Beetje kunnen verder doen vanavond. Enkel nog een lipotray maken en dan is hij klaar!
Heb een beetje zitten prutsen met de ailerons. Ik werk graag met CA scharnieren maar de balsa eindlijst die ik eerder monteerde was niet breed genoeg om op een goeie manier CA scharnieren in te brengen.
De dunne CA zou te weinig hout hebben om te kunnen 'pakken' en er zou teveel schuim in de kern opgevreten geraken.
Er is dus een beetje gesneden en een bredere eindlijst (+ schaven + schuren) aangebracht.
Nadien de ailerons aangebracht.
Heb trouwens na het beplanken van de vleugel hier en daar nog wel eens een foutje gemaakt. Leergeld bij een eerste schuimvleugel, niet erg...
Ook de andere roeren bevestigd en verbonden met de servo's. Geen boeiend werk maar het moet nu eenmaal gebeuren....
Hij zal finaal afklokken op 1120 gram. De vleugel weegt in het totaal 221 gram.
Wetende dat een originele rasant naar 1,5 kg ging ben ik zeer tevreden met de lichtere versie ervan.
De onderkant van de vleugels voorzien van een opvallend patroon, kwestie van de oriëntatie een beetje te behouden...