Ziet er mooi uit Peter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De buitenste ring kun je goudkleurig laten en de vuurmond van het kanon zwart, lijkt mij realistischer......Piet, die kanonslopen stammen nog uit de tijd dat ik de bb. eigenlijk blindelings volgde wat betreft kleuren en dergelijke, maar je hebt volkomen gelijk, en ik ga dat proberen te corrigeren,.want het is niet omdat ik het mooier vind, het moet wel een klein beetje naar de realiteit van toen neigen.
![]()
Ik heb bij de 1e bouwbeschrijving een poster gekregen van de Sovereign, ik neem aan dat jij die ook hebt?? Daar is overduidelijk op te zien dat het hier om de zijtakels gaat, daar ze ter hoogte van de marsen om of aan de masttop zijn bevestigd, daarom kunnen het geen pardoens zijn omdat zoals ik al liet weten; de masten zelf geen pardoens hebben. Dus voor mij is er hier geen enkele twijfel.Hans en Piet, hartstikke bedankt voor jullie inbreng, ik ga beide artikelen eens even goed doornemen en vergelijken met de bouwbeschrijving.
Daarna kom ik hierop terug, maar het artikel van Piet komt er zo te zien wel het dichtste bij, want dit is exact de hoeveelheid gaten die erin zitten.
![]()
Dat weet ik niet Hans, het is natuurlijk een schip uit de 17e eeuw en zou het zomaar kunnen.Nee, het is inderdaad niet voor de pardoens. Deze gaan op bovenstaande poster naar de binnenkant van de verschansing lijkt het wel. Klopt dat, Piet?
Het kan nooit kwaad om bij twijfel één of ander boek over dit onderwerp te raadplegen, Peter. De boekjes van Dea. zijn vaak niet helemaal duidelijk wat het optuigen betreft dus het één en ander opzoeken kan geen kwaad.Ik heb trouwens de bouwbeschrijving nog helemaal door gesneupt op zoek naar de zijtakels, maar ik heb niks maar dan ook niks meer gevonden .
Nou zit ik er over na te denken om dat deel dan uit het boek van zu Mondfeld te halen en zo te maken, maar dat weet ik nog niet, eerst maar eens zien hoe het gaat.