Lus en een bindselHoe is hij boven bevestigd? Net als de stag met een knoop en lus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lus en een bindselHoe is hij boven bevestigd? Net als de stag met een knoop en lus?
Ik heb de hanger met een lus om de steng gelegd en niet door het middelste gat, maar aan BB doorgevoerd. Is misschien niet helemaal zoals het hoort maar zo zit de hanger straks niet in de weg voor het grootstag. Normaal zit de hanger met een bochtsplits over de masttop, dus m.a.w. de lus is dan niet met een bindsel maar met een splits dicht gemaakt. (verschil is op deze schaal niet te zien)Duidelijk.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, ik heb tenminste diverse films gezien waar de bijboten op zee waren afgedekt. Maar op je model geeft dit niet zoveel meerwaarde, omdat je dan de binnenkant van het bootje aan het zicht onttrekt, terwijl er vaak toch een hoop mooi werk in zit. Ik heb het zelf nog maar één keer gedaan een zeiltje over de bijboot gespannen op mijn model van de hms Diana,Vraagje: Waren de sloepen vroeger niet afgedekt met een zeil?
Vandaag weer een klein stukje verder met de fokkemast, het is allemaal nog mondjes maat omdat ik me nog alles behalve goed voel en erg snel moe ben, dus 2 uurtjes aan mijn model werken is momenteel al heel wat. De 1e laagjes verf en beits zijn gezet en alle gaatjes voor de ringen voor de latere tuigage zijn ook geboord (niet zichtbaar op de foto), zo zal het er ong. uit komen te zien;
Bekijk bijlage 369088
De bovenkant van de mars krijgt straks een laagje matte transparante lak...
Het is matzwart (of zijdeglans) Nr. 70.950 van Vallejo. Ik heb destijds een verfsetje bij Kolderstok aangeschaft, ik meen voor het Statenjacht en dit zwart had ik nog volop over en heb het dus voor de masten en als ondergrond voor de gouden ornamenten gebruikt.Piet gebruik jij echt mat zwarte verf (en geen beits neem ik aan)? Ik heb een test gedaan en kwam met zijdeglans ongeveer uit zoals op jouw foto's voor de masttoppen ed.
grt Hans