Shortcourse topic

Een beetje horen ze dit natuurlijk ook gewoon te doen, maar je ziet t veel te weinig. Helaas. Maar complimentjes voor de service :p

Vind ik altijd fijn om te horen zulke berichten.

Netjes van Novak, daar zouden sommige fabrikanten van moeten leren of winkels een voorbeeld aan nemen.
Ik heb sinds vorige vrijdag, de Ansmann shortcourse truck 2 wd, het is de beste niet, maar voor gewoon mee rond te knallen op een rc circuit zal het wel voldoen (ben geen toprijder), de lagers moet ik nog bestellen en een brushless systeem, een bouwverslag ga ik niet posten want het chassis is hetzelfde als de madrat, dit is al beschreven hier op het forum.

De Ansmann is anders ook de slechtste niet. Deze lag 2 weken geleden echt dik op kop in het winterkampioenschap in Rosmalen.
Ik heb een SC10 en ben een tobrijder :).

Ik krijg geen reactie meer van de persoon waar ik em van over zou nemen. Als dit niet doorgaat ga ik toch op zoek naar een 2wd sct. Ik zit te twijfelen tussen de sc10 ft en de blitz ese. Welke is beter? bij amainhobbies kosten ze net zo duur. Blitz heeft wel voor dat hij metrisch is en 12mm hex heeft. De sc10 schijnt weer beter te rijden.

En welk brushless systeem is goed? ik ben zelf fan van de sidewinder sct 3800kv maar mss zijn er nog betere (gesensorde) systemen in dezelfde prijsklasse?

Ik stel alle hulp op prijs. Bedankt voor alle feedback tot nu toe :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik nu een SCT zou kopen dan zou het tussen de SC10 en de Blitz gaan hoewel de Ansmann me ook geen slechte auto lijkt.

Ik denk dat de Ansmann ook metrisch is, een groot voordeel omdat ik niet weet of bijv. de Bruin techniek hier ook imperial schroefjes verkoopt.

De nieuwe SC10 RS heeft ook 12mm hex meenemers rondom. Anders kun je met 3 onderdelen een conversie doen. Ben bezig met uitzoeken wat je dan precies nodig hebt, Steve was vergeten de link in de mail te zetten maar ik denk dat je andere stuurblokken, andere voorassen en meenemers nodig hebt. En voor aan de voorzijde van die kleine staafjes om door je assen heen te steken.

ja maar de rs zit een crappy brushless set in en daar ben ik ook weer niet blij mee ben nog wel bezig met een andere tweedehandse ft roller even kijken hoe dat loopt.

In vervolg van mijn eerdere servo verhaal. De LHS heeft hem ongeruild tegen deze servo:

Item No: Scanner RC: STL-9890CTG
Weight: 58 grams / 1.96oz.
Dimensions: 40.5 x 20 x 37 mm / 1.60 x 0.78 x 1.52 in.
Torque At 4.8V: 13.8kg-cm , 170 oz-in
Torque At 6.0V: 16.2kg-cm , 196 oz-in
Speed At 4.8V: 0.14 sec / 60°at no load
Speed At 6.0V: 0.11 sec / 60°at no load
Running Current 900mAh
Stall Current 3800mA
Horn Gear Spline 25 Tooth
Motor Type: Japan Coreless Motor
Connector Wire Length 300mm (11.81in)
Connector Horsing Universal connector
Ball Bearing: Dual Ball Bearing M 10 x 14
Gear Types Titanium Gear

http://www.scanner-rc.com/specification/STL-9890CTG.pdf

Iemand ervaringen, opmerkingen?

Inmiddels ingebouwd. Respons lijkt redelijk snel te zijn. Stuuruitslag lijkt ook wat verder te zijn dan mijn vorige. Ik heb nu een en ander moeten verbouwen omdat de servo arm tegen topplate van de servohouder kwam. Daar heb ik even wat van afgehaald. Verder de ontvanger verplaatst, die zat ook in de weg.

Nog niet mee gereden verder....

Laatst bewerkt:
heeft er iemand ervaring met de losi ten-scte 4wd ?? zou deze beter zijn dan de hobao hyper 10sc-e ?? ben aan het twijfelen tussen deze 2 welke zou de beste zijn??

ja met flinke voorsprong ook. De snelste heetste SC truck van dit moment is/zijn de SC10 4x4 en de Losi SCTE waarbij de Losi op kop lijkt te liggen.

Wat raden jullie aan qua stuurgedrag en duurzaamheid, twijfel tussen de Losi, de grijze slash ultimate of de Aso SC10 factory die qua looks mijn voorkeur heeft...

Tips voor een esc/brushless setje?

ik neem aan dat het over 2wd gaat, als ik nu moest kiezen zou ik een kyosho sc-r proberen (de schaamte en uitgelach op de baan komt ik wel te boven, kogels zijn in principe ook aardig te ontwijken als je oplet), sc10ft en blitz ese en team c en losi en weet ik veel wat rijden ook prima . maar de kyoyo zou nog net iets makkelijker rijden. sc10ft is extreem duurzaam naar mijn bevinding. terwijl kyoyo iets met de assen zou hebben wat snel stuk gaat. sc10ft met x-factory kit is ook een aanrader

Wat raden jullie aan qua stuurgedrag en duurzaamheid, twijfel tussen de Losi, de grijze slash ultimate of de Aso SC10 factory die qua looks mijn voorkeur heeft...

Tips voor een esc/brushless setje?

Ik heb zelf pas de lost scte in mijn bezit. Let op met de Amerikaanse maten die je nodig heb aan gereedschap. Kwam duurzaamheid kan ik nog weinig over vertellen. Let er iedergevaal op dat je er 550 motor inbouwd, want de losi schijnt de motor combo flink op de proef te stellen. Zelf heb ik de hobbywing sc pro combo als set. Nog een goede combo moet de hobbywing sc8 in combo met een tenschock 401 motor.

De SC10 FT roller komt eraan!! Heb ook een Mmp te pakken met dank aan Bricks :)

nu nog een motor uitzoeken. Ik vind die 1410 wel wat maar wil liever een gesensorde motor.
welke motors van tekin novak enz zijn ook sterk genoeg om 65 a 70 km te halen zonder heet te worden. Auto word voor bashen en eventueel op de baan.

heb wel de 540 redline serie van tekin gezien maar zijn die ook sterk genoeg?

De 1410 in mijn asso is ongelofelijk soepel, mensen die het niet weten merken niet dat hij niet sensored is!

Ik stap over naar on-road, en ben druk fondsen aan het verwerven om een x-ray of trf 416 te kunnen gaan halen.

Back