Shortcourse topic

ik gebruik al 2 jaar de ACE 1015 in de SC10
wereld servo.

ik heb hem ook op het high-lift chassic van tamiya.
als ik vast sta met de voorwielen dan breekt het m3 boutje van de stuurhub zelfs af :shock:.
of ik heb slechte bouwtjes :cool:.

gr Sander.

Gewoon voor de ace 1015 gaan, zijn gewoon 1 van de betere servo`s.(zeker voor in deze prijsklasse) En zijn rond de 65 euro te krijgen, als je een beetje op het web kijkt. Ik heb ze in alle 4 mijn wagens zitten al jaren, en nooit iets mee gehad.

Okay Randy, die heeft ook mijn voorkeur en ik begreep dat hij geen externe BEC nodig heeft en dat vind ik ook wel prettig. Echter voor 65 euro heb ik hem niet kunnen traceren. 71 euro is het goedkoopste, als je nog tips hebt...

Okay Randy, die heeft ook mijn voorkeur en ik begreep dat hij geen externe BEC nodig heeft en dat vind ik ook wel prettig. Echter voor 65 euro heb ik hem niet kunnen traceren. 71 euro is het goedkoopste, als je nog tips hebt...
Digital Servo DS1015 14.5kg 14 5 Kg 0 07 s/40° 6V 66g 41 8x20 6x39 6 mm 8127 Sorry, hij is iets duurder dan ik had vermeld. Nee externe bec gebruik ik niet, maar dat ligt gewoon welke esc je wilt gaan gebruiken. Als je een max pro gebruikt, dan kom je wel aan een externe, want hij leverd ongeveer 3 amp op 2s op je bec, en dat is niet genoeg. Zoals bij een hobbywing bijv is dit weer niet nodig, die leveren genoeg amps.

Een Ace durft ook wel wat stroom wegtrekken :)
Denk dat dit ongeveer gelijk ligt met de Savoxen...
Zie op verschillende regelaars een ACE nogal eens problemen geven (mmp/LRP/SP)

Beide zijn merken zijn goede servo's, gebruik beiden en zou er niet tussen kunnen kiezen... Heb nu in de truggy 2x savox gestoken juist omdat ze goedkoper zijn... Voor de buggy heb ik 2 Sanwa's gereed liggen, dat is een iets andere prijsklasse :)

Okay, dan is hij bij RC_willpower goedkoper (2 euro :P ). Maar dus wel een externe bec nodig bij mijn mamba max pro.

Ik zat al te kijken, maar heeft iemand een directe link welke bec ik dan nodig heb.

Die van Hobbywing zijn ook goed hoor. Kosten nog geen 10 dollar.
Ik gebruik ook de Ace 1015, de Savox 1258TG en de Hitec 7955TG. Zijn allemaal stroomvreters. Ik heb wel het idee dat de Savox de meeste stroom trekt. Als je die zonder ext. BEC aansluit doet de Spektrum ontvanger helemaal niks meer na 1 klein stuurbeweginkje. De Hitec doet het dan wel gewoon nog (alleen verliest de ontvanger snel verbinding) De Ace heb ik dat eigenlijk nooit mee geprobeerd.
Persoonlijk vnd ik de Ace het lekkerst rijden, snel en precies. De Savox krijg ik een beetje een zenuwachtig gevoel bij maar dat kan ook komen omdat hij nog sneller dan de Ace is. De Ace is (bij mij) ook het slilste. De Hitec maakt wat meer lawaai dan de andere 2. Wat ik er van lees is die wel het betrouwbaarste maar tot nog toe met geen enkele een probleem gehad.
Ik zou toch voor de Castle BEC gaan. Ik kwam er onlangs achter dat zo'n sterke Servo bijna 5A kan trekken bij maximale krachtsinspanning. Dan ben je dus met de meeste ext. BEC's al het uiterste aan het vergen. De Castle levert echter continu 5A. Ik heb die ook op de Savox.

Laatst bewerkt:
Met mijn MMP esc, 2S lipo en Savox servo zonder ext. bec heb ik (nog) nergens last van gehad.

Externe bec wel in huis voor het geval dat.

Idd verschilt het natuurlijk per ESC hoeveel stroom de interne BEC levert en bepaalt daarbij de prestatie van de rest. Een ESC die wel gewoon netjes de gevraagde Amperes levert is dan niet per definitie "beter" dan anderen, dat wordt wmb wel door wat meer factoren bepaald. Feit blijft wel dat m.n. Castle ESC's wel erg weinig BEC stroom leveren, vandaar waarschijnlijk het bestaan van de Castle BEC. Ook de Tekin RX8 heeft voor het goeie een externe BEC nodig (of iig een "cap", die Tekin dan ook verkoopt)
Een Hobbywing ESC levert bij mijn weten idd meet BEC stroom en schijnt daarbij ook nog eens goed te presteren op andere vlakken. De Traxxas VXL ESC doet het ook best aardig wbt de BEC stroom maar ik zou dat verder nou niet echt een goeie ESC willen noemen.

Met mijn MMP esc, 2S lipo en Savox servo zonder ext. bec heb ik (nog) nergens last van gehad.
Da's mooi, maar jouw Savox is geen TG kan best wel eens minder stroom trekken. Wel de BEC spanning op 6V gezet zeker? Je zult waarschijnlijk ook geen Spektrum ontvanger hebben? Die zijn met name gevoelig voor te lage stroom.

EDIT: even nagezocht, jouw Savox is een lichtgewicht en trekt maximaal 3A wat toch wel minder is dan de grotere stroom vretende servo's

En wat lag er onder de boom. Mijn vrouwtje was ze lief om mijn eerste sc truck als kerst cadeau te geven. De losi scte wow!!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
jij kan gelukkig zijn met je cadeau,
ik kreeg een boek:-| maar ik heb niets te klagen, beter iets dan niets!

Weet er hier iemand toevallig waar ik het beste goedkoop een kap voor mijn slash kan krijgen, baja bug editie?

Ik heb niets gekregen behalve een "lekker" griepje.

(gisteren dus wel heeeeel de dag met mijn Arduino kunnen spelen zonder gestoord te worden)

Ik kan voor een mooie prijs een asso sc10 2wd kopen. Er zit het castle sct sidewinder 3800kv set in en een mooie proline flo-tek kap erop. Er zitten leuke upgrades op van de factory team. Wat is jullie mening van de sc10? ik wil al langer een 2wd erbij maar wilde geen slash. Mijn slash 4x4 heb ik helemaal moeten upgraden om lekker te rijden en dat wil ik niet nog een keer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doen!

Ik heb een 4000 kV motor erin zitten en ik race ermee. Iets tammer zou ik prettig vinden dus 3800 kV lijkt me helemaal goed.

Als ik deze kap op gereden heb wil ik ook een flow tek kap erop zetten.

(ik heb nog een Slash 2wd met Rustler chassis in de aanbieding voor de liefhebber)

Back