Jaques
Forum veteraan
We wachten het af PietVolgens mij is er niet één recht aan de bovenkant Koos, omdat de koppen nog bewerkt moeten worden, grapjas![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
We wachten het af PietVolgens mij is er niet één recht aan de bovenkant Koos, omdat de koppen nog bewerkt moeten worden, grapjas![]()
Ik denk dat wanneer het in de juiste kleur is gebracht en de koppen van de stijltjes zijn bewerkt, dat het er wel iets anders uit gaat zien, dat bedoel ik eigenlijk.Dit zijn wel mooie werkjes om te maken deze klokkestoel. Je zegt hierbij ongeveer, dus het wordt zo ongeveer straks nog mooier.![]()
Ik zou er eentje (knecht) met schele oogjes maken. Noem je die Koos.Volgens mij is er niet één recht aan de bovenkant Koos, omdat de koppen nog bewerkt moeten worden, grapjas![]()
En de andere noem je Stephan 1, 2 en 3Ik zou er eentje (knecht) met schele oogjes maken. Noem je die Koos.![]()
Momenteel bezig met het maken van de klokkenstoel,
Dit ziet er mooi en strak uit Piet
Ik leer erg veel van je posts
Wat is me afvraag;
Als alles strakt in zijn geheel vastgezet wordt, de onderlingen verbindingen, is alleen hout lijn voldoende of gebruik je daarnaast ook nog andere hulpmiddelen (bv spijkertjes) o.i.d. ?
Netjes en gelijktijdig wat extra nagels geplaatst zie ik. De verhouding is veel mooier zo.Ik heb de nagelbankjes aan de klokkenstoel veranderd omdat ik de verhoudingen niet vond kloppen, de korvijnnagels waren veel te groot en stonden te dicht op elkaar. Nieuwe nagelbalkjes gemaakt en kleinere korvijnnagels, tevens onder de nagelbalkjes kleine driehoekjes gemaakt van 3x3 noten balkjes voor wat meer lijmoppervlak,
Bekijk bijlage 349019
Moet nog geschilderd worden in de zelfde kleuren als de andere nagelbanken, stijlen rood, nagelbalkjes beits en de bedoeling van het strookje fineer is om dit goud te schilderen, mocht dat niet mooi staan dan kan ik het alsnog rood maken....
Dit zie ik anders, ik zie er nl twee mindergelijktijdig wat extra nagels geplaatst zie ik.
Klopt. Ik zie een wat andere uitvoeringDit is inderdaad veel netter uitgevoerd zo,dus daar ben ik het helemaal met Hans over eens, maar....
Dit zie ik anders, ik zie er nl twee minder![]()
Eigenlijk is dat uiteindelijk nog de beste manierDan zal ik die gaatjes maar boren voordat de buitenste huid erop komt. Bedankt Piet![]()