Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Mijne komt ook al aardig in de buurt daar van zal hem eerdaags eens even wegen
ben vandaag weer verder gegaan met de hydrauliek tank nog wat details aan gebracht
Foto's volgen later

Omdat ik de tank nog niet genoeg op de echte vond lijken heb ik de zijkanten van de tank nog even aangepast. Om dat de originele tank nog een profiel er in heb zitten om de tank steviger te maken heb ik die er ook nog maar in gemaakt. Vind het zelf aardig gelukt.

Hier een foto van een originele tank. Deze tank word ook vaak gebruikt bij hydro sets die op losse trekkers gebouwd voor kieper hydrauliek bv. Dan word er aan de zijkant nog een ventiel bij gemonteerd.

14018228.jpg

Boven op de tank word er meest ook nog een retour filter gemonteerd en altijd een ontluchtings dop/filter.

Hierbij mijn foto's

IMAG0039.jpg

IMAG0042.jpg

IMAG0043.jpg

IMAG0045.jpg

IMAG0046.jpg

IMAG0047.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0049.jpg

Er zit nog wel enig af werk werk aan maar daar had ik geen tijd meer voor vandaag

Vandaag weer lekker middagje bezig geweest. Heb de tank strak gemaakt en in de grond gezet. Verder heb ik de kist ook strak gemaakt en heb ik de kist deksels gemaakt en ook strak gemaakt. Nadat het allemaal droog was geleik even gemonteerd en kunnen we verder aan het volgende projectje de achter steunpoten van de kraan en denk dat er nog iets van een klosse bak of spanbande bak onder gaat komen of zoiets. Iemand suggesties?

ook het model gewogen kwam op 5 kilo uit en de plaat waar hij op staat weegt los 500 gram. En daar komt nog wel wat gewicht bij :D

IMAG0072.jpg

IMAG0069.jpg

IMAG0055.jpg

IMAG0058.jpg

IMAG0059.jpg

IMAG0062.jpg

IMAG0061.jpg

IMAG0066_BURST001.jpg

IMAG0070.jpg

IMAG0071.jpg

IMAG0074.jpg

IMAG0073.jpg

Aan gezien ik een hoop kleine piel dingen gemaakt heb en hoop dingen afgewerkt deze week
vond ik zelf dat ik wel weer even het leukere gedeelte mocht doen. Het maken van een aanhanger chassis. Ben erg opgeschoten vandaag en als het mee zit is ie volgende week rijbaar en dan kan hij ook mee naar berkel en rodenrijs.

Hij moet wel op lagere banden staan want de vloer hoogte is iets hoger dan de motorwagen. Maar die banden moet ik nog aan schaffen. eerst het belangrijkste maken
de ophanging van de draaikrans en de triangel.

IMAG0075_BURST002.jpg

IMAG0076.jpg

IMAG0078.jpg

IMAG0079.jpg

IMAG0081.jpg

IMAG0084.jpg

IMAG0085.jpg

Dank jullie.

Vandaag weer even verder gegaan met de aanhanger. Ik heb de ophanging
van de voor as aan het chassis gemaakt. Moeten nog wel een paar aanpassingen
aan gebeuren merkte ik al met draaien. Verder heb ik de triangel ophanging er aan
gemaakt. En ben ik met de triangel zelf begonnen. Nu nog 1 of 2 avondjes het een
en ander doen aan de aanhanger en dan is ie rijklaar voor zaterdag. Kan ik alvast
oevenen met achteruit rijden :D. Zaterdag gelijk een mooie test dan kan ik evt nog paar aan passingen doen indien nodig

IMAG0087.jpg

IMAG0088.jpg

IMAG0089.jpg

IMAG0090.jpg

IMAG0091_BURST002.jpg

Dank jullie heren.

Vandaag de aanhanger rijbaar gemaakt. En even een half uur rondjes gereden. Maar omdat mijn accu denk ik te leeg was viel de auto elke keer uit en starte de mfu weer en zodra ik weer ging rijde ging hij weer uit.

Maar toch half uurtje gereden. Het rijd echt fantasties. Het achteruit rijden gaat me ook redelijk goed. Het is in eder geval makkelijker achteruit rijden dan een echte.

Verder wel al achter gekomen dat de triangel te kort is als ik hem nu rond trek dan gaat de voorkant van de aanhanger langs de achterkant van de motor wagen. Maar straks als het kopschot erop staat gaat dat niet meer passen. Dus zit er maar 1 ding op een nieuwe triangel maken. Zie foto maar.

IMAG0097.jpg

IMAG0098_BURST002.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag nog even geoevend met inparkeren maar dat is lastiger dan gewoon willekeurig bochtje achteruit. Verder had ik niet zo heel veel zin om wat te maken vandaag dus heb ik de servo voor de lift as aangepast. Had bij mijn vorige model gewoon de servo bekrachtigt als de as om hoog stond maar dat vond de servo niet zo lekker en het ad heel veel accu spanning.

Heb me oude stuur servo open gehaald en het lipje op het tandwieltje vlak gevijlt en de potmetertjes gedemonteerd. Nu gaat de servo als motor dienen en kan ik hem gewoon met de as omhoog rijden zonder de servo te bekrachtigt te laten

Vandaag nog even geoevend met inparkeren maar dat is lastiger dan gewoon willekeurig bochtje achteruit. Verder had ik niet zo heel veel zin om wat te maken vandaag dus heb ik de servo voor de lift as aangepast. Had bij mijn vorige model gewoon de servo bekrachtigt als de as om hoog stond maar dat vond de servo niet zo lekker en het ad heel veel accu spanning.

Heb me oude stuur servo open gehaald en het lipje op het tandwieltje vlak gevijlt en de potmetertjes gedemonteerd. Nu gaat de servo als motor dienen en kan ik hem gewoon met de as omhoog rijden zonder de servo te bekrachtigt te laten

Hey jeroenz,
Hoe heb je dat gedaan met je servo? Dus je as staat omhoog zonder dat je servo als het ware bediend wordt?

Hier de beloofde fotos.

Ik heb de servo open gemaakt daarna pak je het tandwieltje eruit waar je montage arm aan komt. Op dat tandwieltje zit een uitsteekseltje die tegen die nokjes aanloopt zodat hij niet verderkan. Op dat tandwieltje vijl je die helemaal weg zodat hij vrij kan draaien. Dan zal je het plate stukje wat uitsteekt op de servo (potmetertje) die vijl je ook vlak tot het ronde gedeelte zodat de potmeter blijft staan en het tandwieltje over het ronde gedeelte draait. Dan zal je de servo moeten bekrachtige en waarschijnlijk blijft hij draaien. Dan ga je met een kleine schoeven draaier het potmetertje precies in de midden zetten zo dat de servo stil staat en niet bromt. Dan lijm je dat pot metertje hele maal vast en zet je hem weer in elkaar als de lijm droog is en klaar is kees

IMAG0101_BURST002_1.jpg

IMAG0105.jpg

IMAG0102_1.jpg

IMAG0108_BURST002.jpg

je kan ook het pot metertje demonteren maar dat word wat lastger.
Voor vragen stuur gewoon een pb geen probleem

Laatst bewerkt:
Back