SS great eastern

ik kreeg een email van het bedryf waar ik die wielen had besteld , het gaat niet door en de order hebben ze geannuleerd.

kost dus niks.

wel adverteren met het idee , maar pas uitproberen als men er een besteld.

hy is op de website ook niet meer te koop.

terwel iemand in australie het wel was gelukt via een vriend .

en een verslag had gemaakt op een engels forum.

niet leuk.

geen idee hoe ik er nu een moet maken .

plaatje van de australiese variant.

509586.jpg

ik kreeg een email van het bedryf waar ik die wielen had besteld , het gaat niet door en de order hebben ze geannuleerd.

kost dus niks.

wel adverteren met het idee , maar pas uitproberen als men er een besteld.

hy is op de website ook niet meer te koop.

terwel iemand in australie het wel was gelukt via een vriend .

en een verslag had gemaakt op een engels forum.

niet leuk.

geen idee hoe ik er nu een moet maken .

Zeer waarschijnlijk hebben zij het bestandje van de raderen niet meer op de PC staan en dienden ze het opnieuw te moeten tekenen, En dat is denk ik wel bijna 2 uurtjes werk. Ik heb ooit voor de Bismarck die kleine hangars laten tekenen en printen en dat duurde ook wel meer dan een uur. Kosten dacht €22,50 exclusief de hangars, maar dat was maar €5
Lijkt me toch wel mogelijk om die raderen zelf te maken, vooral met een hoop geduld. Misschien zitten er hier wel een paar echte techneuten op het forum die wat goede adviezen kunnen geven.
Succes er mee en vooral niet opgeven; door varen dus.

Dat wordt dan scratch bouw in het kwadraat. Daar ligt een uitdaging Timb!

Dat kan je toch redelijk eenvoudig zelf tekenen in bijv SketchUp en dan laten printen in bijv een FabLab?

Succes, leuk project

ik heb de papieren deck op de juiste maat uitgeprint en dat ,knip ik uit en plak ik op het stuk hout wat het deck moet gaan worden

163830-b67b59ef1940238741bc68aeb77a84ce.jpg

Laatst bewerkt:
Zo'n wiel zou je zelf kunnen maken gedeeltelijk uit hout op een lagerbus geplakt, en voor de verstevigingen cirkels van draad, wat je aan de zijkanten en over de peddels plakt.
Of zou ik dat te simplistisch zien??:p

groet Peter

1:200. Dan is 1 cm al te veel als je er van uit gaat dat men er overheen kon kijken. Dat is een reling van 2 meter hoog. Als je uitgaat van een reling van 1 meter of 1,2m dan zit je op 5 a 6mm

Back