Daar had ik bij die velgen ook last van.
Heb toen Proline Titus velgen gehaald en geen last meer gehad van los latende banden.
Heb toen Proline Titus velgen gehaald en geen last meer gehad van los latende banden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil graag Vanquish beadlocks.
Ik vind deze erg mooi.
![]()
Er zit wel een flink prijskaartje aan dus dat wordt nog even sparen.
Weet jij nog adresjes binnen de EU waar ze Vanquish spullen verkopen Douwe?
Deze velgen vind ik ook erg gaaf.
![]()
hier een voorbeeldfotootje van het internet af geplukt.
![]()
Ben benieuwd naar je wielen douwe. Zal wel mooi zijn.
1/18 crawler opbouwen
Hallo,
Ik zou graag wat info willen hebben voor het complementeren van een 1/18 crawler.
Er staat onwijs veel info op dit forum/deze thread, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Maar eerst even wat achtergrond info (toch nog een beetje mijzelf voorstellen op dit informatieve en leuke forum) over mijn persoontje en de reden van mijn vragen.
Ik ben Michael Keuter, woonachtig in het pitoreske Julianadorp (net onder Den Helder) en papa van een zoon van 2 jaar (en trotse oom van een neefje van 5 jaar en een nichtje van 3 jaar). De laatste info (papa/oom) misschien een beetje overbodig voor de meesten, maar voor mij de aanleiding van mijn vragen...en het weer aanschaffen van een RC auto.*
In het verleden heb ik weleens een Tamiya Frog gehad en een FG Marder (heb ik nog steeds, maar ligt al meer dan 10 jaar uit mekaar stof te verzamelen). Anyway, mijn neefje heeft / had ook zo'n speelgoedauto'tje. De kids vonden dat natuurlijk harstikke leuk en interessant...en ik ook. Want ik was gelijk weer getriggerd!
Ik heb uiteindelijk een LaTrax Teton (Traxxas) aangeschaft, omdat deze terug geregeld kon worden naar 50%, ideaal voor de kids! Uiteindelijk was dit toch nog te snel. Ook geprobeerd om via de zender terug te regelen, maar ook niet het gewenste resultaat. Het moet echt stapvoets gaan...bij de kids is het toch alleen maar "gas is alles".*
Ik rijd trouwens op Lipo, omdat de capaciteit hier hoger van was ivm de rijtijd. Door de Lipo heeft het geheel natuurlijk ook "ietsje" meer pit! De brushed motor heeft het trouwens niet lang uitgehouden, je schijnt deze toch te moeten inrijden vernam ik. Dit heb ik onbewust wel gedaan, het eerste pack heb ik 's avonds opgereden binnenshuis, dus van volgas was geen sprake. Er zit nu een brushless versie in, wat het downgraden natuurlijk ook niet ten goede komt.
Anyway, met de Teton behaal ik niet het gewenste resultaat. Voor de rest is het rijden wel fenomenaal!
Toen zag ik op dit mooie forum dat er ook auto's zijn met een 2-speed transmission. Toevallig ging dit over de Vaterra Twin Hammers, wat een cool ding zeg! 1st gear om te crawlen en 2nd gear om te bashen, wow! Maar helaas gaat dat het niet worden...waarom? Het is een 1/10 schaal auto, en dat vindt ik nu nog even te groot voor de kids, omdat die voornamelijk binnen, in de tuin en in de speeltuin/grasveld/park zullen rijden.
Ik wil het dus graag bij de 1/18 schaal houden.*Mijn budget had ik gesteld op:
€100,- voor de auto
€100,- zender en toebehoren
€100,- motor, regelaar en Lipo
€100,- potje voor upgrades/aanpassingen
Na lang zoeken kwam ik uit op de Losi mini rock crawler Pro. Waarom deze? Bij dit model zitten al een paar ge-upgrade onderdelen. Verder zijn er wel crawlers te koop voor rond de €100,- maar dit zijn dan wel "aparte" merken...waar het IMHO moeilijker voor zal zijn om deze te onderhouden en te upgraden. En 2e hands kwam ik in dit segment niet zoveel tegen. En RTR, dan zit je al gauw over de €200,- De Vaterra Slick Rock bijvoorbeeld, ook heel mooi!
Ik zag bij een helehoop modellen op youtube, dat de cabine scheef stond tijdens het rijden! Hoe kan dit? En belangrijker, want het ziet er niet uit, hoe kan je dit oplossen/voorkomen?
De Losi mini rock crawler Pro is wel moeilijk aan te komen zag ik, omdat deze niet meer gemaakt wordt. Ik heb echter bij onze oosterburen nog een exemplaar weten te bemachtigen, al met al €180,-*Dit is dan wel een roller. Als het goed is, dan heb ik deze van de week binnen.
Hier moeten dan nog wel de volgende onderdelen voor gehaald worden, en hiermee komen we bij mijn vraag naar info over het complementeren van een 1/18 crawler:
1. Motor - qua gevoel heb ik het liefst een brushless, maar ik had begrepen dat een brushed het motortype is voor een crawler.
En hoe zit dat met het aantal turns, of KV? Hoe lager, des te meer torque?!
2. Regelaar
3. Servo - hoe sterk moet/mag deze zijn voor een 1/18 crawler?
4. Accu
5. Zender - ik zat te denken aan de SkyFly iT4. Het telemetrie geneuzel lijkt mij wel interessant, maar is geen must. Het lijkt mij gewoon mooi om qua instellingen te visualiseren wat je precies hebt ingesteld. En op internet zijn er goede recensies over SkyFly te vinden. Deze zender kost op Ebay (China) +/- €110,- + verzendkosten +/- €10,- + inklaring (geschat) +/- €50,- = totaal €170,- ietsje meer dan begroot, maar dan heb je ook wel wat IMHO
Een andere optie is de SkyFly GT3C, stuk goedkoper. Ik denk via Ebay, incl. verzending en inklaring iets meer dan €100,-
Heeft iemand hier trouwens ervaring met één van deze twee zenders?
Verder zat ik ook te denken aan de*CARSON Reflex Wheel Ultimate Touch 2.4 GHz, is identiek aan de SkyFly iT4 IMHO, en kost in Duitsland +/- €123,- incl. verzenden. Iemand ervaring met merk en/of zender?
Anyway, ik ben dus op zoek naar info/aanbevelingen van de volgende onderdelen om de 1/18 Losi Mini Rock Crawler Pro aan te kleden:
1. Motor
2. Regelaar
3. Servo
4. Accu
5. Zender
Alvast bedankt voor jullie input!
Groeten Michael
Je kan het allemaal net zo duur maar als je zelf wilt. Met een crawler van 100 euro heb je niet zo veel fun als 1 van 500 euro....
Je kan het allemaal net zo duur maar als je zelf wilt. Met een crawler van 100 euro heb je niet zo veel fun als 1 van 500 euro....
niet zo veel fun?
ik denk dat je net zo veel fun kan hebben maar dat de prestaties minder (kunnen) zijn.
teminste dat is mijn mening
niet zo veel fun?
ik denk dat je net zo veel fun kan hebben maar dat de prestaties minder (kunnen) zijn.
teminste dat is mijn mening