Spektrum DX8

Daarom zal ik ook nooit mijn oude zender weg doen..
Beter 2 zenders in huis dan geen :mrgreen:

Hallo allemaal.
Ik heb mijn dx8 binnen.
Even een snelle vraag, om mijn gemoed gerust te stellen.
Als ik servo monitor open en ik beweeg de knuppels, zie ik de positie van -99 (of -98) tot +99 (of +98) bewegen.
Eigenlijk verwacht ik -100 tot +100.
Hoe is dat bij jullie?

Struggleforlife, dat is bij mijn DX8 ook zo.
Heb hem al eens opnieuw gecalibreerd door eerst softwarematig van mode te wisselen en vervolgens te calibreren maar maakt in dit geval weinig verschil. Enkel in het centraliseren van de sticks.

Hallo allemaal.
Ik heb mijn dx8 binnen.
Even een snelle vraag, om mijn gemoed gerust te stellen.
Als ik servo monitor open en ik beweeg de knuppels, zie ik de positie van -99 (of -98) tot +99 (of +98) bewegen.
Eigenlijk verwacht ik -100 tot +100.
Hoe is dat bij jullie?

Probeer t eens op een warme dag een op een koude dag.. :p

ik heb 'm opnieuw getracht te calibreren... Het enige dat is veranderd is dat ik op de linker knuppel horizontaal ook niet meer terug kom op 0, maar op 1 (of 0/1 knipperend).
Grrr... Dit soort dingen kan ik echt niet uitstaan. Ik ben een perfectionist en verwacht dat van een 'duur apparaat' ook.

Stuggle,
Heb je eerst de mode veranderd en vervolgens terug veranderen naar je eigen mode en dan calibreren? Dit hielp bij mij om alles terug mooi in het center te krijgen. Zorg er wel voor dat je trims perfect in het midden staan voor je deze handeling uitvoert.
Als perfectionist denk ik persoonlijk dat je beter iets anders dan een DX8 had gekocht.
Ik vind de veerkracht van de sticks ook heel moeilijk in te stellen naar mijn gevoel, als je te zacht gaat heb je teveel speling in het center van de stick zelf. De Sticks op mijn DX7 leken me veel degelijker.

Laatst bewerkt:
ja heb ik gedaan. Van mode 4 naar 1 naar 4 (naar 1 naar 4 etc). Alle kanalen lopen nu keurig van -99 tot 99. Alleen de linker knuppel centreert op 1. Om op 0 te komen moet ik standaard 1 of 2 tikjes trim geven. Irritant.
Zou toch eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn om handmatig te calibreren (in plaats van de procedure waarbij je de sticks rondbeweegt.

Getest en geen probleem. De werking is stabiel dus in elk geval.

Overigens valt mij wel op dat wanneer Aileron in het Servo Monitor scherm gecentreert op 1 staat, in D/R Expo scherm deze op 2 staat.

Volgens iemand bij horizon is (+ of -) 3% de normale toegestane marge. Ik weet niet of dat automatisch betekent dat je geen service (calibratie) krijgt.

Ik ga kijken of ik mijn leverancier (mr Hobby... tot zover echt super service! zelfs op zondag krijg ik antwoord op mail....!) zover krijg om een ander exemplaar te sturen ofzo. Ik krijg hier een beetje de zenuwen van.

Yes, en de bevindingen zijn prettig en zorgeloos! Echter ik heb weinig ervaring met de Nimh, dus kan niet vergelijken.

Dus bijna oneindig lang de zender gebruiken voordat er geladen moet worden?
Hoelang duurt het voordat je de accu helemaal vol hebt net de bijgeleverde lader?

Bij mij duurde het 3 weken (dus ongeveer 9~12 uur) voordat de NiMh bijna leeg was. Daarna hang ik hem gewoon een nacht aan de bijgeleverde lader.
Geen behoefte aan een lipo, straks vergeet je nog te laden.

Ik heb me er één aangeschaft....
Lijkt me ideaal, vooral op vakantie... Lekker de hele dag hangvliegen op de Wasserkuppe zonder zorgen te maken om de zender accu...

Hoi,

Precies 7 dagen geleden heb ik mijn DX8 naar Horizon opgestuurd voor de modificaties.
Ik zat nog te twijfelen doe ik het nu of in de winter want van de kwaaltjes had ik totaal geen last. Maar goed ik had toch maar besloten om hem op te sturen.

Vandaag post Mijn DX8 is weer terug.
Na 7 dagen, dat is snel
Snel het pakket open gemaakt om te kijken of mijn eigen zender wel in de doos zit.
He, wat krijgen we nou.
Een nieuwe zit er in kompleet nieuw. Dit moet een vergissing zijn dacht ik.
Maar nee, ik zet de zender aan en al mijn instellingen van mijn modellen staan er in.

Dat noem ik nou pas service.

Hoi,

Precies 7 dagen geleden heb ik mijn DX8 naar Horizon opgestuurd voor de modificaties.
Ik zat nog te twijfelen doe ik het nu of in de winter want van de kwaaltjes had ik totaal geen last. Maar goed ik had toch maar besloten om hem op te sturen.

Vandaag post Mijn DX8 is weer terug.
Na 7 dagen, dat is snel
Snel het pakket open gemaakt om te kijken of mijn eigen zender wel in de doos zit.
He, wat krijgen we nou.
Een nieuwe zit er in kompleet nieuw. Dit moet een vergissing zijn dacht ik.
Maar nee, ik zet de zender aan en al mijn instellingen van mijn modellen staan er in.

Dat noem ik nou pas service.

Maar jij hebt hem dus rechtstreeks naar Horizon gestuurd begrijp ik? En welke typenr had je?

Ter info:
Ook ik heb hem opgestuurd direkt naar Horizonhobby in DE en na anderhalve week stond de pakketdienst GLS weer voor de deur.Zij komen hm ook ophalen nadat je hm aangemeld hebt voor reparatie.
Opgestuurd vanwege het serienummer-firmware probleem en ik had meer als 3% ongewilde uitslag op de rechterstick volgens de monitor.

Resultaat:
OF ik heb een nieuwe zender OF de voorkant van de behuizing is vernieuwd (DSMX logo erop ipv DSM2) en folie op de zender.
Serienummer is nu ook anders.
Wel opletten dat je hem nu opnieuw aanmeld bij Spektrum.
Maar ik kan de lucht weer in.....

Ik had nr HS009
Het is zeker dat het een nieuwe zender is.
Zowel de voorkant als de achterkant had ik gemerkt met een voor mijn herkenbaar krasje.
En de modes staat op 2 en ik vlieg op 1.
Scheinbaar is repareren duurder dan een nieuwe.
Van het weekend eens kijken of alles goed werkt.

Back