spektrum DX3S DSM

hallo. ik was wat aan het rond neuzen in de oude topics over de dx3s dsm.
ik werd er alleen niet veel wijzer van.
een persoon zegt kut berrijk de andere zegt goed berrijk.
is nu het berrijk goed of slecht?
zo ja hoeveel meter ongeveer?
er werd in de oude berrichten alleen over goed en slecht berrijk gesproken. en niet over meters.
de dx3s dsm is nu in de aanbieding voor 139.00.
en als je een andere zender weet die beter is en onder de 140 euro hoor ik hwt graag.
groet ymro

Dat is idd een stickzender...

Ik vind de DX3S een acceptabel bereik hebben.. Als ik zo moet schatten had de zender waar ik toen mee heb gereden (niet de mijne ik heb zelf een DX2S) een bereik van zo een 100 m..

Maar het bereik is ook heel erg afhankelijk van hoeveel storing je in de buurt hebt van routers/babyfoons enz...

Met mijn DX2S heb ik een vergelijkbaar ontvangst by the weg...

Maar 100m is voor mij goed genoeg aangezien ik op offroad banen rij en daar de afstand naar mijn mening nooit verder is dan ongeveer 50m.

Ik heb weer mindere ervaringen met spektrum zenders. Zo zullen nog veel mensen slechte ervaringen hebben en ook veel goede ervaringen. Ik ben wel naar andere merken gegaan en rij sinds kort met een sanwa. Absolute topzender! Ik heb ook met een graupne gereden die het tevens super deed. Anyway, het verschilt per persoon qua ervaringen

nou ik heb ook de dx3s en ben daar zeer tevreden over en ik haal daar ook de 100 meter gemakkelijk mee zonder problemen.gr roy.

Hahaha serieus komop.. 100 meter bereik bij een zender van over de 200 euro van een exlusief transmitter merk?

Ik vind het eigenlijk wel prachtig hoe mensen dit nog acceptabel durven te noemen.
De zender die men bij hun traxxas ready to run autotje krijgt haalt de 400 meter!!!
Das is een of ander prul voor een paar tientjes.
Het bereik is niet minder dan ondermaats, en eigenlijk gewoon -BAGGER-
Sorry voor alle fanboys.

Als je ooit naar een beetje veldje gaat, een speedrun wilt doen, naar het strand wilt, of wat voor andere grote open plek bedenk het maar, is dit gewoon te weinig en slecht bereik niks anders.
Ja bereik heb je wat aan tot zeker hoogte en genoeg is genoeg maar 100m is gwn weinig.

Bewijs jezelf een dienst en haal toch zeker een zender uit een andere serie (de DXS serie is zowiezo echt gewoon prut, behalve de DX4S zou misschien nog ok zijn)
Ik heb er zelf een gehad en ik zou echt bij god niet weten waarom je mee wilt doen aan de spektrum loterij. hier komt de extreme storingsgevoeligheid waarom Spektrum ook bekend staat ook nog bij.

Heb nu een futaba 4pl zeer tevreden (dxs zender gehad)
Vooralsnog is alles aan deze zender is beter.. ontvanger is stuk kleiner de Spektrum paste niet eens in mn ontvanger doos.
De ontvangers staan er bekend om helemaal niet storingsgevoelig te zijn.
Ziet er uiterlijk veel volwassener uit en beter afgewerkt.
Veel meer functies, handig ingedeeld zodat je er geen last van hebt als je ze niet gebruikt.
En uiteraard minstens 4x zoveel bereik, in ieder geval genoeg voor iedereen zon beetje.
Grts

Ik zou inderdaad ook niet meer naar spektrum terug gaan maar zo hebben weer andere mensen goede ervaringen. Ik vind het een goede zender buiten het bereik dan. Maar heb nu sanwa die absoluut super is

De enige reden om zon ding nog te kopen IMO is dat je hem van alle computerzenders uit die prijsklasse het lekkerste in de hand vind liggen.
De functies zijn namelijk niks bijzonders, het bereik is slecht. Je hebt storingsgevoeligheid.
Als je telemetrie leuk vind kan je zowieso al 10x beter een sanwa mt4 halen.
Etc etc.
Maargoed ik heb wel weer genoeg gezegd voordat mensen weer boos worden :p

Dat er tevreden mensen zijn, of mensen die het genoeg vinden etc prima. Mooi voor ze en dat wil ik verder respecteren trouwens. Het doet aleen niets af aan de feiten over deze zenders.
Grts

Hahaha serieus komop.. 100 meter bereik bij een zender van over de 200 euro van een exlusief transmitter merk?

Ik vind het eigenlijk wel prachtig hoe mensen dit nog acceptabel durven te noemen.
De zender die men bij hun traxxas ready to run autotje krijgt haalt de 400 meter!!!
Das is een of ander prul voor een paar tientjes.
Het bereik is niet minder dan ondermaats, en eigenlijk gewoon -BAGGER-
Sorry voor alle fanboys.

Zelfs het goedkope HobbyKing spul zoals de GT-2, die echt een instap model is, heeft een fors bereik, dan verwacht je inderdaad toch wel minimaal hetzelfde van een merk. Dan is het of een ontwerpfout, of er zijn te veel zenders in omloop die niet helemaal ok zijn, maar nog wel goed genoeg zijn geacht om "los te laten" op de klanten. Soms krijg ik wel eens het idee dat bedrijven dat bewust doen, in de hoop dat maar een deel terug zal komen. Hadden ze die zenders afgekeurd, dan hadden ze er meer werk aan gehad. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is gegaan, maar er zijn wel bedrijven die het puur aan after sales service over laten om problemen die ze hadden kunnen voorkomen, op te lossen.

Ik bash alleen met mijn auto en heb na 100 meter ook nog gewoon bereik...ik kom niet vaak buiten de 100 meter omdat ik meestal op een bouwterrein rij en hem na 100 meter niet eens meer kan zien door alle zandheuvels...voor wat ik er mee rij geen problemen ondervonden tot nu toe

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wilde de spektrum dx3s vandaag bestellen.
Vertelde de medewerker mij dat er bwtwre zenders op de markt waren voor dat geld.
Nu ben ik benieuwd welke dat zijn.
Tot 200 euro is nu mijnn prijs.
Of toch gewoon de dx3s voor 130 halen.
Wie o wie heeft een goede duidelijke zender met genoeg berijk en ook nog eens een snelle cominicatie

Er is nu een goedkope sanwa. 120 euro oid. Wat ik zo lees op internet is het een fijne zender. Ik dacht dat die zender de sanwa mx-v werd genoemd. Ik rij ook sanwa en ik vind het echt een super zender

Er zijn meerdere goed zenders.
De dx3s is ook een goeie zender en genoeg bereik.

Je zou ook nog een Dx3R kunnen overwegen iets meer mogelijkheden.
En de Sanwa zenders zijn ook goed. Bijv M11X of MT-4 of de nieuwe MT12.
Als je op een baan gaat rijden is de Dx3S een prima zender, ik heb er zelf ook een jaar meegereden.

Tja.. het is gewoon een optelsommetje.
Ymro, ik snap niet helemaal dat je toch nog zover was gekomen.
Mij had je best kunnen geloven hoor, en zoniet valt wat ik zeg best makkelijk te verifieren. geloof me ik heb geen commerciele belangen.
Maar als de winkelier dit al durft te zeggen over hun eigen super aanbieding (lijkt mij dat ze die dus graag willen verkopen)
Dan weet je echt al genoeg inderdaad. in ieder geval props voor die zaak voor hun eerlijkheid.

Het is heel erg simpel.
Bij zenders van een dergelijke prijsklasse zou je niet hoeven te kijken of het bereik in ieder geval conform is met dat van de goedkoopste budget zenders.
De meesten zullen daar nooit aan denken omdat het eigenlijk voor zichzelf zou moeten spreken dat het goed is.
Er is voor mij nog zoeits als waar voor je geld krijgen.

Als je een zender uit een dergelijke prijsklasse koopt wil en verwacht je een product waarmee je lang kunt doen en wat compleet is.
Als het dan bij elementaire dingen als bereik niet goed zit is dat gewoon onacceptabel.
Die storings of gevoeligheid voor spanningsdipjes eigenlijk net zo belachelijk wat mij betreft
Dingen zijn immers al jaren op de markt.

Heb serieus het beste voor met mn medehobbyisten en daarom mijn commentaar.
Ik moet zeggen, als ik mensen zie die echt wel beter weten die aankomen met het valt wel mee het is wel oke..
Dan kan je van mij weer een (lompe) post verwachten.
We zijn hier toch om elkaar te helpen
Waarom willen sommigen zo graag de schijn hoog houden dat dit goede producten zijn?

Heb persoonlijk behoorlijk wat er over gelezen, het helaas zelf mogen ervaren (ook serieus mn best gedaan om problemen te verhelpen met bec, glitch cap, andere ontvanger)
Als je met een goed gevoel een auto zender wilt kopen waar je echt van uit kan gaan dat het goed zit haal dan wat anders.

Na alle research en uitproberen dat ik zelf heb gedaan ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat merken als Sanwa en Futaba op ALLE GEBIED 100% zeker beter zijn dan het vergelijkbare model dat spektrum er tegenover zou leggen.
De algehele kwaliteit dus alle aspecten van de zender zijn daarbij gewoon beter daar ben ik persoonlijk van overtuigd, dus van bouwkwaliteit tot aan functies en prestaties alles.
Maar dat is aan de mensen zelf om te oordelen, en dan blijft er altijd nog het persoonlijke vind ik het lekker aanvoelen/in de hand liggen wat natuurlijk persoonlijk is.

Add voor frisso en paulus, 100 meter is niet bepaald een magische grens.
Ook mijn zender kwam wel iets verder dan 100 meter. Maakte het niet minder ondermaats.
Als ik daar met mijn kleine autotje al serieus tegen aanloop wil ik niet weten hoe irritant het zou zijn met een grote zoals een 1/8 truggy of bigscale. Die je uiteraard op afstand beter blijft zien.

Jawsma wat is het nou een 'goede zender' of een 'goede zender voor op een baan'
Dat laatste dus en dat is dan persoonlijk.
Genoeg bereik?
Nogmaals er is ook zoeits als waar voor je geld krijgen
Beetje krom comment imo.
Grts

+1 voor auto-G. Wat ik wel vind is dat spektrum, buiten het bereik wel mooie zenders maakt. Maar ik zou niet meer zo snel beginnen aan een spektrum. Maar zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen

Back