Rock crawler en scaler topic

Ik heb ooit eens ergens gezien voor het afstellen. Papiertje er tussen, tandwielen op elkaar, vast maken en papiertje er tussen uit halen.

Dus al draaiend het papiertje er tussenuit draaien zeg maar....
Gisteren had ik er ook ruimte tussen maar toen ging hij slippen. Te veel ruimte dus:-) Het komt wel erg nauw.
Ik ga weer aan de slag. Hartelijk dank voor jullie reacties!
Groet,
Erik

Er kan een papiertje tussendoor....

Iets anders , ik zag gisteren slijtage. Hebben jullie dat ook?

Bijlagen

• 20170706_073827.jpg
    20170706_073827.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 221
  • 20170706_073917.jpg
    20170706_073917.jpg
    195,9 KB · Weergaven: 229
  • 20170706_074152.jpg
    20170706_074152.jpg
    171,1 KB · Weergaven: 213
Lijkt mij dat je tandwielen nog iets strakker op elkaar kunnen. Op de 2e foto is het lastig te zien door de hoek .
Papier mag iets scherper gevouwen worden maar niet beschadigen.

Het lijkt mij ook dat het nog iets strakker moet. Als je het grootste tandwiel tegenhoud, dan moet de pinion nog iets speling hebben en dan zit hij goed.

Bedankt allemaal! Ik heb um strakker Groet, diepere groeven in het papier maar geen beschadigingen. En er zit nog iets speling in. Geweldig om advies te krijgen. Nogmaals dank!

het rode stipje in de abeelding geeft het contact van de tanden aan. als het ene tandje los laat pakt tegelijker tijd het volgende tandje contact op. als je hem te strak zet krijg je scherpe punten aan je spur gear omdat 3 tanden dan tegelijk contact hebben. als je hem goed hebt staan zoals afgebeeld kan je met je blote oog zien zoals afgebeeld of het goed is of niet. (met je duim de spur rond draaien en goed kijken ). mocht je nu het idee hebben dat er scherpe puntjes op je spur komen kan je er weer mee gaan spelen maar meestal (bij 48 en mod. 0.5 kan je met een stukje papier tussen je tandwielen de gearmesh afstellen! succes keerl!!

Even jullie ervaring nodig voor het kalibreren van een esc.

Mijn eerste keer dat ik überhaupt iets van het RC gebeuren aansluit. Onlangs alle elektronica binnen gekregen voor mijn toekomstige kit. Alleen de zender.ontvanger is hierin tweedehands.

Wat ik probeer werkend te krijgen:
Hobbywing Quickrun 1080 esc
Tactic TTX300 zender
Holmes Hobbies Torquemaster 540 27t

De boel is aangesloten zoals beschreven. Mijn zender heb ik gereset, regelaars staan op: ST (stering) N (normal), TH (throttle) N, STD/R 0%, TH TRIM 0%, ST TRIM 0%.

Wat ik doe ( volgens beschrijving):
Op de esc, set + power en binnen 3 sec los laten.
neutrale stand + set = 1x beep
throttle stand (naar achteren) + set = niets
brake (naar voren) + set = 2x beep
throttle + set = 3x beep.

Wat er gebeurd. Als ik de handel naar voren doe (brake) gaat de motor keurig draaien. Als ik de hendel naar achter doe, dan doet de motor niets. Wat me wel opvalt. Het ledje op de esc begint te knipperen als ik brake doe, echter dit doet ie ook als ik throttle geef. Dus het signaal van de zender komt wel over.

De esc zit nog in zijn standaard programmering, behalve puntje 15 Freewheeling, die staat op verzoek van de handleiding op Enabled.

En nou kom ik dus ervaring te kort. Als ik zelf na zou gaan, de motor draait, dus die is wel heel. Programmering in de esc toch anders instellen? Geen idee wat dan. Tweedehands zender toch een twijfel gevalletje. Nou ja de esc lijkt wel signaal te rijgen via de ontvanger, ook als de motor niet draait. Dus dat is dan waarschijnlijk ook wel goed.

esc_kalibratie.jpg

Het lijkt erop dat het programmeren niet goed gaat...
Volgens hobbywing:
- Leave transmitter at the neutral position, press the SET button, the RED LED flashes 1 time and the motor beeps 1 time to accept the neutral position.
- Pull the throttle trigger to the full throttle position, press the SET button, the RED LED blinks 2 times and the motor beeps 2 times to accept the full throttle endpoint.
- Push the throttle trigger to the full brake position, press the SET button, the RED LED blinks 3 times and the motor beeps 3 times to accept the full brake endpoint.

Dus zo te lezen zijn nu je gas en rem/achteruit omgedraaid.
Als je na rem/achteruit gas geeft, los laat en weer gas geeft, gaat de motor dan wel draaien?

Back