tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door jeroenz, 13 jan 2013.

1. scaniabas

scaniabas

Lid geworden:
    28 mrt 2013
    Er zit iets in jouw handen volgens mij:p!!

2. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    dankje. En in me hoofd nog meer projecten voor de toekomst :D

3. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    dat past nooit in jou hoofd jeroen hhaahhaha :p

en werk de laad klep al. en vergeet dat stroom kastje rechts onderin niet temaken. anders kan je de klep niet bedienen.

gr willem

4. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Nee heb een externe harde schijf nodig voor me ideeen :D Nee de klep werkt nog niet ik ben druk geweest met werk dus weinig tijd gehad. Ben even aan het kijken geweest voor me snelheidsregelaar die problemen geeft. Dus die eerst regelen en dan kunnen we weer rustig ver der met de laadklep. En de bedienings en aggegaat kast gaan er zeker op komen

5. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    vandaag eindelijk weer een keer verder nu me truck niet rijd heb k mooi de tijd om me velgen te kleuren. ik ben nu de chroom er aan het af weken, en hoop eerdaags te kunnen kleuren. Verder heb ik nieuwe snelheids regelaar en nog problemen met rijden dus zit toch in de zender. Dus die gaat terug en moet gemaakt worde of een nieuwe.

Verder met de klep zit het ook niet mee. Ik heb veel te kort ruimte voor de servo's dus
    die blijf je zien als je van de zijkant kijk. En ik zit met de uitslag van het openen en sluiten. Op zich gaat dat goed maar als je dan ga zakken met de laadklep dan blijft het plato niet vlak staan.

Ik zit nu te twijvelen om de klep staties te maken en tot in elk detail na te maken of toch werkenend en dan een hoop details minder en servo's in het zicht. Wat vinden jullie?

6. mobieleke

mobieleke

Lid geworden:
    2 okt 2010
    he jeroenz
    net zo lang blijven puzzelen tot het wel gaat,voor ieder probleem is een oplossing (maar er zijn grenzen)

Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2013
  7. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    dat is waar der is vast een oplossing. Maar die moet ik nog even vinden :D Ik geef ook niet snel op als ik me zin ergens op heb gezet

8. Marker

Marker

Lid geworden:
    2 mei 2011
    't Is een leuk project, dus (beetje) werkende klep zou mooi zijn. Dus niet opgeven

Misschien eerst handmatisch werkend maken en dan later (mini)servo's gebruiken?

En kun je hier wat inspiratie op doen? : m-n-10x6x4-zwaartransport-trekker

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Had idd dit topic al even door gelezen. alleen dit is niet helemaal gedetaileerd en wil mijn klep zoveel mogelijk echt maken. Omhoog en omlaag dat werkt al handmatig en de servo kan ik vrij eenvoudig erop monteren. openen en sluiten kan ik ook vrij eenvoudig doen maar dan zie je de servo zitten en ik zal hem op de zender zelf vlak moeten houden want dat krijg ik nog niet helemaal goed dat ie vlak blijft. Maar dat moet vast goed komen morgen even meten op me werk van arm lengtes dat bouwt stuk makelijker

10. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Zo weer het topic even afstoffen. Eindelijk weer een beetje tijd kunnen vinden om verder tegaan met het model. Het is niet veel maar wel weer wat. Heb de velgen 2 kleuren gemaakt en morgen de wielmoeren nog even zilver maken en dan kunnen ze in de lak. Met de laadklep ben ik ook nog even verder gegaan en heb nu een beetje de configuratie gevonden hoe ik hem knap kan laten bewegen. Alleen mijn zender heb ik terug gestuurd want die gaf problemen dus even afwachten wanneer hij weer terug is dan kan ik het allemaal even uit testen

11. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Mooie velgen. Leuk afplak werk altijd :(

12. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    met penseeltje scheelt uren afplakken

13. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    heb idd alleen de buiten rand afgeplakt en met een penseel alles in het wit gezet

14. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    van de week de trekker helemaal afgemaakt. Dus kon er weinig meer mee. Hij was helemaal af voor mij en de ideeen voor volgende project had ik al. Heb hem verkocht met inruil voor me volgende project. Hier bij de foto's van de laatste keer zijn kistje in. De city trailer had de gene ook intresse in mits ik hem iets ging aanpassen naar een 2 asser en 1 as gestuurd. Dus die ga ik ook af maken en dan aan me nieuwe project beginnen.

Bij het nieuwe project zaten een hoop losse nderdelen + nog een complete americaan.
    Denk dat deze scania een bakwagen met schamel aanhanger word. Geeft nog een uitdaging om mee te rijden.

15. scaniabas

scaniabas

Lid geworden:
    28 mrt 2013
    Geweldig mooi hoor!!!!

16. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    dankje de trailer ga ik nog wel af maken en dan gaat die ook weg. Ben inmiddels al druk met nieuwe project bezig

17. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Jammer dat ik hem niet in het echt zal zien... Of is het een bekende?

18. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Voor mij is het een bekende. Je heb best kans dat hij nog een keer me me mee komt om een rondje te rijden ergens dus helemaal niet meer zien zal het wel niet worden denk

19. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
  20. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    en anders moet je het maar doen met de topline :D volgende keer. Me zender komt ook een deze dagen weer terug dus dan kan ik de electronica in de bakwagen maken en kan hij evt al rijden.

Deel Deze Pagina