Hoi allemaal,
Er moest nog een balhaak gemaakt worden voor een enkele lier , die dan ook in combinatie met een jip gebruikt wordt .
Tevens ook de gewoone haak weer over nieuwgemaakt . Er waren 2 problemen. De eerste was dat ik de draadt , op dit moment visdraadt ( wat als voor deel heeft dat het niet gaat draaien ,met een dubbbele lier . Nadeel is dat het wat stugger is) de haak te ligt was . En ten tweede, toch wel doorslag gevend. Dat ik volgens mij broer een haak had gemaakt die niet klopte kwa vorm . ( oud telekraan machinist) dus daar een nieuwe voor gemaakt die in vergelijking met de andere , 2x zo zwaar is.
Een een bok gemaakt waar de giek inkan rusten in transport.
Bij leo zijn liebherrkraan, kwam ik een erg goed idee tegen van hoe die nu zijn stempelpoten bediendende . Dus overgenomen, voor nu om te testen van de manitex. Een tijdelijk bedieningskast je gemaakt . Waar ik de kraan mee kan bedienen.
Tevenes nog een vraag aan jullie ( electro )
De kraan heeft nu 4 functies .
Draaien
Heffen
Lier
Uitschuiven
Dit betekend dus 4 regelaar om de kraan te bedienen straks op de zender, geen probleem tot zo ver , alleen als ik mijn stempel poten wil gaan bedienen zou dit 8 functies zijn. Zou nog terug gebracht kunnen worden naar 4. Dit betekend veel regelaars en draatjes . Van mij hoeft dit niet regelbaar te zijn in snelheid . Dus omlaag/omhoog ,in,uit schuiven volstaat. Wie weet hier een manier ,idee ,printplaat voor?
Het idee wat ik nu heb is om de schakelaars die ik op mijn tijdelijke afstand bediening gebruik . Ergens op mijn truck intebouwen, met 12v accu .
Ik hoor graag ,genoeg getypt, fotossss
Mvg Bertus