Stephan Kertész
Forum veteraan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook niet kunnen vinden op Aliexpress?luxe die ik niet heb.
Jawel, maar was in het Chinees.Ook niet kunnen vinden op Aliexpress?![]()
Als je dit wel blijft zien is dat geen enkel punt hoor Peter, een hommer boven in een steng waar de zaling op rust of bijv. om touwen van het stengenwant om te leggen word wel vaker toegepast.Duidelijk uitgelegd Piet, daar zie je volgens mij ook helemaal niets van als je Caroline volgetuigd is.![]()
Als je dit wel blijft zien is dat geen enkel punt hoor Peter, een hommer boven in een steng waar de zaling op rust of bijv. om touwen van het stengenwant om te leggen word wel vaker toegepast.
Ik heb de zelfde tekening(en) op pdf en ik weet ook dat het origineel 8-kantig moet zijn, maar gezien de geringe dikte van de steng, slechts 4mm op dat punt heb ik de hommer gewoon rond gehouden, omdat dit nagenoeg niet opvalt vind ik het geen probleem.En het is dan nog historisch correct: zie Anatomy of the ship Royal Caroline, pagina 93, afbeelding G9/5
Alleen achtzijdig uitvoeren in plaats van rond.
Dat klopt Stephan, maar in dit geval zaten er kaarsrechte rondhouten in het pakket...Mooi gedaan Piet. En masten stellen is een ding op zichzelf. Soms is een rondhout niet helemaal recht.