Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Dankje voor je aanbod, Maar heb er zelf nog 1tje liggen. Denk dat ik ze allebei in de kleur zet en kijk welke het mooiste staat
 
Vanmiddag weer het een en ander kunnen doen. Ik heb de bestaande tamiya diesel tank voorzien van een passende onderkant zodat ik hem in het zicht kan monteren en niet achter een skirt. Daarna heb ik de spatborden gemonteerd op de laadbak. En heb de extra spijlen in het kopschot gezet. En ook heb ik een begin gemaakt van de hyva hydroliek tank voor de autolaadkraan die op de laadbak komt.

IMAG0765.jpg


IMAG0767.jpg


IMAG0768.jpg


IMAG0769.jpg


IMAG0772.jpg


IMAG0773.jpg
 
Hallo Jeroen,

Nou, het begint er aardig op te lijken hoor !
Het messing solderen gaat ook goed, zie ik.

Het wordt een mooie combinatie.

Brandstoftank mooi verbouwd, super hoor.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Dankje Piet. Het is nog wel een beetje behelpen maar het gaat steeds beter met het solderen. Ik heb nog wel een beetje last van dat het iets te veel vloeit en dat als je bijv. Zoals ik eerst de hoeklijn rondom gedaan heb en dan de lichtbak ertegen aan soldeer dat de hoekverbinding door het trekken deels loskomt en op een andere stand weer gaat vast zitten. En wat betreft het te veel vloeien is denk ik dat ik iets teveel s39 gebruik. Maar met veel oevenen gaat het steeds beter
 
Gister en vandaag weer even bezig geweest. Gister heb ik het messing aan het aluminium vast gelijmt. Nu krijg ik een beetje stevigheid in het grond raam van de laadbak. Verder heb ik voor de diesel tank ophang steunen gemaakt en geleik gemonteerd onder de bak. Daarna heb ik nog de hydroliek tank strak gemaakt. En heb een begin gemaakt aan de kist die aan de linkerkant onder de bak komt waar ik me accu en het regelpaneel van de mfc in kwijt zal moeten

IMAG0774.jpg


IMAG0775.jpg
 
wordt weer een nette scania
klein vraagje: hoe heb jij je stuurservo voor je naloper juist gemonteerd want zie het niet zo goed op de foto's
 
Dank jullie. De stuur servo heb ik eerst op een stuk ingekorte dwarsbalk vast geschroeft.
Daarna in het chassis geschoven en dat stukje chassis heb ik weer van buiten af vast gezet.
Het is idd moeilijk tezien op de foto. Ik ben er oom aardig mee aan het puzzele geweest om hem daar
Vast te krijgen
 
Dankje. Ja is weer eens een keer wat anders dan trekker oplegger. En hier kun je ook genoeg verschillende combinaties van maken.
 
Na een ruime week op vakantie geweest te zijn heb ik vandaag weer even kunnen bouwen. Me vangmuil was inmiddels binnen gekomen en een heel deel van de body delen heb ik ontdaan van verf.
Verder heb ik nog een koppeling balk gemaakt waar k de koppeling op gemonteerd heb. Deze koppeling was niet servo bediening voorbereid dus heb er een oog aan gesoldeerd en de arm iets ingekort van wegen de inbouw ruimte.

Verder heb ik hem in elkaar gezet en even test rondje gereden en rijd prima. Hij staat er klaar voor voor volgende week zaterdag. Ondertussen ga ik mooi verder aan de hydro tank en de gereedschap kist. Of ik maak alvast een chassis voor de aanhanger zodat ik volgende week een aanhanger er achter heb.

IMAG0017.jpg


IMAG0018.jpg


IMAG0019.jpg


IMAG0020.jpg


IMAG0021.jpg


IMAG0022.jpg


IMAG0024.jpg


IMAG0025.jpg
 
Vandaag weer even verder gegaan met de hydroliek tank en de gereedschapkist waar de accu straks in komt te liggen.
Omdat de accu in de kist komt en hoop ook de bedienings paneel van de mfu kwijt te kunnen daaro vond ik dat het wel een stevig kistje moest worden. Daarom heb ik van messing een frame gesoldeerd en dat afgesloten met kunstof plaat. Dat is mooi ligt van gewicht want het modeletje begind al aardig aan gewicht te komen. De platen heb ik met 2k lijm gelijmt aan het messing en heb de scharnieren gesoldeerd aan het frame. De deksel worden er 2 en een beetje de zelfde id als die onder me oplegger zat. Maar eerst moet de lijm even verder drogen voor ik daar mee verder kan.

Daarna heb ik de hydroliek tank strak gemaakt en verder bewerkt met de tankbanden eromheen. Die ga ik ook nog voorzien van tanksteunen zoals ik dat ook bij de dieseltank heb gedaan, En een retour filter boven opde tanken en een beluchtings filter.

Het solderen gaat me nu inmiddels al wat beter af en dat scheelt een hoop bijgewerk. Dat dankzij mening wat tips van Piet.

IMAG0035.jpg


IMAG0034.jpg


IMAG0026.jpg


IMAG0027.jpg


IMAG0028.jpg


IMAG0029.jpg


IMAG0030.jpg


IMAG0032.jpg
 
he jeroen
kleur komt nog wel
over het gewicht moet je je ook niet druk maken de scania 8x4 van mij weegt 5.6 kilo lekker zwaar dus .
komt door de accu.s en twee motoren enz, dus geen paniek om het gewicht ha ha.
gr willem
 
Back
Top