Dan zal ik er wel overheen lezen, ik volg het draadje al vanaf het begin, maar ik kom er niet achter :? Ik ben geen heliexpert, misschien is het wat duidelijker uit te leggen?
Hieronder een compilatie van de technische info die ik in dit draadje kan vinden, voor mij te weinig om te begrijpen hoe deze heli's werken:
Beide zijn gebaseerd op het ontwerp van de Pixelito van Alexander Van de Rostyne, het betreft een vernieuwend flybar ontwerp.
Waarschijnlijk vliegt deze "heli" altijd langzaam vooruit door een "voorlijk" zwaartepunt en kan je dan met twee kanalen hoog/laag en het draaien met de staart besturen.
Het "rotorkop" ontwerp is ontwikkeld samen met Alexander Van de Rostyne, de ontwerper van de Ikarus Piccolo en onlangs die kleine Pixelito.
die kop zit enorm simpel maar slim inelkaar. Hij lijkt zichzelf tegen te sturen.... Dat is ook zelf wel te bouwen lijkt me
De Pixelito heeft geen swashplate en een nieuw, uniek zelfstabiliserend flybar ontwerp dat blijkbaar ook hier is toegepast. Het zijn dus geen coaxiale, maar blijkbaar toch zeer stabiele heli's!
Het werkt net een lama, met een los bewegende bovenste rotor, alleen draaien ze allebij de zelfde kant op en moet de staart rotor dat tegenwerken.
tja, ik weet nu nog steeds niet hoe dit systeem werkt, ik vind geen antwoorden op mijn vragen van in mijn vorige mail, wie kan hier meer over vertellen?