaat dat al gauw naar 1,5 kilo.

Bovenstaande 6s 6000 mah lipo is 890 gram.

Het probleem met de 10.000 en daarboven lipo,s dat deze een max continu ontlading van 25 c(piek van +-50c hebben)

https://nl.aliexpress.com/item/2017...-30C-60C-RC-AKKU-Bateria-for/32828541106.html

30c-max 60c ontlading

https://nl.aliexpress.com/item/2017...-25C-50C-RC-AKKU-Bateria-for/32816369551.html

25 c max kortstondig 120 c 12.000 mah 1507 gr

De 6s accu,s zijn voor de TT boot,enige aanvulling is uiteraard welkom
 
Hallo Ard,

Dat die lipo's zo licht zijn hangt samen met hun toepassing: vliegtuigen en drones.
In een boot van een meter hoef je niet op een paar gram te kijken, als de boot te licht uitvalt terwijl de topsnelheid 80-100 Km/h is gaat 'ie vliegen, zelfs als het niet waait...

Persoonlijk zou ik liever deze nemen:
https://nl.aliexpress.com/item/HRB-...2519-4989-a191-8bb226be604f&priceBeautifyAB=0

Of, als je 2 x 3S wilt:
https://nl.aliexpress.com/item/New-...2339-4fb0-83f2-da168b531ec4&priceBeautifyAB=0

Groeten, Jan.
 
Hallo Ard,



Dat die lipo's zo licht zijn hangt samen met hun toepassing: vliegtuigen en drones.
In een boot van een meter hoef je niet op een paar gram te kijken, als de boot te licht uitvalt terwijl de topsnelheid 80-100 Km/h is gaat 'ie vliegen, zelfs als het niet waait...

Hallo Jan,lijkt me geen goed idee,vliegen is leuk,maar niet op die manier.
Lijk

Persoonlijk zou ik liever deze nemen:
https://nl.aliexpress.com/item/HRB-...2519-4989-a191-8bb226be604f&priceBeautifyAB=0

Of, als je 2 x 3S wilt:
https://nl.aliexpress.com/item/New-...2339-4fb0-83f2-da168b531ec4&priceBeautifyAB=0

Word de 6s uitvoering,eerst nog wat hardware bestellen,gr ard.

Groeten, Jan.[/QUOTE]
 
Gebruik die HRB lipo’s ook ( 4s ) in mijn Cat doen het echt goed houden zeer lang spanning vast onder belasting wel goed in de gaten houden zijn dan wel opeens echt behoorlijk leeg .
Van te voren kijken of ze vanuit Duitsland verstuurd kunnen worden betaal je wel wat verzendkosten .
Maar zijn veel sneller binnen en geen gezeur met evt inklaringskosten en Btw .
Mijn eerste 2 die ik bestelde zijn toen eruit gepikt bij Douane en kwam aardig wat bij .
Tweede set vanuit duitsland laten komen en geen probleem is binnen EU .
 
Laatst bewerkt:
Gebruik die HRB lipo’s ook ( 4s ) in mijn Cat doen het echt goed houden zeer lang spanning vast onder belasting wel goed in de gaten houden zijn dan wel opeens echt behoorlijk leeg .

De esc zal ik dan afstellen op 3,2 v,kan het ook niet fout gaan.
Instellen kan vanaf 2,8 v oplopend 3,3,2 en 3,4 v de eerste twee lijken mij te weinig.

Van te voren kijken of ze vanuit Duitsland verstuurd kunnen worden betaal je wel wat verzendkosten .
Maar zijn veel sneller binnen en geen gezeur met evt inklaringskosten en Btw .

Kan verstuurd worden via Duitsland,verzendkosten vallen mee,gr ard.
 
De esc zal ik dan afstellen op 3,2 v,kan het ook niet fout gaan.
Instellen kan vanaf 2,8 v oplopend 3,3,2 en 3,4 v de eerste twee lijken mij te weinig.
Hallo Ard,

Als je voor de HRB Lipo's gaat, zou ik de eerste vaarten de cut-off hoger zetten (3,4V), want, wat Tino zegt, kan ik uit eigen ervaring beamen: tijdens een vol gas run (amper gas terugnemen voor een bocht en de boot continue in plané houden) blijft het volledige Voltage beschikbaar, tot de LVC ingrijpt, dan is het Voltage al tot onder de 3V gezakt en is de lipo 'lekker warm', een teken dat je al bezig bent met diep ontladen, iets waar lipo's niet goed tegen kunnen...

Test dit eerst met de LVC op de hoogste setting en meet (nadat de lipo's zijn afgekoeld) hoeveel je er weer in kunt laden.
Aan de hand daarvan kun je besluiten om de LVC lager in te stellen.

Groeten, Jan.
 
Hallo Ard,

Als je voor de HRB Lipo's gaat, zou ik de eerste vaarten de cut-off hoger zetten (3,4V), want, wat Tino zegt, kan ik uit eigen ervaring beamen: tijdens een vol gas run (amper gas terugnemen voor een bocht en de boot continue in plané houden) blijft het volledige Voltage beschikbaar, tot de LVC ingrijpt, dan is het Voltage al tot onder de 3V gezakt en is de lipo 'lekker warm', een teken dat je al bezig bent met diep ontladen, iets waar lipo's niet goed tegen kunnen...

3,4 volt word de instelling,hoeveel tijd heb ik dan nog om de boot aan de kant te krijgen?

Test dit eerst met de LVC op de hoogste setting en meet (nadat de lipo's zijn afgekoeld) hoeveel je er weer in kunt laden.
Aan de hand daarvan kun je besluiten om de LVC lager in te stellen.

Ga ik doen,gr ard

Groeten, Jan.
 
3,4 volt word de instelling,hoeveel tijd heb ik dan nog om de boot aan de kant te krijgen?
Hallo Ard,

Ruim voldoende, mits je geen halve kilometer bij de zender vandaan gevaren bent aan het eind van de vaartijd...
Zodra je na een paar testruns weet hoeveel je weer in de lipo kunt laden, weet je wat je 'reserve' is om terug te komen.

Groeten, Jan.
 
Hallo Ard,

Ruim voldoende, mits je geen halve kilometer bij de zender vandaan gevaren bent aan het eind van de vaartijd...
Zodra je na een paar testruns weet hoeveel je weer in de lipo kunt laden, weet je wat je 'reserve' is om terug te komen.

Groeten, Jan.


Hallo Jan,bedankt,heb ik ook nog een ander vraagje,vandaag mijn balanceersteuntje binnen gekregen.Na wat filmpjes bekeken te hebben op you tube zelf maar eens geprobeerd,wat ik ervan begreep dat de schroef in elke stand moest kunnen blijven staan,na wat weg gehaald te hebben van de zwaarste kant krijg ik de schroef zoals op de foto,maar ik kan de schroef niet op elke stand laten staan zoals het filmpje suggereerd op you tube,gr ard.
 

Bijlagen

  • balans.jpg
    balans.jpg
    206,5 KB · Weergaven: 187
Nog wat zaken in de tt romp geplaatst,nieuwe spiegelplaat gemaakt,accuplaten ondersteuningen geplaatst,accu platen met aan beide einden studjes zodat de accu op zijn plaats bijft.
Accu komt vast te staan met 2 streps per accu,esc plaat bevestigd voor de motor en bakje voor de servo gemaakt.

Ik heb de optie opgelaten om 2 lipo,s te kunnen plaatsen(momenteel ga ik de 2 lichtere 3s lipo,s gebruiken),het is uiteindelijk de bedoeling om 1 6s lipo te gebruiken.

Morgen de lipo platen en het kastje voor de ontvanger plaatsen.
 

Bijlagen

  • accusteunen.jpg
    accusteunen.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 190
ik kan de schroef niet op elke stand laten staan zoals het filmpje suggereert op you tube,gr ard.
Hallo Ard,

Als het een beryllium prop is, zorg je dan wél voor een masker en draag je handschoenen?
Beryllium is géén lekker spul om binnen te krijgen.

Als de prop steeds in deze positie tot stilstand komt, is de leading edge van dat blad te zwaar, dáár moet dus materiaal af.
Ik doe dat meestal door heel het blad dunner te maken, het meeste (uiteraard) aan de rand.

Controleer ook even of de punten, van de as waar de prop op zit, goed scherp zijn en in het midden zitten, anders ben je voor de kat z'n fluit aan het balanceren.

Hoe scherper de voorzijde van het blad, hoe minder last van propwalk je zult hebben, messcherp zou de voorkeur hebben, maar in de praktijk is dat te kwetsbaar, je hebt dan gauw beschadigingen aan de leading edge en dan is het effect weg.
Beter iets dikker dan dat je er papier mee kunt snijden.

Met stalen props heeft zo'n flinterdunne voorzijde een langer standtijd, maar om te bewerken is staal zeer tijdrovend...

Als je het niet voor elkaar krijgt, vraag dan eens tips aan Hendricx, die heeft er veel ervaring mee: http://www.modelbouwforum.nl/members/hendricx.16/

Groeten, Jan.
 
Hallo Ard,

Als het een beryllium prop is, zorg je dan wél voor een masker en draag je handschoenen?
Beryllium is géén lekker spul om binnen te krijgen.

Hallo Jan,
Ja dat gebruik ik,je weet het maar nooit,ik had gehoopt dat de schroef van rvs zou zijn,maar het matereaal is magnetisch en niet van rvs.

Als de prop steeds in deze positie tot stilstand komt, is de leading edge van dat blad te zwaar, dáár moet dus materiaal af.
Ik doe dat meestal door heel het blad dunner te maken, het meeste (uiteraard) aan de rand.

Ga ik dat nog maar eens proberen,het zal niet de enigste schroef worden.

Controleer ook even of de punten, van de as waar de prop op zit, goed scherp zijn en in het midden zitten, anders ben je voor de kat z'n fluit aan het balanceren.

Past nu net,maar de punten ga ik nog wel scherper maken,zodat er een betere pasvorm is.

Hoe scherper de voorzijde van het blad, hoe minder last van propwalk je zult hebben, messcherp zou de voorkeur hebben, maar in de praktijk is dat te kwetsbaar, je hebt dan gauw beschadigingen aan de leading edge en dan is het effect weg.
Beter iets dikker dan dat je er papier mee kunt snijden.

Met stalen props heeft zo'n flinterdunne voorzijde een langer standtijd, maar om te bewerken is staal zeer tijdrovend...

Klopt helemaal,het is hard spul om te bewerken.

Wat zou een goede vervanger zijn voor dit matereaal?messing of aluminium?

Als je het niet voor elkaar krijgt, vraag dan eens tips aan Hendricx, die heeft er veel ervaring mee: http://www.modelbouwforum.nl/members/hendricx.16/

Mocht het niet lukken zal ik het vragen aan deze persoon,alvast bedankt,gr ard.

Groeten, Jan.
 
Vandaag kwam de post met een heel leuk pakketje,de motoren zijn binnen,koelmantel voor de 1600 kv had ik al liggen.
 

Bijlagen

  • motoren.jpg
    motoren.jpg
    160,4 KB · Weergaven: 177
Back
Top