Silverlit X-Rotor: 10 grams heli voor 30 euro.....

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat het vliegt is erg leuk en knap maar als je het niet kan besturen (x-ufo bv) dan is er weinig meer aan. Hij moet natuurlijk wel gebruikt kunnen worden om op een bierviltje te landen :)

Wat wil je nou voor 30 euro? Het speelgoed ding wat ik het (zelfde prijsklasse) gaat dus niet automatisch vooruit. 3 kanaals, stijgen/dalen --- vooruit/achteruit en links/rechtsom roteren.

Blijft dus erg stabiel op de plaats hoveren, na wat afstellen en is zelfs nog redelijk te besturen.

Kan ik niet zeggen van dit ding.....

Ook zijn de X-Twins minder dan 30 euro en die zijn perfect te vliegen..... had dus meer verwacht van dit helicoptertje. Nou ja, we zullen wel zien.

Waarom zou ie dan onbestuurbaar zijn? Ik zie op die video toch echt niet dat ie er achteraan moet lopen om hem terug te krijgen. Natuurlijk is het ding niet zo perfect te besturen als een heli met tuimelschijf, maar dit systeem van langzaam vooruit vliegen en dan sturen via de staart, lijkt toch redelijk werkbaar, vooral binnenshuis waar ie voor bedoeld is. Ik vind vooral de stabiliteit opmerkelijk. Hoe krijgt ie dat voor elkaar? Het is toch een enkele rotor met echte staartrotor! Ik zie wel dat er een klein hulprotortje bovenop zit die gekoppeld is met de hoofdrotor, is dat het geheim?

Dit ding vliegt min of meer net een vliegtuigje met rudder. :P

Het werkt net een lama, met een los bewegende bovenste rotor, alleen draaien ze allebij de zelfde kant op en moet de staart rotor dat tegenwerken.

helis01.jpg

Dus die stabiliteit is niet zo vreemd.

Ze zijn 2 kanaals ! dat wil toch wel wat zeggen over de bestuurbaarheid.
Het zal dus ongeveer vliegen als de x-twin, op een viltje landen kun je vergeten maar je kunt hem wel richting geven. Door de dubbele rotor is hij geneigd stil te gaan hangen net als het lamaatje. Dus de richting zal hem ook wat snelheid geven denk ik.

Het is GEEN coaxiale heli, is meer een zelfstabiliserend flybar idee waar inmiddels een patent op zit...
Lees net op een Duits forum weer dat ze pas in januari 2007 komen.....
Maar dat lijkt me toch stug.....

Op t filmpje kon ie em op zn plek houden door vol te gaan pirouetten. :P dus dat viltje lukt mischien nog wel. ;)

Waar ik bang voor ben is dattie maar 1 kant op kan pirouetten. :P Das best rottig sturen dan.

als ze in januari 2007 souden komen is raar, als je al fot's van de dozen etc. hebt...

Niet helemaal, de Spielwarenmesse in Nurnberg is voor handelaren en die willen natuurlijk ook zien hoe de verpakking er uit ziet....
Maar ik heb ook goede hoop dat we in mei een en ander kunnen aanschaffen ;)
Al vier pagina's vol over iets dat nog niet eens te koop is :D

mmh, die kop zit enorm simpel maar slim inelkaar. Hij lijkt zichzelf tegen te sturen.... Dat is ook zelf wel te bouwen lijkt me.

Dan nog een 2e pager op de staart en klaar :) Waarom de kop sturen als deze dat ook zelf kan ;)

Hier moet ook een schroefje in om hem sneller te laten vliegen vermoed ik ;) 3e kanaal erop en met een actuator nick functie nabootsen? Dat wordt knutselen :)

En die vent is Alexander Van de Rostyne himself :D
De uitvinder van dit moois en ook de geestelijk vader van de Ikarus Piccolo....

Goede foto's van de rotors, ga weer even verder turen...

Ik sta dr nogsteeds van te kijken dat t zo mooi en klein kan. :P Zodra die uit komt, doen we met zn allen een inkoop aktie? ;) Volgens mij krijg je dr wel n man of 10 gek voor, dan kun je em tegen inkoop prijs als bulk uit china halen denk ik. :P

Want voordattie hier in de blokkers verschijnt... :roll:

Silverlit is een Duits bedrijf, ook de X-twin kwam als eerste in Duitsland en omliggende landen op de markt....(En pas veel later in Amerika onder de naam AirHogs Aero Ace)
Produktie vindt natuurlijk wel plaats in een lage lonenland...

Hij demonstreert op het filmpje ook heel mooi de stabiliteit door een aantal keren tegen de romp te tikken
(met de zender in 1 hand :!: ), de heli maalt er niet om :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back