Bouwverslag Saab 91D Safir

Dankje. Lasersnijden en goede voorbereiding maken dat makkelijk. De ribben staan op 85° op de hoofdligger, om dat makkelijk te maken heb ik een aantal malletjes geprint met de 3D printer die ze even op hun plek houden tijdens lijmen.

Laatst bewerkt:
Dankje. Lasersnijden en goede voorbereiding maken dat makkelijk. De ribben staan op 85° op de hoofdligger, om dat makkelijk te maken heb ik een aantal malletjes geprint met de 3D printer die ze even op hun plek houden tijdens lijmen.

Helemaal mee eens :) een 3d printer is erg handig voor het maken van dergelijke hulpstukjes. Ik denk dat ik er ook maar eens in moet investeren :)

Mvg,

Bart

Dit weekend Kim even geholpen met een plek vinden voor de retract en de geometrie van de intrekbare neuspoot ...

poot.png

De beweging is helemaal schaal geworden.

Graag gedaan! :thumbsup:

:thumbsup:
Ik denk namelijk dat je voor ribben en andere vormspanten gerust met verlichtingsgaten kunt werken, waardoor je daar wat harder hout kunt toepassen.
Maar grote stukken plaat tikken vlot aan.
Juist omdat je een schaalkist bouwt met mooie details, gaat daar vaak veel extra gewicht in zitten.
Als je dat dan in de basisconstructie kunt uitsparen, zou ik dat niet nalaten.
Ik zou met zo'n mooie Safir toch ook graag op schaalsnelheid vliegen. Daar heb je, naast rustig weer ;), ook een lichte kist voor nodig....

Back