Shortcourse topic

Ik kan voor een mooie prijs een asso sc10 2wd kopen. Er zit het castle sct sidewinder 3800kv set in en een mooie proline flo-tek kap erop. Er zitten leuke upgrades op van de factory team. Wat is jullie mening van de sc10? ik wil al langer een 2wd erbij maar wilde geen slash. Mijn slash 4x4 heb ik helemaal moeten upgraden om lekker te rijden en dat wil ik niet nog een keer.

de sc10 is in mijn ogen de beste 2wd sc die er bestaat. en al helemaal de sc10 FT versie.

om mee te racen.

als ik zelf een 2wd sc zou kopen zou het ook een sc10 FT worden, bashen doe ik niet, ik rijd alleen op een circuit

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is het geen echte ft maar er zitten wel verschillende upgrades van op. Mijn bedoeling is ook om met de sc10 naar het circuit te gaan en de slash voor bashen te houden. Weet iemand of er in zuid nl of noord belgie races worden gehouden op zaterdag. Zondags kan ik uit geloofsovertuiging nooit meerijden :(

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik weet nog echt 0,0 van de regels en reglementen. En veel is inderdaad helaas op zondag.

Ik bestel over een maand de sc10 FT of de t4. Nog even twijfelen ;)

belgie gangers hebben weer eens mazzel, volgend jaar is er een heus sc kampioenschap:

Belgian SCT Cup 2012

zal wel veel op zondag zijn helaas denk ik voor jullie, en een geloof waar je veel niet van mag kan zoizo de t krijgen van mij, tis maar speelgoedauto'tjes race, kan de lieve heer daar geen uitzondering voor maken? paters hebben vaak wel een andere hobby ..

@robert. zou niet voor een t4 gaan persoonlijk, hoewel een zeer mooie auto is deze klasse vrijwel uitgestorven

de sc10 is 1 van de beste 2wd.

ik rij er al 2 jaar mee en heb nog nooit iets stuk gehad.
tand wielen slijten wel maar goed na 2 jaar mag dat wel een keer toch ;).

let wel op dat je bij de sc10 de papieren paking uit het diff haalt.
zo blijft hij wel heel.
[146973] associated-sc10-rs-2wd-topic

gr Sander.

gisteren na 5 min rijden in een paardebak m`n rotor van m`n Novak balistic 550 4.5T afgebroken.
Gisteren meteen een mailtje gedaan naar Novak wat ze hier mee aanwillen aangezien de motor nog geen 5 maanden oud is.

Hier wat foto`s van de schade... Ben trouwens ook mn pinion hierdoor kwijtgeraakt :S
full

full

excuus voor de kwaliteit maar had ff snel wat pica`s gemaakt met mn eifoon...

ik denk dat je gewoon een nieuwe rotor moet bestellen, zal wel geen garantie opzitten en anders 120 dagen, rij dan ook is rustig :)

De afgebroken rotor heb ik ook gehad, eerst had ie het spur opgegeten daarna de as in 2 stukken, dit was bij een Novak HV 5.5 turns, nu zit er een tuningrotor (NOV5951) in van 14 mm diameter, koste iets van een 30 euro dacht ik, blijkbaar word deze niet meer gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik rij rustig.... ;)

Maar inderdaad ik denk dat het een nieuwe bestellen word en helaas word de tunings rotor niet meer verkocht ivm dat een materiaal wat ze voor de tuning rotor gebruiken schrikbarend duurder is geworden en dus niet meer rendabel.

gekopieerd van usa forum rctech:
"We have a few left in our store, but the price of the neodymium in our magnets quintupled so we decided to suspend both the sales of this rotor and our Ballistic Hi-Torque motors until further notice

Toch eens kijken wat Novak ervan zegt misschien dat ze wel nog in de kerststemming zijn ;)

Laatst bewerkt:
Aangezien de sc10 niet metrisch is welk gereedschap moet ik dan aanschaffen?

Ik heb laatst bij PK een setje hexagon wrenches aangeschaft, TC65542.

Ik heb bij losi parts house navraag gedaan welke maat de plastic nuts op de schroeven van de shocks hebben, beter gezegd welke maat sleutel ik nodig heb. Als ik antwoord heb bestel ik ook een socket wrench daarvoor.

De wielmoeren doe ik met bijgeleverde plastic sleutels, daar kun je goed bij.

Verder zou je nog een 4mm sleuteltje kunnen aanschaffen voor de turn buckles.

Bij de vloeibare koop ik niet meer na een paar lagers besteld en betaald te hebben zonder deze te ontvangen. Na meerdere mails zonder reactie besloten dat door die winkel een streep ging.
Helaas.

Ok, dit is al te lang geleden maar dan kan ik weer eens voorzichtig proberen.

Ik had ook problemen , een maand of 4 geleden , alles netjes opgelost , bestel nu wel voor max $ 50 per keer , meestal maandag besteld en vrijdag in dezelfde week geleverd.

Gisteren met NOVAK contact via de mail gehad en ze sturen me kosteloos een nieuwe rotor op!

dus tot zover niets te klagen over de service van Novak

Back