erikborgers
Vriend van modelbouwforum.nl
Daar ga ik kijken! En ja, de polaroids van toen …
Dank je voor het woord: motorbarkas! Dat zal ik voortaan gebruiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op de link die je me stuurde noemden ze de twee kleine sloepen voorop inderdaad motor lifeboats en de grote gewoon lifeboats! Riemen heb ik nergens gezienZag bij de beschrijving in het RDM-archief dat de ankers van de Rotterdam maar 1,5 ton wogen. Daarin zal de komma wel verschoven zijn en 15 ton lijkt me aannemelijker. En heeft men het over 18 reddingsboten, waarvan 2 met een 40 PK diesel. Gr. Klaas.
De overdekte sloepen worden ook Tender genoemd, hiermee worden passagiers naar de wal gebracht wanneer het schip niet kan afmeren.Daar ga ik kijken! En ja, de polaroids van toen …
Mijn vriend Robert, eigenaar van Scaldis, de partij die de bouwplaat uitgeeft heeft een vader die ..... op de Rotterdam diende in zijn jonge jaren. Een interessante vraagbaak! En hij gaf ook aan dat er geen riemen warenHeb ook nergens riemen of dollen gezien Erik. Gr. Klaas.
Daar is een hele mooie oplossing voor: bouw de SS Rotterdam in schaal 1:350. Die bouwplaat ziet er goed uit en zal met resin denk ik super worden. Zelf heb ik al 1:350 railing besteld, die er is in laser cut of metaal (ik koos voor dat laatste), want ik wil dit ook proberen. Ik zag dat deze sloepen bv dekzeilen hebben, die ik makkelijk ook in deze schaal kan printen (dat aandrijven met die stangen zal denk ik te klein worden en mijn printer niet trekken)Een leuk project Erik, mooi vorderingen ook.
Fijn dat je een proefbouwer hebt gevonden, ik zou het misschien ook leuk vinden , maar zo een kolos kan ik niet meer kwijtraken in de kamer, en mijn bouwtijd is vrij beperkt tegenwoordig