Mannen , ik begin hier bijna van te blozen, van al deze mooie woorden.
Dit weekend ben ik tussen de bedrijven door met de galerijen bezig geweest, en het valt met niet tegen.
Het was wel even puzzelen om de galerij vloer op de juiste breedte te krijgen, maar dat is aardig gelukt.
Bakboord - en stuurboordzijde wijzen ook allebeide nog in de zelfde richting dus dat houd in dat ik op dit punt tenminste geen
grote fouten in mijn achterkasteel heb.
ik vind alleen de kleur van het gebeitste deel niet mooi. Ik ga die delen nog bekleden met Sapeli latten, daar heb ik nog genoeg van
Daarstraks had ik het over fouten in het achterkasteel, en er zit nog wel een hele nare fout in het kasteel, de bodem van de Spiegel hangt niet recht.
Dat moet een fout zijn die er in is geslopen bij de bouw van het spantenraam, toen had ik al wat probleempjes om het kasteel er recht op te krijgen, en ik dacht altijd dat mij dat gelukt was.
Maar helaas.
Aan de stuurboordzijde zit 2mm. meer afstand tot het verwulf als aan de bakboordzijde.

Deze fout is absoluut niet meer te corrigeren, en ik zag hem pas toen er wat kleurverschillen in de spiegel ontstonden
Nu komt er onder de spiegel nog een stukje betimmering, en het geheel wordt straks zwart geverfd, dus daar ga ik proberen om dit op te lossen.
Die betimmering maak ik scheef de andere kant op, dan zie je er na het schilderen niets meer van. ( hoop ik)

Maar dat is dan voor de volgende ronde, want volgende week moet ik weer aan het werk.