The morning after:
Alle gewicht van de kernen gehaald en toen de onthulling, heeft de lijm wel gehouden.
Wat een geweldige lijm!!
Schuim zit muurvast op het balsa, alles is ook netjes, niet zo'n zooitje als met bruislijm.
Echt een goed alternatief voor epoxy als je geen weefsel gebruikt.
Meteen de achterlijst even wat dunner geschuurd zodat de onderbeplanking er mooi tegenaan komt te liggen.
En dan de ligger...
In dit soort vleugeltjes gebruik ik een soldeerbout om het schuim weg te smelten.
Trouwens, de soldeerbout kan je voor alles gebruiken, ook om oracover weg te snijden, maar dat terzijde.
De ligger word 50cm, vuren.5 mm breed.
Gesneden langs een lineaal.
Dan even meten met de digitale schuifmaat van de Action..
11,2 naar 7mm
Dus het Davidschaafje erbij en schaven.
Inlijmen met bruislijm, de lineaal en gewichtjes erop en een uurtje of 2 wachten.
De andere sleuf die jullie zien is voor de servokabels voor de ailerons..
GJ
Alle gewicht van de kernen gehaald en toen de onthulling, heeft de lijm wel gehouden.
Wat een geweldige lijm!!
Schuim zit muurvast op het balsa, alles is ook netjes, niet zo'n zooitje als met bruislijm.
Echt een goed alternatief voor epoxy als je geen weefsel gebruikt.
Meteen de achterlijst even wat dunner geschuurd zodat de onderbeplanking er mooi tegenaan komt te liggen.
En dan de ligger...
In dit soort vleugeltjes gebruik ik een soldeerbout om het schuim weg te smelten.
Trouwens, de soldeerbout kan je voor alles gebruiken, ook om oracover weg te snijden, maar dat terzijde.
De ligger word 50cm, vuren.5 mm breed.
Gesneden langs een lineaal.
Dan even meten met de digitale schuifmaat van de Action..
11,2 naar 7mm
Dus het Davidschaafje erbij en schaven.
Inlijmen met bruislijm, de lineaal en gewichtjes erop en een uurtje of 2 wachten.
De andere sleuf die jullie zien is voor de servokabels voor de ailerons..
GJ