Rock crawler en scaler topic

Ik heb hem natuurlijk al een tijdje.. Alleen weinig tijd enz voor gehad om er echt mee bezig te gaan..
Nodige onderdelen verzameld en het chassis opgebouwd.

Tot nu toe maak ik gebruik van de standaard wielen, alleen gaan dit ook nog eigen ontwerp delrin wielen worden met een carbon ring en VP hubs..
Ook zit er een VP Dig systeem in, Under en Overdrive op beide assen en de VP knuckels, chhubs en rear lock..
Er zit nu ook nog een Savox waterdichte servo op (word op zijn tijd vervangen voor een sterkere van futaba of hitec. En een waterdichte regelaar en een simpele 55 turns motor... Beide zullen vervangen gaan worden voor een team brood motor met een tekin fx-r..

Even een paar foto's voor hoe hij er nu uitziet.. De kap moet nog gespoten worden. waarvan de buitenkant dan ook mat zwart gaat worden.
De body is nu mooi donker paars en het interieur heb ik mat zwart gemaakt, door dit aan de buitenkant te verven. Dit door middel van gebruik te maken van de protective skin (als mask)

IMG_20140513_153525.jpg

IMG_20140513_153540.jpg

IMG_20140513_153550.jpg

Ik ben de afgelopen tijd ook nog even bezig geweest met mijn Jeep JK.

20140504_131312.jpg

20140504_131233.jpg

Bedrading vernieuwd, nieuwe lichtset, nieuwe Holmes Hobbies regelaar. Stroboscooplampjes ingebouwd, bedienbaar vanaf zender.

TlLN8LUUmxvOEqv-ZKvgEUvXJZQJHIOfSkpB-YbyvOM=s192-p-no

diepzeeduiken met de Jeep JK
20140608_152731_137002.jpg

20140608_152731_73983.jpg

20140608_151644.jpg

20140608_152402.jpg

modderhappen
20140608_153712.jpg

20140608_152731_71284.jpg

nieuwe wielen voor de Wraith en banden HB Rover white compound
20140611_190836.jpg

20140611_190803.jpg

20140612_185605.jpg

lightforce lightbar op het dak
20140612_184537.jpg

20140611_190706.jpg

20140611_190825.jpg

Hoi allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op een crawler/scaler en ben aan het kijken naar een motor. Na het lezen op dit forum ben ik uitgekomen op een 45t motor. Rc4wd heeft er een te koop en ze verkopen ook een esc. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoop dat jullie mij kunnen informeren,

Groet,
Erik

Hey Erik, rc4wd spul is goed (niet echt onafhankelijke mening aangezien ik team rijder ben). Alleen ga je echt competitie rijden kun je beter andere regelaars en motoren aanschaffen. Let op de bec van de regelaar en kijk of de dragbrake instelbaar is en of de regelaar 3s aankan. De motoren zijn goed genoeg voor scalen.

Hallo allemaal, even een vraagje waar halen jullie die ventjes die achter het stuur zitten? kan je dit online bestellen of gewoon zoeken in een speelgoed winkel?

Hoi Douwe, bedankt voor je reactie! Gaat mij puur om de fun, geen competitie. De ontvanger kan 2 en 3s aan volgens de specificaties. Ik dacht dat je alleen een motor en een ontvanger had. Maar nu lees ik iets over een bec en een instelbare dragbrake... Zit dat er niet gewoon bij in?

Ik heb ook nog gekeken voor een Tekin, je hebt de hd en de pro. De pro zou meer instellingen hebben, maar daar moet je dan wel weer een programma'tje voor hebben. Heb er al geen verstand van en een programma'tje heb ik niet. Is gewoon een motor en ontvanger niet voldoende of mis ik dan iets?

Ventjes haha. Ik ben nog een beginnner, maar je kunt er op googlen...of misschien naar intertoys....rij je gewoon even binnen met je auto... :-)

Je mist de snelheidsregeling. Ontvanger zit bij je zender hoop ik. Maar de dragbrake houd je wielen vast als je geen gas geeft. Dus zeg maar een rem bij stilstand. Maar de fx-r is een hele goeie regelaar. Ik heb er 4 in drie wagens zitten.

Dat neem ik graag aan van je Douwe, maar als ik niet zo'n programma'tje heb, dan kan ik het toch ook af met een hd? Die is iets goedkoper.

Is er voor crawlers ook een competitie? Dan heb je het toch over behendigheidswedstrijden? Kan je me vertellen waar ik dat terug kan vinden op het net? Werk zes dagen per week dus zit krap in de tijd, maar lijkt me best eens leuk om te kijken als ik een keertje tijd heb....

Niet echt competitie. Wel wedstrijden. Ongeveer 3 a 4 per jaar. Ik rijd wel eens naar Duitsland en België voor een wedstrijd. Ook ben ik afgelopen juni naar finland geweest voor een wedstrijd... Voor de tekin heb je geen kastje nodig. Je kan t allemaal met de 2 knopjes instellen.

Oh dat klinkt leuk zeg! Moeten vast leuke ervaringen zijn. Niets voor mij hoor, maar om te kijken leek me wel leuk. Maar gelet op mijn geringe vrije tijd en de verre afstanden is zelfs kijken geen optie.

Zou de Tekin HD een goede keus zijn voor een hobbyist of zou je toch de Pro adviseren? Deze zou meer instellingen hebben......weet alleen iet of ik die wel nodig heb..

Bedankt Douwe, dat scheelt weer twee tientjes :-) Kan er op de esc/regelaar van de Tekin ook een 17.5t motor worden aangesloten voor als ik een keer gewoon lekker snel wil rijden...of werkt het zo niet?

Back