Robitronic Avid Topic

prestaties en afsteling zijn heel goed
ben er sneller mee als met de t2 007 :D
ben wel even bezig geweest om een afsteling te vinden met spool
maar gaat nu als een raket. nu moet ik nog beter worden :?

Hallo allemaal ik ben nu de trotse eigenaar van aan avid.
Ik heb hier van voor een spoel op steken en rij met een 10.5 motor.
Maar ik heb een probleem ik heb er gisteren voor de tweede maal met gereden.
en met mijn rubber banden takeof c27 zwiert hij hardt met zijn gat en als ik mijn ufra foam bandjes steek rijdt hij zoals niks.
Nu is mijn vraag.
Weet iemand wat ik moet doen om hem met mijn rubberen banden zo goed te laten rijden wat ik moet doen???

Weet iemand mss een goede afstelling die ik zou mogen hebben aub???

en met mijn rubber banden takeof c27 zwiert hij hardt met zijn gat en als ik mijn ufra foam bandjes steek rijdt hij zoals niks.
Nu is mijn vraag.
Weet iemand wat ik moet doen om hem met mijn rubberen banden zo goed te laten rijden wat ik moet doen???

Nu je je vraag OOK hier stelt, verwijder ik je andere topic maar. Dezelfde vraag hoeft niet op meerdere plekken gesteld te worden...

Nu is mijn vraag.

Een andere auto kopen!!

Voor een brushless 10,5 een spool?
Is niet nodig of je moet het fijner vinden rijden.

Zoek op internet voor setups. Meestal hebben de wedstrijd rijders wel een goede setup online staan.
Had je een Xray dan hoefde je alleen op die site te kijken en dan had je er genoeg.

Een andere auto kopen!!

Voor een brushless 10,5 een spool?
Is niet nodig of je moet het fijner vinden rijden.

Zoek op internet voor setups. Meestal hebben de wedstrijd rijders wel een goede setup online staan.
Had je een Xray dan hoefde je alleen op die site te kijken en dan had je er genoeg.
Ook op de site van robitronic staan gewoon setups

hier een setup die t overal goed doet
droop achter 5
droop voor 6
veren voor+achter tamiya blauw
olie voor+achter 50wt
rijhoogte voor 5,2 achter 5,5
toe in achter 3 gr voor 0,5 uit
camber voor 1,7 achter 1,5
stuurlink omgedraait met de kroming naar voren (minder ackerman)
dampers boven voor in de 2e gaatjes van binnen achter boven 3e gaatje van binnen
onder voor + achter buitenste gaatje in de draagarm
met spool rij ik de auto voor wat smaller met blokjes 2,5 v en 2,0 a
met one way rij ik gewoon 3.0 /3.0
als ik nog wat vergeten ben hoor ik t wel
groet marcel

ps let er wel op dat je rubber banden goed vast gelijmt zitten
losse banden gaat ook niet

Ik heb wat ik zo weet rijhoogt rond de 5 voor 5,5 achter.
Olie voor 70 achter 40, had oreginele witte veren steken voor en achter fel rood tamiya heb ze nu verandert. Door mat grijs tamiya voor en donker geel tamiya achter, voor eens te proberen.

als je iets weet dat ik al direkt moet veranderen zeg het mij maar

en mensen al hardt bedankt voor jullie reactie's

Probeer het verschil voor en achter zo klein mogelijk te houden met schokbrekers.
een te groot verschil geeft een raar efect (plotseling uitbreken)
anders probeer eens tamiya geel achter en voor tamiya blauw.

prestaties en afsteling zijn heel goed
ben er sneller mee als met de t2 007 :D
ben wel even bezig geweest om een afsteling te vinden met spool
maar gaat nu als een raket. nu moet ik nog beter worden :?

Mijn TOP bleef afgelopen weekend ook alle Xray's T2'007 voor en de TRF416!
Maar ik weet zeker dat ik met mijn T2 hetzelfde resultaat had neergezet.

Dus at zecht niets.

ik ga me over een paar weken ook een avid kopen, met lrp 6,5 bruchless heeft ook een paar opties erop. Die jongen beweert dat hij met de circuitvertanding 125 zou halen ( alles hoogste ingesteld ) dit lijkt me wel erg hard of is het haalbaar ?

ik ga me over een paar weken ook een avid kopen, met lrp 6,5 bruchless heeft ook een paar opties erop. Die jongen beweert dat hij met de circuitvertanding 125 zou halen ( alles hoogste ingesteld ) dit lijkt me wel erg hard of is het haalbaar ?

Forget it! Met een 6.5 motor ga je absoluut geen 125 redden! Voor jouw beeld; de modified klasse (electro) in het NK rijden op MACH als het meezit 90.... En dat is met een 3.5 motor...

hahahaha niet met die motor. Ook met snellere moeilijk te halen.

Ik zou het niet kopen van iemand die met zo'n *u* verhaal verteld want die weet niet eens waar ie het over heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Mikky
De persoon achter de sticks maakt of breekt een auto nog altijd. Plus dat het altijd persoonlijk is met welke auto je zelf harder gaat. De 1 rijd met een TOP harder de andere met een Mi3, de andere weer met een Avid en ga zo door. Allemaal persoonlijk... Dus jou verhaal zegt alleen over jou wat.

@tamiyam03freak
Zeg nooit nooit. Maar overdrijven is een vak natuurlijk.

Met een 6,5t brushless kan je 125 wel vergeten. Als je al ziet dat ze met Modified 3,5t nog aardig onder de 100 blijven op het circuit dan zou ik niet veel geloven van deze praatjes.

@Mikky
De persoon achter de sticks maakt of breekt een auto nog altijd. Plus dat het altijd persoonlijk is met welke auto je zelf harder gaat. De 1 rijd met een TOP harder de andere met een Mi3, de andere weer met een Avid en ga zo door. Allemaal persoonlijk... Dus jou verhaal zegt alleen over jou wat.

@tamiyam03freak
Zeg nooit nooit. Maar overdrijven is een vak natuurlijk.

Met een 6,5t brushless kan je 125 wel vergeten. Als je al ziet dat ze met Modified 3,5t nog aardig onder de 100 blijven op het circuit dan zou ik niet veel geloven van deze praatjes.

ik weet het ik heb het ook niet verzonnen, ik vondt het al een beetje erg raar...
maar wat zeggen jullie van deze deal 400 euro voor avid met 6,5 bruchless doen of niet ?

Laatst bewerkt:
ik weet het ik heb het ook niet verzonnen, ik vondt het al een beetje erg raar...
maar wat zeggen jullie van deze deal 400 euro voor avid met 6,5 bruchless doen of niet ?

Als jij dat het waard vind moet je het doen. Je moet niet iets doen omdat wij iets vinden...

lijkt mij een heel erg leuke deal maar als ik hier op het forum lees merk ik dat de avid helemaal niet zo geweldig is. ( ik ken hem alleen van op circuit zien rijden weet niet hoe hij sleutelt en enz )

Je kunt ook los een brushless setje kopen. kost minder!!

Ik zou het niet doen. Als iemand zo'n onzin over een auto verteld dan verteld hij ook dat ie in goede staat is en dat er maar 1x mee gereden is. Moet je dat dan ook geloven?

Maar het is je eigen keus.

Back