Tamiya volvo fh 16 750 manitex kraan

Dat wordt een knappe Volvo Bertus, mss volgende keer foto even omdraaien.
 
20210609_213235.jpg
20210609_213228.jpg
20210609_213231.jpg



Goedendag , messing ovale ogen aan de ketting gemaakt 2x over een 2 sprong ( 4 sprong) en een korter ketting . En een aan de pallethaak . Teven een mooie haak gevonden met een veiligheids lip , voor aan het hijs blok .

Gr.
 
@bvdh Supergave truck zo!
Weer eens wat anders ;)

Wel een tip betreft je wiel ophangingen (voorloop en naloop assen), ivm je wieldruk van je enkele aandrijfas !
Daar beide nu ook een volledige veerpakket hebben, zal de wieldruk bij elke kleine helling/drempel snel van je aandrijfas verdwijnen.
Dit wil je uiteraard voorkomen en dat kan ook, door bijvoorbeeld maar een enkele actieve veerblad te gebruiken en de rest als sier.
Op deze manier rollen ze wel mooi mee en worden ze makkelijker omhoog gedrukt, bij een helling of drempel.

Succes met de verdere bouw...:thumbsup:
 
@bvdh Supergave truck zo!
Weer eens wat anders ;)

Wel een tip betreft je wiel ophangingen (voorloop en naloop assen), ivm je wieldruk van je enkele aandrijfas !
Daar beide nu ook een volledige veerpakket hebben, zal de wieldruk bij elke kleine helling/drempel snel van je aandrijfas verdwijnen.
Dit wil je uiteraard voorkomen en dat kan ook, door bijvoorbeeld maar een enkele actieve veerblad te gebruiken en de rest als sier.
Op deze manier rollen ze wel mooi mee en worden ze makkelijker omhoog gedrukt, bij een helling of drempel.

Succes met de verdere bouw...:thumbsup:

Bedankt marten , wat ik nu gedaan heb is de aandrijf af iets lager geplaatst, ten opzichte van de 2 stuurassen er voor en achter , en heb in de schokdempers van de aandrijf as ook zwaardere veren zitten . Maar mocht dit niet genoeg zijn ga ik zeker je tip opvolgen.

Mvg Bertus
 
Hoi allemaal, de Cilinder / liniare actuator is binnen , en op de test giek even getest de uitslag met 150 mm is meer dan genoeg , (maar 100mm had te weinig geweest.) Snelheid had wat meer gemogen , van in en uit gaan,. maar is denk ik met een uitgeschoven giek ( ongv 1500mm lang meer dan genoeg. Sterk is die in ieder geval. Vast even een plaatje .

16265390688547717096137597038219.jpg
16265391103927790265502804378342.jpg
 
Netjes. Misschien gemist maar waar heb je de cilinder vandaan?

Nee niet vermeld mark , maar hier in Nederland via Google terecht gekomen, de Cilinder is op zijn dikste 26mm en kan 150 mm uitschuiven. Totaale lengte in geschoven is 300 mmEn ik dacht 750 n duwkracht. ( kreeg het idee dat dit bedrijf niet echt particulier wilde verkopen , maar uiteindelijk toch gelukt . Wilde pers btw nr en dergelijk hebben)

Hallo Bertus,

Dit ziet er goed uit, top !
Bekijk bijlage 449463

Is dit een elektrische cilinder van CTI ?

Nee geen cti Pieter, die gaan helaas niet zo zwaar, dus op internet onder, cilinder liniare actuator veel gezocht. Rechtstreeks uit China is wel veel goed koper , maar dat wilde niet lukken .

Mvg Bertus
 
Nee niet vermeld mark , maar hier in Nederland via Google terecht gekomen, de Cilinder is op zijn dikste 26mm en kan 150 mm uitschuiven. Totaale lengte in geschoven is 300 mmEn ik dacht 750 n duwkracht. ( kreeg het idee dat dit bedrijf niet echt particulier wilde verkopen , maar uiteindelijk toch gelukt . Wilde pers btw nr en dergelijk hebben)



Nee geen cti Pieter, die gaan helaas niet zo zwaar, dus op internet onder, cilinder liniare actuator veel gezocht. Rechtstreeks uit China is wel veel goed koper , maar dat wilde niet lukken .

Mvg Bertus

Hallo Bertus,

Weet je ook hoe dit bedrijf heet ?
Ik kan namelijk via mijn B.V.s. wel gewoon bestellen met mijn btw nummer en KvK nummer.
Ik wil er namelijk 1 gaan gebruiken voor een stuurcilinder.
Ik heb geen ruimte voor een hydrauliek cilinder met hydrauliek pompje en olietankje.
 
Vervolg, begonnen aan de mast . Dit zijn standaard aluminium kokers .gekocht (metaalwinkel) welke met wat spelling in mekaar schuiven, ook deze ga ik straks weer beplakken met zwarte folie wat de spelling wat minder maakt en hoplijk beter glijdt . Aan de eerste giek een grote ronding gevreest r6 en aan de 2 schuifgieken r2 , wat ook weer iets gewicht scheeld. (Werking van uitschuiven in de volgende post denk).

Ook het frame / bok gemaakt waar de mast en cilinder ingeplaatst boven op de draaikrans . Ik heb de mast gelagert . Cilinder niet . Had wel eerst messing pennen 5 mm gemaakt .maar daar later toch staal 6mm van gemaakt.

Een bestaan de lier via net gekocht . Deze verbreedt zo dat er meer lier op kan. Handig als je vader een hobby( proxxion)draaibankje heeft . Die was toch handiger dan ik altijd dacht ( leuk om te doen ). Dus een nieuwe trommel gedraaid uit alu 16mm.

Fotos zeggen de rest wel weer denk ik

20210804_175921.jpg
20210805_145520.jpg
20210805_170113.jpg
20210805_193439.jpg
20210807_091431.jpg
 
Hallo Bertus,

Dit ziet er veelbelovend uit.

Echt een mooi stukje modelbouwvakwerk.
Dit wordt een mooie kraan ,die je niet zoveel ziet in de 1:1 en zeker niet in de modelbouw.
Kunst met een grote K
SMILEY APPLAUS KLEIN.gif
SMILEY APPLAUS KLEIN.gif



Ook hier gaat wederom het (Volvo) petje voor jou af voor jou bouwkunsten.
VOLVO PET.02.jpg
 
Back
Top