Al sinds het moment dat de Sniper ontwikkeld werd op RC-Forum.nl, wat helaas ter ziele is, ben ik geïntrigeerd door de Sniper. Geweldig mooi model, mooi lijnenspel en kleurenschema. Wat mij betreft is de Sniper vele malen mooier als de Pyranha. Dankzij een aardig impulsieve aktie is nu deze Sniper in mijn bezit gekomen. Er lopen op dit moment nog 2 projecten, namelijk de Blizzard en de Stiletto. Vandaar is het de bedoeling om deze eerst af te ronden, alsvorens aan de Sniper te beginnen. Hindert niet. Dat komt vanzelf allemaal goed.
Al lezende op RC-Groups en RC-Universe is veel duidelijk geworden over alle aandachtspuntjes wat de Sniper betreft. Het was een flinke klus om alle topics door te spitten, maar opzich is dat aardig gelukt. Al weet ik nog niet hoe ik hem ga starten. Moet nog even nadenken over een bungee inrichting. Wellicht die van Jepe? Ik zie het nog wel. Dankzij deze forums wist ik al redelijk snel wat de setup zou gaan worden.
Als setup zat ik aan het volgende te denken:
HET-RC 2W-20
HET-RC 6409 EDF unit
4s1p - 20 tot 30C LiPo.
60 tot 80A CC Phoenix of Jeti Advance of iets in die trant.
Wat mij gelijk opviel is hoe mooi alles is afgewerkt, ondanks dat het zeer licht van gewicht is! De bespanning van de vleugel moet nog wel even worden aangespannen met de verfstripper. Er zitten nu allerlei luchtbellen in de bespanning, wat na verloop van tijd automatisch onstaat. Geen ramp dus.
Al lezende op RC-Groups en RC-Universe is veel duidelijk geworden over alle aandachtspuntjes wat de Sniper betreft. Het was een flinke klus om alle topics door te spitten, maar opzich is dat aardig gelukt. Al weet ik nog niet hoe ik hem ga starten. Moet nog even nadenken over een bungee inrichting. Wellicht die van Jepe? Ik zie het nog wel. Dankzij deze forums wist ik al redelijk snel wat de setup zou gaan worden.
Als setup zat ik aan het volgende te denken:
HET-RC 2W-20
HET-RC 6409 EDF unit
4s1p - 20 tot 30C LiPo.
60 tot 80A CC Phoenix of Jeti Advance of iets in die trant.

Wat mij gelijk opviel is hoe mooi alles is afgewerkt, ondanks dat het zeer licht van gewicht is! De bespanning van de vleugel moet nog wel even worden aangespannen met de verfstripper. Er zitten nu allerlei luchtbellen in de bespanning, wat na verloop van tijd automatisch onstaat. Geen ramp dus.