Silverlit X-Rotor: 10 grams heli voor 30 euro.....

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil er dan ook wel 1 :D
Als het net zo iets is als de xtwin zelf, dan zal het wel een leuk dingetje zijn :D

Die 10 man haal je makkelijk denk ik de 25 mischien ook wel. Voor mij iig ook een.

Joost

Ik wil er ook wel 2 hebben en die superlichte van 10gram staat ook op mijn verlanglijstje :lol:

Wat mij nog wel bezig houdt en waar ik niet achter kan komen; er is dus een hoofdrotor die voor de lift zorgt en daarboven zit een "hulprotor".
Ik zie een verbinding tussen die twee via een hefboompje, dus het lijkt erop dat de bovenste de onderste aanstuurt? Wat is de bedoeling daarvan?
Verder vraag ik me af of de beide rotoren vast gekoppeld zitten op dezelfde as, of kunnen ze onafhankelijk van elkaar draaien? Op de foto's lijkt het of de 2 rotoren steeds dezelfde hoek hebben t.o.v. elkaar, 30graden of zo, klopt dat? Dan zijn ze dus vast gekoppeld op dezelfde as, waarom?

Dan zal ik er wel overheen lezen, ik volg het draadje al vanaf het begin, maar ik kom er niet achter :? Ik ben geen heliexpert, misschien is het wat duidelijker uit te leggen?
Hieronder een compilatie van de technische info die ik in dit draadje kan vinden, voor mij te weinig om te begrijpen hoe deze heli's werken:

Beide zijn gebaseerd op het ontwerp van de Pixelito van Alexander Van de Rostyne, het betreft een vernieuwend flybar ontwerp.

Waarschijnlijk vliegt deze "heli" altijd langzaam vooruit door een "voorlijk" zwaartepunt en kan je dan met twee kanalen hoog/laag en het draaien met de staart besturen.
Het "rotorkop" ontwerp is ontwikkeld samen met Alexander Van de Rostyne, de ontwerper van de Ikarus Piccolo en onlangs die kleine Pixelito.

die kop zit enorm simpel maar slim inelkaar. Hij lijkt zichzelf tegen te sturen.... Dat is ook zelf wel te bouwen lijkt me

De Pixelito heeft geen swashplate en een nieuw, uniek zelfstabiliserend flybar ontwerp dat blijkbaar ook hier is toegepast. Het zijn dus geen coaxiale, maar blijkbaar toch zeer stabiele heli's!

Het werkt net een lama, met een los bewegende bovenste rotor, alleen draaien ze allebij de zelfde kant op en moet de staart rotor dat tegenwerken
.

tja, ik weet nu nog steeds niet hoe dit systeem werkt, ik vind geen antwoorden op mijn vragen van in mijn vorige mail, wie kan hier meer over vertellen?

OK, ik heb de info eens weer nagekeken op http://www.xufo-shop.de, daar hebben ze drie soorten.

Het is slechts een 2 kanaals dingetje, dat is dus echt geen heli meer, maar meer een autocopter. De prijs daar is 70 euro en dat vind ik erg heftig voor een 2 kanaals mini vliegtuigje. Ja, ik noem het bewust al geen helicopter meer.

Ik wacht rustig af tot iedereen dit ding heeft en dan hoor ik wel het enthousiasme of de teleurstelling. Koop niks meer als eerste, wacht nu rustig af. Heb ooit die X-Ufo als eerste in Nederland gekocht en daar heb ik nog steeds spijt van. Achteraf 129 euro weggegooid omdat dat ding maar net 5 minuten vliegt en op den duur is dan de lol er wel af. Zeker als je 5 minuten nodig hebt om te trimmen.

Of het een "dingetje" of niet is maakt me niets uit, nog steeds is het voor mij niet duidelijk hoe deze microheli nagenoeg stil kan hangen en zeer stabiel is :) Hoe werkt dit? Wie heeft er echt verstand van heli's?
Het demo filmpje eerder in dit draadje is voor mij zeer overtuigend, dit is precies wat ik zoek :lol:
http://airtoimedia.nl/web/upload/fbk/flight.demo.wmv

Volgens mij zie je hier iets unieks, deze miniheli wordt bijna continu via slechts 1 kanaal bestuurd, alleen links/rechts, hij stelt in het begin een goed toerental in via de rechterknuppel (kanaal 2), laat deze los en stuurt vervolgens alleen links/rechts via de linkerknuppel (kanaal 1), is dat stabiel of niet?

Hoe het precies werkt is nog niet openbaar....
De nieuwe X-Twins dus vanaf maart en de Gyrotor pas in september.......

Ok,
ik geef het voorlopig maar op, blijkbaar weet alleen Alexander hoe de vork in de steel steekt, misschien dat hij zelf dit eens leest en een antwoord wil geven?

ik heb de draadjes eens doorgespit en het begint een (klein) beetje duidelijk te worden. Het is een nieuw concept, bedacht en uitgewerkt door Alexander, het is blijkbaar zo goed dat Silverlit er brood in ziet en het in samenwerking met hem op de markt gaat brengen. Er is patent op aangevraagd en daarom blijft het voorlopig een beetje geheimzinnig, totdat de heli's productierijp zijn en met grote aantallen op de markt gebracht gaan worden.

1000 pogingen voordat prototype beetje stabiel werd, en een patent van 25 pagina's!

En dat denken wij even zo na te kunnen maken..
Alex ligt waarschijnlijk te schudebuiken vh lachen van alle phising en ernaar raden pogingen op rcgroups.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back