Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vanmiddag weer het een en ander kunnen doen. Ik heb de bestaande tamiya diesel tank voorzien van een passende onderkant zodat ik hem in het zicht kan monteren en niet achter een skirt. Daarna heb ik de spatborden gemonteerd op de laadbak. En heb de extra spijlen in het kopschot gezet. En ook heb ik een begin gemaakt van de hyva hydroliek tank voor de autolaadkraan die op de laadbak komt.
Dankje Piet. Het is nog wel een beetje behelpen maar het gaat steeds beter met het solderen. Ik heb nog wel een beetje last van dat het iets te veel vloeit en dat als je bijv. Zoals ik eerst de hoeklijn rondom gedaan heb en dan de lichtbak ertegen aan soldeer dat de hoekverbinding door het trekken deels loskomt en op een andere stand weer gaat vast zitten. En wat betreft het te veel vloeien is denk ik dat ik iets teveel s39 gebruik. Maar met veel oevenen gaat het steeds beter
Gister en vandaag weer even bezig geweest. Gister heb ik het messing aan het aluminium vast gelijmt. Nu krijg ik een beetje stevigheid in het grond raam van de laadbak. Verder heb ik voor de diesel tank ophang steunen gemaakt en geleik gemonteerd onder de bak. Daarna heb ik nog de hydroliek tank strak gemaakt. En heb een begin gemaakt aan de kist die aan de linkerkant onder de bak komt waar ik me accu en het regelpaneel van de mfc in kwijt zal moeten
Dank jullie. De stuur servo heb ik eerst op een stuk ingekorte dwarsbalk vast geschroeft.
Daarna in het chassis geschoven en dat stukje chassis heb ik weer van buiten af vast gezet.
Het is idd moeilijk tezien op de foto. Ik ben er oom aardig mee aan het puzzele geweest om hem daar
Vast te krijgen
Na een ruime week op vakantie geweest te zijn heb ik vandaag weer even kunnen bouwen. Me vangmuil was inmiddels binnen gekomen en een heel deel van de body delen heb ik ontdaan van verf.
Verder heb ik nog een koppeling balk gemaakt waar k de koppeling op gemonteerd heb. Deze koppeling was niet servo bediening voorbereid dus heb er een oog aan gesoldeerd en de arm iets ingekort van wegen de inbouw ruimte.
Verder heb ik hem in elkaar gezet en even test rondje gereden en rijd prima. Hij staat er klaar voor voor volgende week zaterdag. Ondertussen ga ik mooi verder aan de hydro tank en de gereedschap kist. Of ik maak alvast een chassis voor de aanhanger zodat ik volgende week een aanhanger er achter heb.
Vandaag weer even verder gegaan met de hydroliek tank en de gereedschapkist waar de accu straks in komt te liggen.
Omdat de accu in de kist komt en hoop ook de bedienings paneel van de mfu kwijt te kunnen daaro vond ik dat het wel een stevig kistje moest worden. Daarom heb ik van messing een frame gesoldeerd en dat afgesloten met kunstof plaat. Dat is mooi ligt van gewicht want het modeletje begind al aardig aan gewicht te komen. De platen heb ik met 2k lijm gelijmt aan het messing en heb de scharnieren gesoldeerd aan het frame. De deksel worden er 2 en een beetje de zelfde id als die onder me oplegger zat. Maar eerst moet de lijm even verder drogen voor ik daar mee verder kan.
Daarna heb ik de hydroliek tank strak gemaakt en verder bewerkt met de tankbanden eromheen. Die ga ik ook nog voorzien van tanksteunen zoals ik dat ook bij de dieseltank heb gedaan, En een retour filter boven opde tanken en een beluchtings filter.
Het solderen gaat me nu inmiddels al wat beter af en dat scheelt een hoop bijgewerk. Dat dankzij mening wat tips van Piet.
he jeroen
kleur komt nog wel
over het gewicht moet je je ook niet druk maken de scania 8x4 van mij weegt 5.6 kilo lekker zwaar dus .
komt door de accu.s en twee motoren enz, dus geen paniek om het gewicht ha ha.
gr willem