Spektrum DX8

"dat Futaba FASST het grote voordeel heeft met het fast hopping systeem. "
Ik denk dat dit voordeel met de komst van DSMX niet meer van toepassing is overigens. Maar inderdaad maak je een behoorlijke opsomming.

Ik ga maar eens proberen om beide apparaten eens vast te houden. Op papier kom ik er zo niet uit.

DSMX is nog steeds niet zo snel in fast hopping als het FASST systeem van Futaba.

Volgens mij hopt hij niet eens als het niet nodig is. Slechts bij "storing", waardoor het geen storing meer is. Correct me if I'm wrong...

Bij Spektrum DSM2 maakt de zend/ontvang installatie gebruik van max. 2 kanalen
Bij Spektrum DSMX maximaal 23 kanalen
Bij Futaba FASST honderden keren kanaal wissel per seconde!

Spektrum is wel bij de eersten (of de eerste) geweest om 2,4ghz. voor de modelbouwer te introduceren,
maar Futaba had al minstens 15 jaar ervaring met 2,4ghz in de industire doeleinden.

Laatst bewerkt:
The DSMX take away is “Frequency Agile”.
DSM2 uses two frequencies across the spectrum to hop on.
DSMX uses 23 frequencies to hop on and uses a random frequency selection method.

I’d say that this approach is similar to the Futaba FASST system. One difference being, if I’m not mistaken, is FASST hops on frequencies from one end of the spectrum to the other. DSMX randomly hops frequencies across the spectrum.
This reduces the chance of frequency collision with other 2.4 transmitters. Not a big deal at a local club but becomes an issue with hundreds of pilots at large events.

Ik las het net op helifreak en verder: Spektrum DSMX Transmitter Bulletin
Zelf heb ik een dx6i met HT012HA die je natuurlijk niet gewoon zelf een update kan geven. Opsturen en niet kunnen vliegen heb ik helemaal geen zin in :mad:
Ik heb toch contact opgenomen met horizonhobby Duitsland en ze gaan regelen dat m'n dx6i wordt opgehaald door DHL. Als dat is geregeld hoop ik 'm ook spoedig weer terug te hebben maar vind het wel een goede service van ze.

Heb ook een DX6i binnengegeven voor herstelling, deze wilde helemaal niet meer binden.
Er is momenteel blijkbaar al een duurtijd van 3 weken omdat ze het te druk hebben met de DX8 perikelen.
Zal de DX8 dan maar niet binnensturen.

Gisteren een vervroegd vaderdag kado gekregen de DX8 aanbiedingset van mijn zoon (15mnd) en mijn vrouw.

DSC_4220.jpg

Ik had nog een systainer staan waar ik 'm netjes in zijn originele schuim heb ingedaan dit paste precies zonder het schuim aan te passen.

DSC_4221.jpg

sjiek koffertje!
Wat mij opvalt: jij hebt een officiele DSMX logo. Alle modellen die ik momenteel zie zijn de geupgrade DSM2 zenders met DSM2 logo.
Waar komt deze vandaan?
Is het de aanbieding met dubbele AR8000?

De nieuw geleverde DX8 versies hebben het DSMX logo op hun display cover.
Je kan het DSMX display cover ook apart bestellen voor je DX8 met DSM2 logo.
De nieuwe display cover kost net geen 9 dollar.
Heb de DSM2 display cover zelf op mijn DX8 al vervangen door de nieuwe DSMX cover.
Met enige voorzichtigheid is dit zelf eenvoudig te vervangen.

Laatst bewerkt:
Ik kan voor mezelf geen enkele reden bedenken waarom ik de X op mijn display zou willen hebben..... Was jouw scherm kapot?

Nee mijn scherm was niet kapot en of daar een reden toe is?
Behalve de factor 'het oog wil ook wat' eigenlijk niet nee.
Maar dat moet ieder voor zich uitmaken denk ik.
Ik voor mezelf vond van wel, onder het motto dit is recent materiaal en ben dan ook graag een beetje 'up-to-date' Noem het misschien bezigheidstherapie.
het is met de V2.01 software Update nu ook een DSMX DX8.
En 8.90 dollar is nu niet onoverkomelijk.

Laatst bewerkt:
Nu je het zo uitlegt........ haha. Nee grapje. Ieder voor zich uiteraard! Ik koop ook wel eens dingen waarvan een ander denkt "Tja"... Toch Aldert? :-)

Mijne is ook besteld. Hopelijk gaat men betaling snel door! begin juni ook een overschrijving gemaakt en duurde 7 dagen alvorens de betaling ontvangen was :s

Wanneer je je Spektrum zender (DX8) wil binnengeven voor aanpassing doe je dit, volgens wel ingelichte bron, beter via DHL met Spektrum formulier ingevuld. Dit duurt dan gemiddeld 10dagen. Wanneer je hem via de plaatselijke hobbyshop binnen doet zou de wachttijd al oplopen tot 1 maand ! En dit in het vliegseizoen!

Back